Sjældne plader og remix - har man en skat ~
Fra : Jacob E

Dato : 21-03-02 20:02

I forlængelse af igangværende tråd om, hvad Rockrosinen og andre
Cutfather/Soulshock-remix er værd, vil jeg da gerne høre, om der er nogle
der har et dybere kendskab til dette.

Er der nogle plader, det være sig albums, singler, EP'er, remix eller andre
specialudgivelser, som er penge værd idag? Et eksempel kunne være de
ovenstående udgivelser, men jeg har f.eks. også hørt at EP'en med Kim Larsen
"5 Eiffel" er penge værd.

Jeg har f.eks. et Kenneth Bager-remix af Alberte's "Det kan ikke vare
længe", En maxi med Overlord's "Sundown" produceret og remixet af Kenneth
Bager, en maxi med Madonna's "Gambler", et 18 minutter langt remix af Bros'
"I owe you nothing", et 15 minutter langt remix af Donna Summers' "I feel
love", US-remix af Laid Back's "One life", en maxi med New Order's "Sub
Culture", en maxi med TV-2's "Rigtige mænd..." med et Sanny X (DMC-mixer)
megamix bagpå, et album med Will Powers indh. "Kissing with confidence" og
mange andre mærkelige ting... Er det nogetsomhelst værd??

Hvis nogen ved noget om dette emne, så lad os dog alle finde vinylerne frem
og tjekke, om vi har guld i kælderen/loftet...

Mvh Jacob E.

Fra : Rhythm

Dato : 21-03-02 21:44

"Jacob E" <no.sp@m.ok> skrev i en meddelelse
> I forlængelse af igangværende tråd om, hvad Rockrosinen og andre
> Cutfather/Soulshock-remix er værd, vil jeg da gerne høre, om der er nogle
> der har et dybere kendskab til dette.

Eller min ret specielle maxi her:
New Order - Blue Monday 83 versionen.
Cover som gigantisk floppydisc, og så det specielle:
På den side hvor at Blue Monday skal være er The Beach og
på den side hvor at The Beach skulle være er Blue Monday.

Eller min Coma Records promo: Mental Generation: Slam
Med tilhørende nyhedsbrev fra Coma, dateret April 91.

Ligeledes Promo: Gnags - Mr Swing King
Original version, Full House Mix, Royal Straigh Instrumental Version
og nummeret Når jeg bli´r gammel
Ligeledes med nyhedsbrev fra Genlyd, dateret 21.9.89
Brevets header: Velkommen 'Mr Swing King'

Mon de plader er noget værd ?

Mvh
Rhythm

Fra : Rhythm

Dato : 21-03-02 21:49

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og nummeret Når jeg bli´r gammel
> Ligeledes med nyhedsbrev fra Genlyd, dateret 21.9.89
> Brevets header: Velkommen 'Mr Swing King'

Kors der var dælme en gammel Gnags 12" mere i stakken:
Går med hunden gennem Byen (DOG MIX) fra 84

Naturligvis: TV2´s gode gamle Be-bap megamix af Sanny X står
også på hylden.

De 2 er også uden en eneste ridse. Kun et par fedt fingre hist og pist.

Rhythm

Fra : HALLUM

Dato : 22-03-02 10:06

Hejsa

JEg kan anbefale Jer Accord som har butikker i københavn.
www.accord.dk - de er nok de største der handler med vinyl
i Danmark idag - dog ikke ret meget på hjemmesiden.

De har også en auktion hvor sjældne plader sælges -
men den starter først igen til august.

De udgiver også - eller har gjort - en god tyk "søndagsavis"
3-4 gange om året - og det er et super sted at slå op og tjekke
priser på sine plader.

Når det så er sagt - så skal I huske - at man jo langt fra får den
pris som Accord har "fastsat" sine vurderinger til - jeg vil mene
at hvis man får 40-50% af vurderingsprisen hos Accord - så
er vi højt oppe - det er lidt ligesom frimærker i AFA kataloget.

Salg til privat er derfor at foretrække.....
- men manden der vil give 1000,- kr. for skiven kan jo
være meget svær at finde ? !

Men prøv da at sætte dem til salg i dk.marked.* grupperne
- husk at lave så god beskrivelse som muligt :
Sæt en mindstepris
Beskriv tilstanden for coveret
Beskriv tilstanden for lp´en (mediet)
Oplys pladenr. årstal osv.
Vis link til at kunne se label og for- og bagsiden til coveret
som du har scannet og lagt ud på nettet et sted....
- så tror jeg der er en god chance for salg.

Held og lykke med det !

mvh. Hallum

Fra : Torben Larsen

Dato : 22-03-02 12:57

"HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> JEg kan anbefale Jer Accord som har butikker i københavn.
> www.accord.dk - de er nok de største der handler med vinyl
> i Danmark idag - dog ikke ret meget på hjemmesiden.

Eller Sound Station på Gl. Kongevej og Larsbjørnsstræde (Kbh.). Masser af
vinyl af den mere alternative slags.
SexBeat tog engang plader i kommision.

> De har også en auktion hvor sjældne plader sælges -
> men den starter først igen til august.

Der vil jeg nok hellere prøve eBay - masser af mennesker, der er købevillige
;) Incl. undertegnede, der gav 500,- for Flaming Lips' soundtrack til Okie
Noodling.

> De udgiver også - eller har gjort - en god tyk "søndagsavis"
> 3-4 gange om året - og det er et super sted at slå op og tjekke
> priser på sine plader.

Tror ikke den udkommer længere - desværre. Men der var nogle hårrejsende
priser i den, specielt på 60'er og 70'er dansk musik.

Hvad er det gamle Smiths vinyl mon værd - har en stort set komplet samling,
incl misprints, 7" og 12"........?

Torben

Fra : Rhythm

Dato : 22-03-02 14:28

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i en meddelelse

> "HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote in message

> Eller Sound Station på Gl. Kongevej og Larsbjørnsstræde (Kbh.). Masser af
> vinyl af den mere alternative slags.
> SexBeat tog engang plader i kommision.

Os i Odense har faktisk kun en stor forhandler: Mobydisc.
De har også et suverænt udvalg af både gamle såvel som nye vinyler.
Brand ærgeligt at Van Rock lukkede, det var også en god butik.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 22-03-02 17:19

> Os i Odense har faktisk kun en stor forhandler: Mobydisc.
> De har også et suverænt udvalg af både gamle såvel som nye vinyler.
> Brand ærgeligt at Van Rock lukkede, det var også en god butik.

****
Rettelse: "Os på Fyn". Jeg tager sq da også ind til MobyDisc, når jeg skal
købe noget...
Ang. Van Rock: På den anden side gør Jan et kæmpearbejde som leder af
Rytmeposten...

Spiller Gert forresten stadig i det der syreorkester, han engang var med i??

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 22-03-02 13:07

En sikker hitter, er gamle KLF-maxier og LP'er.

Tjeck discografien her... Men jeg vil tro, at du allerede ved det, hvis du
har en af dem, der virkelig er penge værd (KLFs første plade blev trukket
tilbage fra handelen pga. ballade med ABBA)

http://www.lysator.liu.se/~johol/KLF/discography.html

Jeg er selv den lykkelige ejer af "Burn that beat"-maxien og nej, den er
ikke til salg

Mvh Ben

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-03-02 22:10

In <O6qm8.10113$FT.428649@news010.worldonline.dk> "Jacob E" <no.sp@m.ok> writes:

> [...]

>specialudgivelser, som er penge værd idag? Et eksempel kunne være de
>ovenstående udgivelser, men jeg har f.eks. også hørt at EP'en med Kim Larsen

Check bladet "The Record Collectors" eller deres website paa:
http://www.recordcollectormag.com/priceguide.html

/Martin