Gebyrer
Fra : Robert

Dato : 20-03-02 19:34

Et lille hurtigt spørgsmål...
- - der måske kunne tænkes at udvikle
sig til en protest ?

Hvor mange her er tilfredse med udviklingen
Cybercity byder deres kunder ?
Sidste nyt er gebyrstigning fra 5 kr. til 15 kr
for at modtage en regning. Men man
kan jo bare PBS betale, hvis man synes
det er praktisk. Cybercity mener der
er rigtig smart ( med et smil )
Citat: "for så sparer du jo gebyret" ???

( måske er den sande årsag ikke omkostninger,
men den samme der ses anvendt andre steder ?)

Kom med din mening, jeg samler op, og sér
om der er grundlag for en samlet indsats.

Mvh
Robert

Fra : Jens

Dato : 20-03-02 19:51

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor mange her er tilfredse med udviklingen
> Cybercity byder deres kunder ?
> Sidste nyt er gebyrstigning fra 5 kr. til 15 kr

Det tror jeg der er rigtigt mange der synes det er, jeg selv inklusiv.
Jeg savner muligheden hos Tiscali (Worldonline).

> Cybercity mener der
> er rigtig smart ( med et smil )
> Citat: "for så sparer du jo gebyret" ???

Ja, og CyberCity sparer sikkert en masse bøvlet administration.

> ( måske er den sande årsag ikke omkostninger,
> men den samme der ses anvendt andre steder ?)

Tror jeg næppe, ved PBS er der helt sikkert en administrativ besparelse for
både køber og sælger.

> Kom med din mening, jeg samler op, og sér
> om der er grundlag for en samlet indsats.

Det tror jeg næppe der er, men lad os nu se.....

Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-02 19:56

Wed, 20 Mar 2002 19:34:16 +0100, skrev "Robert"

Tjah - Stofa tager 25 kr...
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-03-02 20:24

On Wed, 20 Mar 2002 19:34:16 +0100, "Robert"
<mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det er praktisk. Cybercity mener der
>er rigtig smart ( med et smil )
>Citat: "for så sparer du jo gebyret" ???

Du burde nærmest være glad for de siger sådan.
Begge de forsikringsselskaber jeg har været i kløerne på det sidste par
år tager et 'opkrævningsgebyr' ligegyldigt om de sender regningen eller
opkræver via PBS

Egentlig er det efter min mening kun godt at dem som kræver mere arbejde
(i form af en tilsendt regning) også selv betaler for det - i stedet for
at der bliver lagt 5-10 kroner oven i _alles_ regninger.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-03-02 20:56

> [...]

>det er praktisk. Cybercity mener der
>er rigtig smart ( med et smil )
>Citat: "for så sparer du jo gebyret" ???

Jeg har nu altid fået regningen gebyrfri via email.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Robert

Dato : 20-03-02 21:10

Hør nu lige her:
Sælger skal alligevel altid sende
mig en faktura ... det kan de ikke slippe
for. Jeg skal have en regning for
at kunne dokumentere et køb.
( det skal alle, hvis de ellers
er interesserede i det .... )

Man kan ikke "spare" noget der ikke
koster noget. Jeg har påpeget at prisen
på varen bør være kalkuleret således,
at sælger dækker sine omkostninger
til fulde

Det jeg her ville gøre opmærksom på,
er Cybercitys ( og flere andres ) forsøg
på gennem en slags "bøde"-system, at
presse kunderne til at afgive betalingen
til et tredie firma. Det drejer sig ikke
om at spare omkostninger. Det drejer
sig om at undgå dårlige betalere.
Men det er altsammen ikke mit problem...
desværre er det netop det Cybercity
forsøger at gøre det til. Når undertegnede
her altid har ( og gør ) betalt regninger til
tiden .... vi en netbank... er det sgu sært
at skulle presses til, via et fiktivt gebyr,
at afgive betalingen til et andet firma.

Og netop PBS har gennem tiderne
voldt mig ( og flere andre )
adskillige problemer.

- Derfor dette indlæg.

Mvh
Robert

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-03-02 21:15

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> writes:

> Man kan ikke "spare" noget der ikke
> koster noget.

Det er ikke udsendelsen af regningen, der koster, det er
administrationen, når du betaler.

Ydermere har udbyderen den fordel, at PBS-kunder typisk bliver
hængende længere og altid betaler til tiden.

Hos DKnet i sin tid gav vi 50 kr i rabat til PBS-kunder. Så meget var
det faktisk værd.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : TBC

Dato : 20-03-02 21:29

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Hos DKnet i sin tid gav vi 50 kr i rabat til PBS-kunder. Så meget var
> det faktisk værd.

Hos Realkredit Danmark får man udover at spare regningsgebyret oven i købet
rabat på langt over 100 kr.

Hvis man har en velfungerende internet bank, hvorfor så undgå BS ? Så kan du
jo ud over at tilmelde også nemt selv henholdsvis afvise og afmelde aftaler
ifølge de regler der står bag på den lyserøde oversigt du modtager med
posten hver måned.

TBC

Fra : Robert

Dato : 20-03-02 21:34

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke udsendelsen af regningen, der koster, det er
> administrationen, når du betaler.

Ikke forstået: et indbetalingskort med
kodelinie giver ikke en disse administration.

> Ydermere har udbyderen den fordel, at PBS-kunder typisk bliver
> hængende længere og altid betaler til tiden.
> Hos DKnet i sin tid gav vi 50 kr i rabat til PBS-kunder. Så meget var
> det faktisk værd.

Netop det jeg ville påpege. Og netop derfor
er det også forkert af Cybercity at dække sig
ind under "øgede administrationsomkostninger" (!!)

Men de fleste er åbenbart så "nemme", at de
sér det som en fordel ? Jeg synes det
er en ynkelig måde at drive forretning på.

~Robert

Fra : TBC

Dato : 20-03-02 21:39

> Men de fleste er åbenbart så "nemme", at de
> sér det som en fordel ?

Jeg ser det som en fordel !

....Faktisk er jeg noget irriteret over at der hos min ISP ikke er mulighed
for at tilmelde bataling af DSL linjer til BS. Det virker på en eller anden
måde ligefrem uproffesionelt på mig at man i år 2002 ikke kan blive fri for
at skulle belemres med regninger når nu der findes et system som BS

.....Men jeg kan da godt følge dig i det med at de dækker sig under "øgede
administrationsomkostninger". De må vel som komercielle forehavender
desværre har en beklagelig evne til betragte os som lallende idioter.
(jævnfør blot en hvilken som helst reklmeblok)

TBC

Fra : Martin S.

Dato : 22-03-02 13:13

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået: et indbetalingskort med
> kodelinie giver ikke en disse administration.

Hmmm, et indbetalingskort bliver sendt pr. post. Det giver det betydelig
mere administration end via BS.
1. først skal indbetalingskortet findes og registreres til at det er dig
2. herefter udskrives
3. sendes
4. kontrol efter sidste indbetalingsdato om regningen nu også er blevet
betalt
5. udsendelse / annullering af en evt. rykker.
6. registerering af betaling.
7. der er som regel en betydelig forsinkelse på hvornår indbetalingen har
fundet sted og hvornår pengene modtages ca. 3-5 hverdage.

Og det skal en lille kontordame/mand holde styr på... Ergo er det da
væsentlig nemmere og billigere for alle parter at bruge BS.
Så det der med at der skulle være opbakning vedr. CC-gebyrer kan man vist
godt udelukke. Det er da ikke CC-s skyld at nogle helst vil bruge den
gammeldags måde med regning. Det næste bliver vel at man skal gå ned i
posthuset/banken fordi netbank også er smart. De tager jo et større gebyr
for at give dig lov til at betale en regning...
Men samtidig vil jeg sige at dem der opkræver gebyrer uden at tilbyde BS,
men stadig udsender indbetalingskort er jo helt gak gak.

Fra : Robert

Dato : 23-03-02 09:39

"Martin S." <real_warhawk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm, et indbetalingskort bliver sendt pr. post. Det giver det betydelig
> mere administration end via BS.

Nej! Det bliver betalt herfra min PC elektronisk!

Men glem det ( ikke personligt ) fortyder jeg forsøgte
at starte en fornuftig debat, når de fleste her åbenbart
kun kan klappe i hænderne over alle de penge der
"spares" .... ved "ikke" at betale gebyrer.
Pointen gik tabt ved trådens start.

Mvh
Robert

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-02 10:44

> Nej! Det bliver betalt herfra min PC elektronisk!

Men hvordan får du indbetalingskortet?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Robert

Dato : 23-03-02 11:03

> "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> betydelig
>
> Men hvordan får du indbetalingskortet?
>
> --
Som nævnt tidligere:
Det kommer sammen med den papirfaktura som
firmaet ( cybercity ) alligevel SKAL sende til
mig hver måned.

- men lad det nu ligge. Kan se der er svært
at fatte - og jeg gider ikke mere.

Mvh
Robert

Fra : Dino

Dato : 23-03-02 12:07

Den 23-3 2002 skrev Robert i dk.edb.internet.udbydere:

> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse

> Som nævnt tidligere:
> Det kommer sammen med den papirfaktura som
> firmaet ( cybercity ) alligevel SKAL sende til
> mig hver måned.

Hvis du betaler over PBS, sender CC ingen papirfaktura!

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Robert

Dato : 23-03-02 12:31

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse
ck.DogHouse...

> Hvis du betaler over PBS, sender CC ingen papirfaktura!
>
> --
> Dino

Er folk herinde komplette t**** ??
Nu orker jeg ikke mere.
Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
der kaldes en papirfaktura ! Jeg kunne her bringe et langt
uddrag af bogførings og regnskabsloven.....
men jeg orker det ikke. virkelig.. træææt!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-02 12:46

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> writes:

> Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
> der kaldes en papirfaktura !

Nå, gør de det. Jeg ser aldrig sådan noget fra ejerforeningen,
kreditforeningen, optikeren, Jet Benzin, fagforeningen, osv.

De sender deres krav til PBS, som betaler regningen og sender mig en
samlet oversigt over den kommende måneds betalinger. De er
specificeret af kreditorerne, så det hele kan begrænses til et enkelt
brev.

> Jeg kunne her bringe et langt
> uddrag af bogførings og regnskabsloven.....

Gør du endelig det.

> men jeg orker det ikke. virkelig.. træææt!

Du startede en tåbelig debat, og kan ikke klare, at folk er uenig med
dig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 23-03-02 12:51

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in

> Er folk herinde komplette t**** ??

Måske er du bare alene med din mening.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-03-02 12:59

On Sat, 23 Mar 2002 12:31:06 +0100, "Robert"
<mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:

>Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
>der kaldes en papirfaktura !

ikke korrekt.

>Jeg kunne her bringe et langt
>uddrag af bogførings og regnskabsloven.....
>men jeg orker det ikke. virkelig.. træææt!

jeg ville da ellers gerne se det uddrag hvor papir som medie bliver
omtalt.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Jens

Dato : 23-03-02 14:10

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse

> ck.DogHouse...

> Er folk herinde komplette t**** ??

Nej, men du har åbenbart ikke selv fattet så meget!

> Nu orker jeg ikke mere.
> Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
> der kaldes en papirfaktura !

Ja, og betalingsoversigten der modtages fra PBS hver måned gælder netop som
faktura for et firma....
Derfor behøver CyberCity og andre firmaer der får deres kunder tilmeldt til
PBS ikke at udsende en faktura. Det gælder også selvom kunden er
momsregistreret....

> Jeg kunne her bringe et langt
> uddrag af bogførings og regnskabsloven.....
> men jeg orker det ikke. virkelig.. træææt!

Det behøver du ikke, for du forstår det alligevel ikke selv.....

Jens

Fra : Dino

Dato : 23-03-02 14:11

Den 23-3 2002 skrev Robert i dk.edb.internet.udbydere:

> Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
> der kaldes en papirfaktura !

Hvem er firmaet du snakker om? CC eller dig? Hvis CC, så står de
nødvendige (faktura-)oplysninger i betalingsoversigten fra PBS. Så CC
sender ingen papirfaktura direkte til dig, mere indirekte via PBS.

> Jeg kunne her bringe et langt
> uddrag af bogførings og regnskabsloven.....

Ja, gør du det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-02 15:15

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er folk herinde komplette t**** ??

Man kan ihvertfald konkludere at folk herinde ikke er gode til at
forklare dig ret meget...

> Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
> der kaldes en papirfaktura !

Og det der kommer fra PBS har status som sådan

> Jeg kunne her bringe et langt
> uddrag af bogførings og regnskabsloven.....

Request for uddrag...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : KsNa

Dato : 23-03-02 19:06

> "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det der kommer fra PBS har status som sådan

Vil det sige at papiret fra PBS er udspecificeret med alle oplysninger om
f.eks. telefonkald?

For øvrigt er jeg enig med Robert i han synspunkter om ekstra opkrævning,
hvis man vil have et GIROkort.

Også jeg vil gerne selv holde styr på indbetalingerne, jeg har én gang haft
betalingeservice dvs. kun én betaling pr. mdr. og det koksede banken totalt
rundt i, og de vil jo ikke dække evt. ekstra omkostninger hvis de laver
fejl.

Mvh.
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-02 19:37

"KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vil det sige at papiret fra PBS er udspecificeret med alle oplysninger
om
> f.eks. telefonkald?

Det kan det ihvertfald være. Sådan var min telefonregning, da jeg fik en
sådan

> For øvrigt er jeg enig med Robert i han synspunkter om ekstra
opkrævning,
> hvis man vil have et GIROkort.

Du mener ikke at udbyderen må opkræve den ekstra udgift?

> de vil jo ikke dække evt. ekstra omkostninger hvis de laver
> fejl.

Ikke desto mindre har min kæreste oplevet at få dækket et rykkergebyr
fordi banken havde lavet en fejl...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-02 20:06

Sat, 23 Mar 2002 19:06:20 +0100, skrev "KsNa" <KsNa@mail.dk>:

>Vil det sige at papiret fra PBS er udspecificeret med alle oplysninger om
>f.eks. telefonkald?

Ja, det gælder ihvertfald for mine TDC-regninger, de fylder som
regel 2 - 3 sider.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-03-02 21:34

> [...]

>Hør nu lige her:
>Sælger skal alligevel altid sende
>mig en faktura ... det kan de ikke slippe

Jaja rolig nu.
Jeg har altid fået en faktura, men altid via email. Derefter betaler
jeg med hjemmebank. Begge dele er gratis(gebyrfri)

>på gennem en slags "bøde"-system, at
>presse kunderne til at afgive betalingen
>til et tredie firma.

Det irriterer også mig.

Fra : Gerner

Dato : 20-03-02 23:07

On Wed, 20 Mar 2002 21:10:08 +0100, "Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com>
wrote:

>Hør nu lige her:

Kunne du ikke udvide din wordwrap til mindst 75 eller 80 tegn ?
Det sparer en masse linier og scroll af samme.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-03-02 02:17

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> writes:

> Jo det gør de! Når man har et firma er de nød til at sende noget
> der kaldes en papirfaktura !

Sikker? Jeg plejer at sende mine fakturaer som emails.

> Jeg kunne her bringe et langt
> uddrag af bogførings og regnskabsloven.....

Det ville jeg i givet fald være interesseret i.

--
Jacob - www.bunk.cc
Jealousy is all the fun you think they have.

Fra : Kim Thoudahl

Dato : 10-04-02 11:17

>Jeg har nu altid fået regningen gebyrfri via email.
Det kan man ikke som ADSL kunde.
/Kim

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-03-02 23:55

In article <a7akj8$vk9$1@news.cybercity.dk>,
Robert claimed the following:
> Hvor mange her er tilfredse med udviklingen
> Cybercity byder deres kunder ?

Rækker tøvende hånden op.

> Sidste nyt er gebyrstigning fra 5 kr. til 15 kr
> for at modtage en regning. Men man
> kan jo bare PBS betale, hvis man synes
> det er praktisk. Cybercity mener der
> er rigtig smart ( med et smil )

Tjaeh, jeg har 3 gange forsøgt at tilmelde mine Cc girokort til PBS, prøvede
først at udfylde tilmeldingspapiret man modtog fra Cc, og Cc var da også med
på "Nye betalinger" på PBS oversigten - men jeg modtog fortsat regninger via
post. Så har jeg 2 gange været i banken for at få dem til at tilmelde mig, og
jeg har også disse gange set Cc under "Nye betalinger". Indtil videre har jeg
også 2 gange fået Cc ind under "Afsluttede aftaler", så jeg ved ikke helt hvad
der sker, gider ikke bøvle med det for de håndører. Men irriterende er det, da
der hver gang går cirka 1½ måned, før man ser at det ikke fungerer.

> Citat: "for så sparer du jo gebyret" ???

Og de slipper at have en til at se betalingerne igennem, eller i det mindste
overvåge programmet der gør det.

> Kom med din mening, jeg samler op, og sér
> om der er grundlag for en samlet indsats.

Tror jeg ikke.

Du kan jo eventuelt skifte udbyder til f.eks. Tiscali, så modtager du slet
ingen regninger, dog får du dem så eftersendt som bulk mails med rykkere og det
hele ½ år efter. Også selvom du rent faktisk skulle være en af dem som har fået
tilsendt regninger og betalt dem

--
Anders Vind Ebbesen
Farum Nærradio Hits: 1. Peter Belli: Ingen regning 2. Trax: Du er fuld af løgn