Westie allergi
Fra : Bent Vejborg

Dato : 22-03-02 14:46

Hej NG

Jeg har en Westie på 6 år med allergi, som viser sig som perioder med masser
af små sår på ryggen eller på maven.

Han får allergi tørkost, anbefalet af dyrlægen og i hvert måltid et skvat
Viacutan. Dertil lidt youghurt. Han har aldrig fået andet mad end tørkost og
får ikke engang tyggeben eller lignende.

Han får 1 pille Prednisolon hver dag får at holde allergien nede, men
alligevel kommer disse perioder med sår.

Er der nogen som har erfaring fra lignende tilfælde og kan give et godt råd.

Kærlig hilsen Bent

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-03-02 15:07

"Bent Vejborg" <mail@itsystem.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har en Westie på 6 år med allergi, som viser sig som perioder
med masser
> af små sår på ryggen eller på maven.

Jeg har de sidste 7 år haft allergihunde .. nu ved jeg jo ikke hvad
din hund er allergisk overfor .. men du kunne evt prøve Nutro lam og
Ris der er helt uden kunstige tilsætningsstoffer og hvor
konserveringsmidlet er naturlige .. og så en vigtig ting synes jeg og
det er at du ikke bare fodrer med allergikost og så tror den hellige
grav er velbevaret .. du skal faktisk undgå div. tyggeting til hunden
så som griseører, snuder osv osv .. samt oksehudsprodukter .. eller
knogler af okse/svineknogler .. det eneste min hunde får/har fået af
den slags ting er faktisk de formstøbte kalkben .. og som godbidder må
du også indstille dig på at skulle bruge allergifoder eller
kyllingekød i tern, kyllingepølser .. og hvad du ellers ved hunden kan
lide men ikke noget der indeholder okse eller svineprodukter ..

Mvh Ami

Fra : Doggy

Dato : 22-03-02 15:20

Hej Bent

Ved du hvad han er allergisk overfor ?

Og har han været det hele sit liv ?

Mange dyrlæger har kun tilbuddet om special kost (gerne et mærke de selv
forhandler ) og så prednisonbeh. uden at de reelt ved om hunden har
fødeallergi.

Hilsen

Merete

Fra : Bent Vejborg

Dato : 22-03-02 15:40

Hej Merete!

Tak for dit svar.
Ja, han har haft allergi hele sit liv og i starten var det i poterne som han
slikkede og gnavede i.
Jeg ved ikke hvad det er han er allergisk overfor, kan han blive testet for
det?
Og som du selv nævner med hensyn til dyrlægens anbefalinger, så er jeg nok
også lidt skeptisk om det er det eneste saliggørende, men jeg kender bare
ikke alternativet.

KH Bent

Fra : Miss Kitty

Dato : 22-03-02 15:18

> Er der nogen som har erfaring fra lignende tilfælde og kan give et godt
råd.

De symptomer du beskriver, kender jeg fra min egen westie (ja, jeg har også
en westie), men det er ved at være år og dag siden jeg har oplevet dem.
Det stoppede da jeg gik over til Eukanuba og stoppede alle julelege med
yougurt, a38, og i det hele taget godbidder af nogen art.
Westier's maver er vel nok noget af det mest sarte jeg nogensinde har
oplevet, og der skal ikke meget til, for at vælte deres mave-rytmik.
Jeg har nu skiftet til et andet foder der også bekommer hende (og min Hvide
shæfer{hyrdehund).
Det er speciel lavet til hvide hunde for at forhindre farvestoffer som f.eks
fra majs, i at trække ud i pelsen.

Agrosam petfood tlf: 74654777

/Kitty

Fra : Heidi

Dato : 25-03-02 11:19

"Bent Vejborg" <mail@itsystem.dk> wrote in message news:<uzGm8.59$JU5.2434@news.get2net.dk>...
> [...]
> alligevel kommer disse perioder med sår.
>
> Er der nogen som har erfaring fra lignende tilfælde og kan give et godt råd.

Hej Bent!!

Jeg har ondt af dig, jeg ved, hvor trist det er, når man har en syg
hund. Men, der er håb forude. Allergiske westier kan i mange tilfælde
ikke kureres, men dog holdes relativt symptomfri. Jeg har selv to
westier, som heldigvis ikke har allergi, men jeg kender som aktiv
westie-pige mange med problemerne.

Det du kan gøre er at behandle din hund dels med Wolles Vov produkter
og samtidig følge en kostplan bestående af ris, kylling og fisk. Jeg
kender til mange westieejere, som har fulgt behandlingen med succes,
deriblandt nogle rigtig gode venner, hvis dyrlæge ikke troede sine
egne øjne, da han efter nogle måneders kur så hunden. Han havde inden
kuren dømt hunden til aflivning....

Send mig en email, så får du mit telefonnummer. Så kan jeg fortælle
dig nogle succeshistorier, lidt realisme og vi kan få en westiesnak.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Heidi

Fra : Janni

Dato : 25-03-02 13:13

Hej!

Jeg har også oplevet noget lignende med min lab x. Men det var ikke fødevare
allergi der var tale om, men loppeallergi. Selv om jeg ledte efter lopper på
hende, og ikke fandt nogle, kunne jeg være sikker på at der havde været en
loppe på hende, når sårene viste sig. Sårene kom især på maven og den
nederste del af ryggen, samt ved haleroden!

Jeg håber at I finder ud af, hvad jeres Westie er overfølsom over for!

Vh Janni

Fra : Mejdahl

Dato : 25-03-02 17:59

Hej Bent!

Da jeg er Westi opdrætter, har jeg hørt om problemet en del gange, jeg kan
se at du har fået et par gode råd fra andre, men der er en ting du skal være
opmærksom på, hvis du har ændret din trimning af din hund, så skal du passe
på at du får underulden godt tyndet ud, da mange Westi ejer har fundet ud
af, at på grund af manglende luft til huden har de fået store hudproblemer
jeg ved ikke om det er løsningen men prøv.

Hej fra Jens
http://home19.inet.tele.dk/westi/