Min hund bider poter.
Fra : Miss Kitty

Dato : 22-03-02 14:39

Jeg har en hvid Shæfer/hyrdehund på ca. 10 mdr.
På det sidste er han begyndt at "gnave" på hans poter.
Jeg tænkte i første omgang på kedsomhed, men da
han bliver luftet/trænet ca. 3 timer daglig samt har megen social kontakt
med både andre hunde samt mennesker hele dagen + naturligvis gnaveben og
andet, kan jeg ikke forstå det.
Er det noget jeg bare skal "springe op og falde ned" på eller kender andre
til denne ejendommelige adfærd?

/Kitty

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-03-02 15:10

"Miss Kitty" <Miss.Kitty@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c9b33ef$0$88688> Er det noget jeg bare skal "springe op og falde
ned" på eller kender andre
> til denne ejendommelige adfærd?

Du skal bestemt ikke springe op og falde ned på hverken din hund eller
dens biden poter .. men derimod kontakte dyrlægen .. der kan nemlig
være tale om foderallergi .. mvh Ami

Fra : Miss Kitty

Dato : 22-03-02 15:28

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
der kan nemlig
> være tale om foderallergi .. mvh Ami

Fodallergi? hvad kan det komme af ?

Han har lige været på en mega-kur over ca 3 uger, pga dårlig mave (han havde
slugt et fremmed-legeme) og fået pennecilin.

Kan det være en reaktion på medicinen?

Mvh.
Kitty

Fra : Miss Kitty

Dato : 22-03-02 15:31

> [...]

Han har lige været på en mega-kur over ca 3 uger, pga dårlig mave (han havde
slugt et fremmed-legeme) og fået pennecilin.

Vil naturligvis straks kontakte min dyrlæge efter weekenden.

Mvh.
Kitty

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-03-02 16:19

Biden poter kan være symptom på mange ting fx allergi over for det mad han
får, eksem efter vejsalt, furunkulose. Så det er bare af sted til dyrlægen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Miss Kitty

Dato : 22-03-02 16:36

Hvad er Furunkolose?

Mvh.
Kitty

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-03-02 18:24

Du kan læse mere her: http://www.dmm.dk/hudogpels.shtml

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : ChiChi

Dato : 25-03-02 14:13

"Miss Kitty" skrev d. 22-03-02 16:36 dette indlæg :
> Hvad er Furunkolose?
>
> Mvh.
> Kitty

Hej Kitty

Det kunne lyde som flere ting vi har prøvet, først måske som opstarten
af svampeinfektion mellem trædepuderne, tjek at der ikke sidder snoet
hår/fremmedlegemer mellem dem.
ellers måske en opstartende furunuklose...
Evt. også bare en dårlig vane, lær ham at når du siger at han ikke må
slikke på poterne skal han lade være!!
Denne øvelse Giver gode bivirkninger, ved f.eks. en senere operation,
hvor jeg har kunnet undgå at Oskar gik med krave, fordi han godt ved at
et nej, er et nej, også med slikning af sår/bylder/syninger.

Min hanhund har furunkulose, hvilket også som du beskriver gør at han
slikker/bider MEGET poter.

Furunkulose udspringer af en stafylokok-infektion, som udarter sig i
bylder og sår på mellem tæerne/poterne og kan i svære tilfælde give
bylder/sår andre steder på kroppen også!

Du kan få testet og resistensbestemt infektionen hos din dyrlæge og
derved få bestemt hvilke antibiotika der er virksomme på din hunds
infektion. Efter/samtidig med resistensbestemmelse, kan du få lavet en
Autovaccine, som er en vaccine med hundens egne bakterier. Hunden skal
have denne vaccine 10 gange med et stigende indhold fra 0,2 ml til 2,0
ml.

Alternativt har jeg haft gode erfaringer med at smøre tea tree oil på
kløstederne/sårene/bylderne, hvis ikke angrebet er slemt, virker det
forbløffende godt!

Furunkulose er også meget stressbetonet og afhængigt af hvor godt
immumforsvar din hund har, derfor er immumforsvars-styrkende kosttilskud
også en RIGTIG god ide, jeg selv bruger IMMUPLUS som er et tilskud af
urter og spormineraler.
Furunkulose/stafylokokker kan efter mine erfaringer også relateres til
allergier overfor foderemner, derfor er vi gået over til at fodre "The
BARF way" *SMIL* Her kan jeg 100% kontrollere hvilket foderemner min
hund får og vi har fundet ud af at han er intollerant overfor
durumhvede, men ikke almindelig hvede.

Vi har pt. arbejdet på at slippe af med denne infektion i 3 år! Sidste
nye skud på stammen er denne autovaccine, som ikke engang ALLE dyrlæger
i danmark kender noget til, men umiddelbart, ser det ud til at hjælpe!
Hvis du vil høre mere er du velkommen til at maile mig på
ssj@schnauzers.dk

Knus og håb om AT det IKKE er furunkulose din hund har Fra
Sussan og Oskar
Besøg Os på http://schnauzers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-03-02 17:42

"Miss Kitty" <Miss.Kitty@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nej foderallergi .. dvs allergi overfor noget dens foder indeholder ..
både min nu afdøde hund Sandra og min nuværende hund lider af
foderallergi .. og er bl.a allergiske overfor okse- og svinekød ...

> Han har lige været på en mega-kur over ca 3 uger, pga dårlig mave
(han havde
> slugt et fremmed-legeme) og fået pennecilin.

Det kan måske være allergi overfor pencilin, men det ville nok så have
vist sig meget hurtigt tror jeg .. men jeg ville hvis jeg var dig lige
få ham tjekket hos dyrlægen .. mvh Ami der lige går på jagt efter et
link hvor du kan læse mere om allergi ...

Fra : Jagtformidling.dk

Dato : 23-03-02 11:12

Jeg havde samme problem med min hund og fik taget vævsprøve af poterne intet
at se, prøvede så med piller mod kløe i 14 dage for at se om det bare var en
dårlig vane hunden havde det hjalp med det samme.så han havde kløe.
En dag da jeg klippede negle på hunde klippede jeg samtidig håret mellem
poterne det hjalp nu er det meget lidt han bider sig
( dyrlægen siger godt nok at det ikke kan være det men jeg kan se at hvis
der går for lang tid imellem at håret bliver klippet bider han sig igen )
Jeg ved ikke om din hund har lagt hår mellem poterne men hvis han har så
prøv

Fra : Sverre Stokke

Dato : 23-03-02 11:11

cats@feca.dk,Ny-Internet writes:
>Biden poter kan være symptom på mange ting

Det kan vel også bare være en dårlig vane.

Kitty, har du prøvet at sige til ham at det må han ikke = nej, eller hvad
du nu bruger ?

Hilsen Sverre.