Grimt spørgsmål......
Fra : Dan Henriksen

Dato : 29-01-01 19:37

Hej i gruppen,

Min chef har mistanke til, at en del at vores ansatte chatter i
arbejdstiden. Hvilket jeg har erfaret er rigtigt ved at følge
netværksstrømmen. Jeg kan se at meget af trafikken kører på port 6665 og
5190 i gemmen vores Cisco 677 router. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg
lukker disse porte i routeren og om der er andre porte jeg dør være
opmærksom på.

På forhånd tak for hjælpen....

--
Med venlig hilsen - Best Regards

Dan Henriksen
--
Christensen & Company
Møntergade 6A

Tlf.: - Phone.: +45 3332 9104
Fax.: +45 3332 9103

e-mail: dan@christensen-co.dk
--
Web.: www.christensen-co.dk
Web.: www.1way2print.net

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 29-01-01 19:51

dan@christensen-co.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>5190 i gemmen vores Cisco 677 router. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg
>lukker disse porte i routeren og om der er andre porte jeg dør være

1. Tager en fornuftig snak med personalet om hvorvidt det er ok eller ej
at chatte, mens man arbejder.

2. spørger i dk.edb.netvaerk - jeg tror gerne at folk vil hjælpe her i
dk.edb.mac. Spørgsmålet er snarere, om vi kan

Mvh Ben

Fra : Peter Gersmann

Dato : 29-01-01 20:19

In article <B69B76F6.217F%dan@christensen-co.dk>, Dan Henriksen
<dan@christensen-co.dk> wrote:

> [...]
> 5190 i gemmen vores Cisco 677 router. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg
> lukker disse porte i routeren og om der er andre porte jeg dør være

[http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/c600s/cbos/cbos
230/cbo230rn.htm#xtocid2360916]

Hvis du banker Hotline med ned, vil det nok spare en del på din
supportkonto over "hvorfor virker min maskine pludselig ikke". Og du får
jo sådan set ikke penge for at folk installerer ulovlig software -
ligesom dine kollegaer næppe får penge for at bruge arbejdstiden på det.

I øvrigt er spørgsmålet ikke grimt. Det grimme er, hvis man som ansat
misbruger arbejdstiden og produktionsudstyret uden, at det får
konsekvenser. Hvis I kan være så hamrende ineffektive, så må det jo være
kunderne, der betaler alt for meget.

//Peter

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 29-01-01 21:34

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> misbruger arbejdstiden og produktionsudstyret uden, at det får
> konsekvenser. Hvis I kan være så hamrende ineffektive, så må det jo være

Nu ved vi jo intet om lønnen og arbejdsforholdene i firmaet - er de
slemme nok siger Dilbert's Lov (tm) at kompensationen (brug af nettet
til at hente piratsoftware, porno, samt tyverier af kontorforsyninger
osv) vil stige.

Hvad med at snakke med medarbejderne om det istedet for at være hård og
brutal? Det tror jer er en mere effektiv løsning!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 29-01-01 22:29

> [...]

> 5190 i gemmen vores Cisco 677 router. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg
> lukker disse porte i routeren og om der er andre porte jeg dør være

Tja...den første port, 6665, er IRC og det er ret ligetil at lukke af
for, det er straks sværere med 5190, den port bruges af ICQ og AOL
instant Messenger (AIM) ICQ alpha understøtter nu både SOCKS og Tunnel
proxyer og det samme gør AIM, af sikkerhedsmæssige grunde kører jeg
begge over en proxy på port 80, webporten, så det bliver svært at lukke
for.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 29-01-01 23:16

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> proxyer og det samme gør AIM, af sikkerhedsmæssige grunde kører jeg
> begge over en proxy på port 80, webporten, så det bliver svært at lukke

INFORMATIONSFRIHED HA HA HA bok bok HA HA!!!!!

Fra : Dan Henriksen

Dato : 30-01-01 15:49

Tak for de mange forslag, det med HOST filen er nok en god ide, Men hvad
skriver jeg, hvis vi siger at ip'en er 100.100.100.100 ?

Dan Henriksen,

PS. chefen er en vatnisse, han tager ikke snakken til de ansatte op, hvad
net spørgsmål, chat og sikkerhed angår, han ligger det bare i mine
hænder.... ØV

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-01 17:02

In article <B69C92D4.21CD%dan@christensen-co.dk>, Dan Henriksen
<dan@christensen-co.dk> wrote:

> Tak for de mange forslag, det med HOST filen er nok en god ide, Men hvad
> skriver jeg, hvis vi siger at ip'en er 100.100.100.100 ?

100.100.100.100 A 127.0.0.1

--
MVH
Martin Edlich

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 30-01-01 22:01

> [...]

> PS. chefen er en vatnisse, han tager ikke snakken til de ansatte op, hvad
> net spørgsmål, chat og sikkerhed angår, han ligger det bare i mine

Dilbert om igen. Være forebered på at kontorforsyningerne bliver
begrænsede... :)

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-01-01 23:02

<dan@christensen-co.dk> wrote:

> [...]
> 5190 i gemmen vores Cisco 677 router. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg
> lukker disse porte i routeren og om der er andre porte jeg dør være

Hvis disse chatprogrammer kobler op mod en bestemt IP-adresse, kan du
klare det ved at ændre i host-filen.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 30-01-01 16:30

dan@christensen-co.dk,Ny-Internet writes:
>PS. chefen er en vatnisse, han tager ikke snakken til de ansatte op, hvad
>net spørgsmål, chat og sikkerhed angår, han ligger det bare i mine
>hænder.... ØV

Jamen så må DU jo åbne munden

hilsen Hanne

Fra : Dan Henriksen

Dato : 30-01-01 16:43

> Jamen så må DU jo åbne munden
>
> hilsen Hanne

Hvilket jeg også gør, men det er sku ikke nemt, at være ansvarlig for
sikkerheden, og sige hvad ens kollegaer må og ikke må.
Jeg tror ikke at de er ret glade for mig
Nå hva pyt, livet er sku skønt......

Dan

Fra : Peter Gersmann

Dato : 30-01-01 18:13

In article <B69C9F79.2249%dan@christensen-co.dk>, Dan Henriksen
<dan@christensen-co.dk> wrote:

> Hvilket jeg også gør, men det er sku ikke nemt, at være ansvarlig for
> sikkerheden, og sige hvad ens kollegaer må og ikke må.

Var ude et sted for at installere virusbeskyttelse på 150 maskiner.
Samtidig med at der blev installeret fik hver bruger på deres tastatur
et brev fra bestyrelsesformanden om, at det var bortvisningsgrund, hvis
man brugte disketter.

Det virkede.

//Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 30-01-01 23:11

> [...]

> Samtidig med at der blev installeret fik hver bruger på deres tastatur
> et brev fra bestyrelsesformanden om, at det var bortvisningsgrund, hvis

Virusintallationen eller brevet?
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Reynard Fox

Dato : 30-01-01 23:42

In article <1eo2loa.hvlmow10184w4N%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> Virusintallationen eller brevet?
Bah, de bruge vel allerede iMac, før Quotarius I afskreg sit ultimatum.
Hvilket unægteligt tager noget af storheden ud af historien :)

Mvh
Reynard …;·

--
Quotarius I: "I bliver fyret hvis i bruger FuupyDeX!".
De kasteløse: "Oh, store herre, hvorledes skulle vi kunne bruge disse,

Fra : Peter Gersmann

Dato : 31-01-01 03:48

In article <1eo2loa.hvlmow10184w4N%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> Virusintallationen eller brevet?

Både og. Der var selvfølgelig et par idioter som ringede til
edb-afdelingen, og ikke kunne forstå, hvorfor maskinen omg. spyttede
disketter ud. Så antivirus softwaren virkede.

Og brevet - ja, de folk som havde problemet med disketterne, fik en
opsang, de nok ikke har glemt endnu.

I det tilfælde tog ledelsen en beslutning, bad edb-afdelingen føre den
ud i livet, men var 100% synlige i, at det var ledelsen/direktionen som
havde taget en beslutning. Det andet er da også for vattet.

//Peter

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-01-01 13:09

On Mon, 29 Jan 2001 19:37:26 +0100, Dan Henriksen wrote
(in message <B69B76F6.217F%dan@christensen-co.dk>):

Nortel Unveils New Technology Tool
http://www.nytimes.com/aponline/business/AP-Nortel-Network-Tracking.html

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 31-01-01 18:03

> [...]
> arbejdstiden. Hvilket jeg har erfaret er rigtigt ved at følge
> netværksstrømmen. Jeg kan se at meget af trafikken kører på port 6665 og
Hvad med port 194 for IRC? Hvis jeres netværk kan logges URL's, kan man
så ikke også se ud fra URL'en om det er chatfora på WWW der bruges?

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-01-01 19:07

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 01-02-01 00:05

> [...]
> arbejdstiden. Hvilket jeg har erfaret er rigtigt ved at følge
> netværksstrømmen. Jeg kan se at meget af trafikken kører på port 6665 og
Hvad med port 194 for IRC? Hvis jeres netværk kan logge URL's, kan man