javaw og System.out
Fra : Peter Lind

Dato : 20-03-02 22:26

Hejsa gruppe

Måske kan I hjælpe mig med det her:
Jeg har en ret stor applikation hvor der skrives noget debug-info ud til
System.out i tide og utide, og hvis der indtræffer en exception skrives
blandt andet et stacktrace ud til System.err - altså som man plejer.
Det er jo fedt for udviklerne at de kan sidde og få al deres debug-info
smidt i hovedet på den måde, men brugerne har jo ikke nogen glæde af den, så
i produktion bliver System.out og System.err sat til at skrive til to filer.
De filer kan man så læse igennem hvis der har været system nedbrud eller
lignende.

Men applikationen bliver startet med javaw ude hos kunderne, og så kommer
der aldrig nogensinde noget System.out og tilsyneladende heller intet
System.err !

Kan det virkelig passe at man ikke engang kan overføre de to ting til nogle
filer når man kører javaw, eller skal man gøre et eller andet specielt ?

Og ja, jeg ved godt at der er logging i jdk1.4 og at man kan bruge log4j,
men det er en halvstor halvgammel applikation, og jeg vil nødig ændre for
meget i den, hvis det kan undgås.

Forslag og ideer til system.out logning under javaw modtages med glæde

mvh
/Peter Lind

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-03-02 09:30

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> [...]
> filer når man kører javaw, eller skal man gøre et eller andet specielt ?

Kan du ikke bare selv aabne System.out og System.err til de filer du
vil have det ned til, i din main?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn