Holland tulipaner
Fra : Poul E.

Dato : 20-03-02 12:40

Hej

Hvornår er tulipanerne flottest i Holland?

Er det muligt at se marker med tulipaner eller er eneste mulighed
blomsterparker?

Mvh. - Poul Erik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-03-02 21:30

"Poul E." <pea41@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvornår er tulipanerne flottest i Holland?
>
> Er det muligt at se marker med tulipaner eller er eneste mulighed
> [...]
Hej Poul Erik
Keukenhof er den mest kendte, og den absolut største blomsterpark i Holland.
Den er på 32 ha.
Sæsonen er fra den 21. marts til den 20. maj. det koster 11? at komme ind
(børn ½ pris) + 3.50? for at parkere.
Det sted MÅ simpelthen opleves!

Når du kører ad landevejene i Holland er der masser af steder med
blomstermarker, men jeg synes ikke det er noget jeg husker på samme måde som
Keukenhof.

PS
Undgå påsken. Jeg var der bl.a. i påsken for 2 år siden. Jeg talte foruden
utallige privatbiler ikke mindre end 135 turistbusser!!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Poul E.

Dato : 21-03-02 10:44

On Wed, 20 Mar 2002 21:29:48 +0100, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Undgå påsken. Jeg var der bl.a. i påsken for 2 år siden. Jeg talte foruden
>utallige privatbiler ikke mindre end 135 turistbusser!!

Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om hvilke blomster der er i
parken mellem de to nævnte tidspunkter.

Det er specielt tulipanerne vi er interesserede.

Mvh. - Poul Erik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-02 11:05

> [...]
> parken mellem de to nævnte tidspunkter.
>
> Det er specielt tulipanerne vi er interesserede.

En rask søgning på Google hjalp med dette link:
http://www.keukenhof.nl/

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Poul E.

Dato : 01-05-02 20:15

On Thu, 21 Mar 2002 10:43:53 +0100, Poul E. <pea41@post1.tele.dk>
wrote:

>Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om hvilke blomster der er i
>parken mellem de to nævnte tidspunkter.
>
>Det er specielt tulipanerne vi er interesserede.
>
>Mvh. - Poul Erik

Hej

Tak for svarene

Vi tog til Holland i weekenden d. 20. april.

Vi boede i Nordwijk weekenden over da der var en blomsterparade herfra
og til Harlem.

Der var mange blomstrende tulipaner på markerne så tidspunktet var nok
ideelt. Vi fandt aldrig oplysninger on det bedste tidspunkt.

Mandag tog vi i parken. Der var ikke overfyldt med besøgende.

Jeg har lagt nogle billeder på nettet. De er taget 20-22. april
Ses på http://home19.inet.tele.dk/pea/billeder.htm

---
Mvh. - Poul E. Andersen

Fra : Ingrid

Dato : 02-05-02 08:19

Jeg har lige været i Holland, og tulipanerne er i fuld flor stadigvæk. Jeg
kan anbefale både Keukenhof (www.keukenhof.nl) men også Floriade
(www.floriade.nl) som er en blomster- og alt muligt ander udstilling som kun
holdes hver 10. år.

Billeder fra Floriade fra sidste weekend :
http://www.iblog.dk/pics/2002/floriade

Mvh
Ingrid