Hvad skal jeg se i London?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-03-02 08:37

Hej,

vil planlægge et par dage i London. Er der nogen der kan anbefale
en række steder og attraktioner jeg simpelthen bare er nødt til at se
(eller som i bare synes har været interessant)?

Tak.

Fra : Heidi

Dato : 21-03-02 09:55

"Thomas Jensen" <thomasoglena@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c998dfc$0$88701$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> en række steder og attraktioner jeg simpelthen bare er nødt til at se
> (eller som i bare synes har været interessant)?

Kunne du ikke give et praj om hvad du selv synes er interessant?
Er det museer, indkøbssteder, eller de traditionelle turistattraktioner
du er interesseret i? Eller er det bare alt, hvad der kan tænkes at
være interessant?

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : sputnik

Dato : 21-03-02 12:12

On Thu, 21 Mar 2002 08:36:33 +0100, "Thomas Jensen"
<thomasoglena@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en række steder og attraktioner jeg simpelthen bare er nødt til at se
>(eller som i bare synes har været interessant)?

- st. martin in-the-fields hedder det vist. En interessant
kælder-krypt lige ved Trafalgar square. Cafe-kunst-hobby
- science museum anbefales
- harrods
- den største boghandel, hvad er det nu den hedder
- egernerne i Hyde Park
- restauranter Tuttons og evt. Crank's ved Covent garden

:-/

John

Fra : J.

Dato : 21-03-02 14:48

Camden marked om søndagen
British Museum

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 21-03-02 19:18

"J." <heldgaard71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Camden marked om søndagen
> British Museum
>
> "Thomas Jensen" <thomasoglena@hotmail.com> wrote in message

Har du været på biblioteket?
"Turen går til London" kan anbefales.
(Nej,- jeg er IKKE ansat på Politikens forlag!)

Man kan forøvrigt også købe den

Venligst
Poul

Fra : Bent

Dato : 21-03-02 20:05

Royal Airforce Museum i Hendon. Underground Northern Line af Colindale
næsten til stedet. Imperial War Museum er også spændende, hvis man er
historisk interesseret. Har i børn med skal i ind og se Musicalen "Skønheden
og Udyret". Den var god.

Kender et godt indisk spisested som I skal prøve, men fortæl det ikke til
andre!
Khan's på Westbourne Grove i Notting Hill. Tag Circle Line til Bayswater
stationen. De laver god indisk mad og der er altid stopfyldt, hvilket jo som
regel borger for kvaliteten. Heller ikke særlig dyrt. Men det er et par år
siden jeg sidst var i London.
God tur

Hilsen

Bent

Fra : sputnik

Dato : 21-03-02 20:54

On Thu, 21 Mar 2002 19:18:01 +0100, "Birgitte Abkjær"
<paogba@oncable.dk> wrote:

>Har du været på biblioteket?
>"Turen går til London" kan anbefales.
>(Nej,- jeg er IKKE ansat på Politikens forlag!)
>
>Man kan forøvrigt også købe den

Altså de bøger er for førstegangs-turister. Jeg vil ikke sige 'de for
børn' men det er lige før.

Så er Lonely Planet da bedre. Eller Blue Guide eller Fordor's.

John

Fra : Poul Andersen

Dato : 21-03-02 21:35

"sputnik" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Altså de bøger er for førstegangs-turister. Jeg vil ikke sige 'de for
> børn' men det er lige før.
>
> Så er Lonely Planet da bedre. Eller Blue Guide eller Fordor's.
>
> John

Javel ja, men nu var der kun tale om 2 (to) dage i London,
så mon ikke "børnebogen" (?) giver ideer nok?
Jeg har brugt den i London 3 gange á en uge, og har
ikke "tømt" den endnu. Man skal jo heller ikke få stress, når man
endelig har fri.

VH Poul

Fra : Ole Damgaard

Dato : 22-03-02 12:58

Er der nogen der kan anbefale
> en række steder og attraktioner jeg simpelthen bare er nødt til at se

ja - det afhænger jo af interesser - men én af de gode store ople-
velser er efter min mening at tage med på London Walks - der
er vandreture rundt i byen sammen med spændende, livlige guider
der fortæller meget levende om deres emner. Der er alt lige
fra en Beatles-tour rundt til de mange kendte beatles-steder,
over et tur til de gamle, glemte pubber - og så ikke mindst
den natlige uhygge-tur i Jack The Rippers fodspor.
Uanset om du vælger den ene eller den anden tur kommer
du virkelig rundt til hjørner af London som du aldrig selv havde
fundet.
Men se selv emnerne på
http://london.walks.com/
mvh ole

Fra : Jette Andersen

Dato : 22-03-02 16:54

> [...]

> en række steder og attraktioner jeg simpelthen bare er nødt til at se
> (eller som i bare synes har været interessant)?

---------------------------
I stedet for at fylde en masse penge i "The London Eye" (det store
pariserhjul næsten over for parlamentet ved Themsen),
er det meget bedre at betale et lille beløb for at komme ind i St.
Paul's Cathedral og så klatre de mange trappetrin op i først
"The Whispering Gallery" (den indvendige kuppel) og derfter uden på
kuplen, hvor der er en fantastisk udsigt over byen. Sidst jeg
var deroppe, var der en gruppe amerikanske teenagere deroppe, som mente
de kunne se Eiffeltårnet... !!

~Jette~

Fra : Heidi

Dato : 24-03-02 17:18

> [...]
> en række steder og attraktioner jeg simpelthen bare er nødt til at se
> (eller som i bare synes har været interessant)?

Hvis du skal have lidt gaveartikler med hjem til konen/kæresten/
søsteren/moderen, så kig forbi en af Lush butikkerne, som findes:

LONDON SW3 - 123 Kings Road, London, SW3 4PL
Telephone?Fax 0207 3768348

LONDON WC2 - Unit 11, The Piazza, Covent Garden, London, WC2E 8RB
Telephone/Fax 0207 2404570

LONDON W1 - 40 Carnaby Street, London, W1V 1PD
Telephone 0207 2875874, Fax 0207 4372719

LONDON W1 - 1-3 Quadrant Centre, 80-82 Regent Street, London, W1R 5PA
Telephone 0207 4343953, Fax 0207 4343952

LONDON SW1 - Unit 42(B), Victoria Station Shopping Centre, 115 Buckingham Palace Road, London, SW1 9SJ
Telephone 0207 6309927, Fax 0207 9766586

LONDON W8 - Unit 1 Macmillan House, Kensington High Street, London, W8 4SG

Eller kig på url:http//www.lush.co.uk

De sælger tonsvis af sjove sæbe- og hudplejeprodukter - og selvom man ikke
nødvendigvis gider bruge penge på den slags, så er alene besøget i butikken noget
værd.

Og når konen/kæresten... osv. er blevet afhængig af deres produkter, behøver
du ikke tage til London igen for at købe dem - de har nemlig også en butik på
Købmagergade 58 i København...

Fra : Heidi

Dato : 24-03-02 17:25

Og det skulle selvfølgelig være url:http://www.lush.co.uk

Fra : em

Dato : 24-03-02 19:54

"Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

og det var så dagens reklame!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Heidi

Dato : 24-03-02 20:43

"em" <xx@xx.yy> skrev i en meddelelse news:3c9e20af$0$88695$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Heidi" <nospamheidi@adslhome.dk> wrote in message

> og det var så dagens reklame!!!!!!!!!!!!!!

Jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er, når det er et link der
vedrører indlægget i øvrigt - og jeg i øvrigt heller ikke har noget med
forretningen at gøre?

Fra : John K

Dato : 25-03-02 17:30

> Jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er, når det er et link der
> vedrører indlægget i øvrigt - og jeg i øvrigt heller ikke har noget med
> forretningen at gøre?

Der er efter min mening ikke noget problem i det, men behøves du at råbe

Fra : Heidi

Dato : 25-03-02 19:30

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c9f50c9$0$10901$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Der er efter min mening ikke noget problem i det, men behøves du at råbe

Muligvis ikke - men før, hvor det stod med småt, var der alligevel en
del der skrev på min email, også om ting der efter min mening hører
hjemme i grupperne - så det var sådan set i håbet om at det ikke så
nemt ville blive overset.
Desuden står det jo i signaturen, og er der ikke mere eller mindre
frit spil i den?

--
Mvh. Heidi
her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen og ikke pr. mail

Fra : John K

Dato : 26-03-02 23:55

> her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen og
ikke pr. mail

*SMIL*

Go' påske.

John K

Fra : Heidi

Dato : 27-03-02 08:32

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3ca0fc6b$0$10895$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ikke pr. mail
>

> *SMIL*
>

> Go' påske.

Tak i lige måde.

Fra : Gard Karlsen

Dato : 25-03-02 10:53

Hei

Det er mye å se i London....jeg var der sammen med min kone i 2000 og vi var
der i ca 5-6 dager og vi kunne lett ha vært der mye lenger for det er så mye
og se. Jeg har skrevet et langt reisebrev fra turen som jeg har lagt ut
sammen med en del bilder på min hjemmeside. Adressen til siden er
http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper at du får en fin tur til London. Det er en fin by.

Mvh
Gard