ER DER DA INGEN DER KAN HJÆLPE MIG????
Fra : The Weirdest Wacko A~

Dato : 21-03-02 00:01

Hej gruppe!

Jeg er (næsten) lige begyndt på datamatikerstudiet og er i den heldige
situation, at min computer er en Macintosh PowerPC 9500 fra maj '95 (!),
kører med MacOS 8.6 og MRJ 2.2 (svarende til java 1.1.8). Alle andre på mit
hold har PC'ere og kører fint og højt og flot med java 1.3.1, så det kniber
lidt med forståelsen for mit problem.

Jeg har INGEN finansiel mulighed for at købe en ny computer, endsige bare en
ny brugt en, og jeg kan bare ikke få input fra tastaturet til at virke. Lige
meget, hvad jeg gør/forsøger/prøver, eller hvilke hedenske ritualer jeg
udfører, får jeg fejlmeddelelse på fejlmeddelelse på fejlmeddelelse osv.

Jeg beder Jer... på mine grædende knæ...:

Er der da ingen derude som er i besiddelse af en lille programstump eller et
lille åndssvagt program à la "indtast navn: (...) <resulterer i:> Hej
(indsæt indtastet navn)" som er testet og rent faktisk kører under lignende
omstændigheder som mine (PowerMac, MacOS 8.6, MRJ 2.2) ???

PLeasepleaseplease, jeg føler virkelig, jeg har findet min hylde i livet,
men kan ikke komme videre, fordi jeg ikke kan finde ud af at skaffe input
fra min hakkebræt.

Med venlig hilsen,

Jens Loldrup Larsen

ThE WeiRdesT wAckO ArouNd

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 21-03-02 14:49

> Jeg har INGEN finansiel mulighed for at købe en ny computer, endsige bare
en
> ny brugt en....

Man kan tit få en 200-300 mhz maskine smidt i hovedet for meget få hundrede
kr.

Så f.eks. en AMD 200 mhz maskine, med 32 mb ram, 1200 mb harddisk og 14"
skærm som røg for 300...

Fra : Jan Jonasen

Dato : 21-03-02 20:20

The Weirdest Wacko Around <uthin@b2mail.dk> wrote:

> [...]
> hold har PC'ere og kører fint og højt og flot med java 1.3.1, så det kniber

Jeg kan kun anbefale dig at tage et kig på linux til powerpc, smut forbi
www.yellowdoglinux.com (min foretrukne) eller www.linuxppc.org for noget
mere generelt. Der går ikke lang tid før jdk 1.1.8 bliver
utilstrækkeligt i forhold til dit studie, samt der er sikkert et par
linux hajer på dit hold, som kan hjælpe dig igang med simple
kommandlinie java udvikling.

> [...]
> (indsæt indtastet navn)" som er testet og rent faktisk kører under lignende
> omstændigheder som mine (PowerMac, MacOS 8.6, MRJ 2.2) ???

import java.io.*;

public class SystemRead
{
public static void main(String [] args)
{
try
{
BufferedReader br = new BufferedReader(new
InputStreamReader(System.in));
System.out.print("Indtast navn: ");
String navn = br.readLine();
System.out.println("Davs " + navn);
}
catch (IOException ioe)
{}
}
}

Skulle virke på mac'en. Held og lykke med det.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-03-02 05:05

jonasen@it.dk (Jan Jonasen) writes:

> [...]
> utilstrækkeligt i forhold til dit studie, samt der er sikkert et par
> linux hajer på dit hold, som kan hjælpe dig igang med simple

Hvad er kvaliteten af Java på disse platforme?

Kaffe er ikke godt nok.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 22-03-02 21:06

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvad er kvaliteten af Java på disse platforme?

Blackdown's JDK port er tilsvarende OS 10.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 10:17

jonasen@it.dk (Jan Jonasen) writes:

> Blackdown's JDK port er tilsvarende OS 10.

Jeg kan se der er en 1.3.0 til ppc.

Er der nogen der har en sådan maskine på Internettet? Jeg vil
egentlig gerne teste det. Janus måske?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn