Jeg har fanget mig et....egern ;-)
Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-03-02 09:27

Hej NG,

vores forkælede mislinger har af min papsvigerfar fået et gammelt
egernskind - og det er populært! Ce'Nedra synes det er lidt farligt, men
Silk blev straks omdannet til en stor og farlig løve som sagtens kan slå
egern ihjel *G*. Det stakkels skind får så mange bank, bliver rystet og
flænset til "døde" og efterfølgende slæbt rundt mens Silk knurrer stolt.
Det ser mildest talt sjovt ud når han tager det i nakken og slæber det
rundt, for det hænger jo ned mellem hans forpoter og han kommer nemt til
at snuble i det... Man er i hvert fald ikke i tvivl om at katte er
rovdyr når man ser det show!!

/Pernille

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-03-02 09:33

Hej Pernille!
Jeg kan tydeligt se Silk for mig! Hvor må det se sjovt ud )

Knus
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-03-02 15:57

Hej Louise,

jeg ærgrer mig også over at jeg ikke har et videokamera når han laver
sit "jeg er en stor og farlig løve"-show!!

I morgen er der kun en uge til vi skal til Hedensted, det bliver
spændende... Har Vianna smidt al sin pels *griner* så hun skal være med
i Rex og Sphynx-showet om lørdagen i stedet for??

/Pernille

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-03-02 17:17

Hej Pernille!
Jeg fatter ikke at der stadig er pels på den kat! Jeg støvsuger sofaen
konstant for hårtotter, og det er virkelig totter hun smider. Det er helt
utroligt! Og jeg børster og børster og børster. Bobo bliver drønmisundelig
når jeg børster Vianna, for han ved ikke noget bedre selv
Jeg håber hun slapper lidt af med den fældning til vi skal på udstilling
Vi kommer bare og henter dig kl alt-for-tidligt på fredag Sender dig
lige en mail når jeg ved mere præcist Skal Jesper egentlig med?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 17:51

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> writes:

> [...]
> utroligt! Og jeg børster og børster og børster. Bobo bliver drønmisundelig
> når jeg børster Vianna, for han ved ikke noget bedre selv

Den børste du bruger hvad er det for en ??
For jeg bruger en kam til Melissa, men ville jo hellere bruge en
børste for hun er også pt igang med at levere "dun" til en hel dynefabrik..

> Jeg håber hun slapper lidt af med den fældning til vi skal på udstilling

Dvs man bare skal kigge efter pelsskyen så er i fundet ;-?

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Bente Jepsen

Dato : 21-03-02 20:13

Hej Henrik.

"> Den børste du bruger hvad er det for en ??
> For jeg bruger en kam til Melissa, men ville jo hellere bruge en
> børste for hun er også pt igang med at levere "dun" til en hel
dynefabrik..

Jeg er godt nok ikke Louise, men jeg har en rigtig god børste til min
Cicero, som også altid fælder meget i perioder, og han har den evne
altid at brække al håret op igen, sammen med sin mad, inde midt på
vores lyse stuegulvtæppe. Så vi var jo nødt til at finde på noget.
Jeg har i en dyrehandel i Esbjerg købt en firkantet gummeklods med
nogle spidse gummidupper på oversiden. Den er vældig effektiv og
kostede kun 29 kr.

Venlig hilsen
Bente Jepsen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 20:58

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@"antispam"mail1.stofanet.dk> writes:

Hej Bente

> [...]
> Jeg har i en dyrehandel i Esbjerg købt en firkantet gummeklods med
> nogle spidse gummidupper på oversiden. Den er vældig effektiv og

Jeg farer ud og kigger, for Melissa brækker sig alle mulige steder bla
på mit parketgulv som har det slemt nok i forvejen..)

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-03-02 20:43

> Den børste du bruger hvad er det for en ??
> For jeg bruger en kam til Melissa, men ville jo hellere bruge en
> børste for hun er også pt igang med at levere "dun" til en hel
dynefabrik..

L: Jeg har en lille trekantet karte. De findes også i små firkantede
har jeg også en stor en, men den er mere til den helt store omgang, men
bestemt effektiv. Den lille synes jeg nu er mere praktisk, for den kan komme
alle steder hen.

> Dvs man bare skal kigge efter pelsskyen så er i fundet ;-?

L: *G* Jepz Vi drysser garanteret en masse hvid pels efter os *G*

Mvh.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 20:56

> [...]

> bestemt effektiv. Den lille synes jeg nu er mere praktisk, for den kan komme

OK, så må jeg ud og kigge.. måske de har sådan noget på udstillinger

> L: *G* Jepz Vi drysser garanteret en masse hvid pels efter os *G*

OK, så kan jeg finde jer..

Fra : Pernille Scharff

Dato : 22-03-02 08:34

Hej Louise,

jeg kan trøste dig med at Ce'Nedra også parkerer rundt regnet ½ skovkat
i sofaen hver dag...og hun har ikke engang haft "voksen" vinterpels!
Heldigvis kan hun også godt lide at få en tur med karten...

Det er kun mig der skal med til Hedensted så der bliver forhåbentlig
plads nok i bilen *G* jeg håber jeg kan vågne så tidligt!

/Pernille

Fra : Birgitte

Dato : 22-03-02 08:51

Hej Pernille
Det bliver spændende at træffe dig i Hedensted med eller uden kat *S*
Jeg må så blot have tilgode at se vidunderet "live" til en anden gang
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Pernille Scharff

Dato : 22-03-02 09:00

Hej Birgitte,

> [...]
*S*
> Jeg må så blot have tilgode at se vidunderet "live" til en anden gang

Du kan jo bare komme til Middelfart-udstillingen, der skal jeg ha' begge
uhyrer med!! I Hedensted skal jeg bare befamle andres katte *grin*

/Pernille

Fra : Birgitte

Dato : 22-03-02 09:40

Hej Pernille
Jeg havde tænkt at melde til, og har lige set i kalenderen at det vist er på
tide
Jo jeg håber at komme til Middelfart , så kan jeg få lov til at nyde dine
stjerner.

---
DK. True Trust

Fra : Mette Svangren

Dato : 21-03-02 09:35

Ja, de kan blive frygteligt farlige, sådan nogle løvemisser!
Ludvig og Alladin har indtil flere gamle kaninskind, og jeg havde da også
håbet, at det kunne inspirere dem lidt. Men nej, aldrig har de set noget så
kedeligt, det har slet ingen interesse

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 21-03-02 15:36

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> wrote in

> [...]
> da også håbet, at det kunne inspirere dem lidt. Men nej, aldrig
> har de set noget så kedeligt, det har slet ingen interesse

Ohh, jeg havde på et tidspunkt et kaninskind som Oliwer var _meget_
interesseret i, men da jeg jo også har levende kaniner, på det
tidspunkt to fritgående, syntes jeg ikke at det var sagen hvis Oliwer
fik smag for kanindræberi. Det ville være lidt kedeligt hvis han
overførte det på Joey og Carl.

Kate

Fra : Anita Christensen

Dato : 21-03-02 10:29

> [...]

> rundt, for det hænger jo ned mellem hans forpoter og han kommer nemt til
> at snuble i det... Man er i hvert fald ikke i tvivl om at katte er

Kan lige se det for mig. *G* Jumpy gør noget lignende, dvs. slæber rundt på
sit bytte og skal gerne lægge det for fødderne af én, hvad enten det er
pelsmusen, min kærestes ur eller - som i går - en lyserød skuresvamp af
ældre dato *G*

Når det er pelsmusen han har fanget kan man dog høre ham komme op af trappen
med den. Han holder nemlig pelsmusen i dens hale og siden han ikke er så
stor endnu så siger det "dunk" for hver trin mislingen hopper op ad når
pelsmusen slår hovedet ind i trinet *fniis* Godt man ikke er mus der!

Ja, man keder sig sjældent med sådan nogle størrelser i huset

Mange hilsner
Anita

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-03-02 11:11

Hej Anita,

> [...]

når
> pelsmusen slår hovedet ind i trinet *fniis* Godt man ikke er mus der!

Har Jumpys pelsmus stadig hale?? Alle vores er nærmest haleløse
de bliver bare taget i munden... Ce'Nedra ser ret sjov ud når hun kommer
stæsende med en knaldrød pelsmus i gabet *G* De foretrukne mus hjemme
hos os er dem der rasler, så man kan som regel høre at katten kommer
drønende med en mus.

Jesper har udtalt at han hellere ville i amerikansk fangelejr end være
pelsmus hjemme hos os *LOL* for de får altså også mange bank!

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 12:08

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

> [...]
> egernskind - og det er populært!
>. Man er i hvert fald ikke i tvivl om at katte er

Melissa har et par minkhaler men efter en tid er de ikke så spændende
mere, men til at starte med fik de dælme også nogle høvl..
Musen som rasler fandt jeg igen, men den er kun begrænset sjov, så den
får nogle dask, når hun er sur på mig.. så er det lige hen og daske
lidt til den og så tilbage igen.. Jeg er bestemt glad for at det går
ud over musen og ikke mig..*gg*

Fra : Kate

Dato : 21-03-02 15:37

Hehe, Silk lyder til at være en underholdende missekat

Kate

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-03-02 15:54

Hej Kate,
> Hehe, Silk lyder til at være en underholdende missekat

det kan du tro han er - han er simpelthen husets lille klovn og har de
særeste ideer. På det sidste har han haft en vane med at sætte sig og
mjave højlydt mens han kigger bebrejdende på mig når jeg har travlt med
noget andet. Det mest effektive er at tage ham op så man klemmer hans
bagdel fast med albuen og holder hånden under brystkassen, så man stadig
har en hånd fri til at lave alt muligt andet. Der hænger han så højlydt
spindende mens jeg laver te, tømmer opvaskestativet, henter mail, pakker
taske etc. og synes det er vældig hyggeligt. Og så er det efterhånden
fuldstændig umuligt for ham at drikke vand af en skål. Enten skal det
være frisk fra hanen eller også skal det stå i et glas på køkkenbordet.
Han ser enormt sjov ud når han propper hele kraniet inkl. ører ned i
vandglasset for at nå så langt ned som muligt...

Han har stadig lidt store poter i forhold til sin størrelse (ligesom en
hundehvalp) og derfor har han det med at snuble eller foretage knap så
elegante manøvrer når han og Ce'Nedra fræser rundt....det kan man også
nemt komme til at grine lidt ad....

/Pernille (hurra jeg skal snart hjem til mine missekatte!)

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-03-02 22:22

*LOL* ja, de er til megen morskab indimellem de kære missebørn.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/