Advarsel mod BlueTel
Fra : HSK

Dato : 19-03-02 19:02

Hej

Jeg vil bare lige advare Jer mod BlueTel-kæden. Undgå at handle i deres
butikker, hvis I kan!
Jeg har haft en telefon til reparation der i nu 3 måneder og det er 5. gang
den er til reparation. De nægter at ombytte den eller give mig pengene
retur - så nu har jeg klaget over dem til Forbrugerstyrelsen.

/Henrik

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-03-02 19:49

> Jeg vil bare lige advare Jer mod BlueTel-kæden. Undgå at handle i deres
> butikker, hvis I kan! Jeg har haft en telefon til reparation der i nu 3
> måneder og det er 5. gang den er til reparation. De nægter at ombytte

Uden at kende til den konkrete sag;

Bluetel er nok ikke problemet i denne sag. Det er nok nærmere det værksted
som Bluetel benytter der ikke vil ombytte den, eller lave den på garantien.

Hvilken telefon drejer det sig om?

--

Nick Christensen
- Hvad blev der af MOBILTLF_R23.PUB ? ;)

Fra : Claus Nielsen

Dato : 19-03-02 20:34

Hej,

Er der ikke noget med at man med den nye købelov i hånden kan forlange at få
en ny vare, hvis den man har er gået i stykker ? Det er jeg ret ikker på.

Prøv at sige det til dem.

Mvh.

Claus

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-03-02 21:10

> Er der ikke noget med at man med den nye købelov i hånden kan forlange
> at få en ny vare, hvis den man har er gået i stykker ? Det er jeg ret

Loven er endnu ikke vedtaget. Så nej.

Fra : HSK

Dato : 19-03-02 21:25

Hvis loven er vedtaget, så er det for varer købt efter 1. jan 2002.
Pågældende telefon er købt i februar (ca) 2001, men stadigvæk... Den var
under et år gammel da jeg indleverede den til BlueTel, så jeg har vel stadig
min garanti osv.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-03-02 00:17

"HSK" <hsk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>under et år gammel da jeg indleverede den til BlueTel, så jeg har vel stadig

Når en ting får udbedret en fejl eller mangel, så træder den et års
begrænsning på reklamationsretten ud af kraft. Tilbage er
forældelsesloven, som giver dig ret til at klage over den samme fejl i
fem år.

Du har næppe på noget tidspunkt haft garanti, da de så skal udbedre fejl
opstået ved et uheld fx. hvis du tabte den på et betongulv.

Peter

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 19-03-02 21:04

wrote in message ¨

> Bluetel er nok ikke problemet i denne sag. Det er nok nærmere det værksted
> som Bluetel benytter der ikke vil ombytte den, eller lave den på
garantien.

Da Bluetel er forhandleren så er det også deres ansvar, at kunden får en
ordentligt service.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-03-02 21:11

> Da Bluetel er forhandleren så er det også deres ansvar, at kunden får
> en ordentligt service.

Klart. Og det havde nok også været hensigtsmæssigt, nu når telefonen har
været gået i stykker 5 gange på 3 mdr.

Men så længe Bluetel tilbyder at sende den til reperation (går jeg udfra
de gør), så bryder de ingen lovgivning.

Men det er absolut ikke god kundeservice :(

Fra : HSK

Dato : 19-03-02 21:23

Hov, den er ikke gået 5 gange i stykker på 3 måneder. Det er 5. gang den er
til reparation, denne gang har det bare taget over 3 måneder, og jeg har
ikke hørt en lyd fra BlueTel endnu.

/Henrik

Fra : HSK

Dato : 19-03-02 21:28

.....desuden skriver du at sålænge de tilbyder reparation, så bryder de ikke
loven.. De har ikke "for evigt" at prøve at reparere den i, det skal være
indenfor "rimelig" tid. Og i nov/dec 2001 sagde de der ville gå max. 3 uger.

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-03-02 21:36

> Hov, den er ikke gået 5 gange i stykker på 3 måneder. Det er 5. gang den
> er til reparation, denne gang har det bare taget over 3 måneder, og jeg

Ahh! Det er jo noget helt andet.

> ....desuden skriver du at sålænge de tilbyder reparation, så bryder de
> ikke loven.. De har ikke "for evigt" at prøve at reparere den i, det

Nej, selvfølgelig har de ikke for evigt. Rimelig tid må vel være en ca.
10-14 hverdage (MAKS.).

Hvis der intet at gøre i forretning, og du har gået hele vejen også med
butikkenschef, så ville jeg prøve at ringe til hovedkontoret.

Kig på www.bluetel.dk for mere info.

Ellers er sidste udvej jo desværre forbrugerstyrelsen.

Fra : HSK

Dato : 19-03-02 21:44

> Nej, selvfølgelig har de ikke for evigt. Rimelig tid må vel være en ca.
> 10-14 hverdage (MAKS.).

Lige præcis min opfattelse! Hvis de så bare havde tilbudt mig en
lånetelefon, så kunne de "købe" sig lidt ekstra tid til at lave den i.

> Hvis der intet at gøre i forretning, og du har gået hele vejen også med
> butikkenschef, så ville jeg prøve at ringe til hovedkontoret.

Ja, det er butikschefen der stejler. Han sagde ordret til mig, at hvis han
gav mig pengene retur, ville han stå uden job dagen efter. Sikke dog et godt
og trygt job han må have, at han frygter en fyreseddel hvis han retter sig
efter Købeloven

> Ellers er sidste udvej jo desværre forbrugerstyrelsen.

Forbrugerstyrelsen har allerede modtaget relevant information samt et
klagegebyr. Problemet er bare at de "sylter" min sag fordi de er ved at
drukne i gamle ubehandlede sager. Jeg fik et brev forleden dag med besked om
at ventetiden var meeeeeget lang

Faktisk skrev jeg også til Nokia Danmark, som har kontaktet mig og sagt at
jeg skulle ringe til dem, hvis der blev yderligere problemer. Det kunne være
jeg skulle benytte mig af det og se, om de ikke kan trække i nogle tråde for
mig....

/Henrik

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-03-02 22:07

> lånetelefon, så kunne de "købe" sig lidt ekstra tid til at lave den i.

Har du ikke engang fået det. Nej, det er godtnok skidt service. Hvis man
skal regne med BT for tiden. Så har de ellers penge nok ;)

> Faktisk skrev jeg også til Nokia Danmark, som har kontaktet mig og sagt
> at jeg skulle ringe til dem, hvis der blev yderligere problemer. Det
> kunne være jeg skulle benytte mig af det og se, om de ikke kan trække i

Jeg ville personligt ringe til Bluetels hovedkontor i morgen. Evt. kan du
prøve at kontakte hende der har skrevet den pressemeddelse på Bluetels
hjemmeside. Hun må sidde ret højt oppe når hun skriver pressemeddelser.

Du må prøve alle muligheder du har. Så prøv Nokia også. De må jo også være
interseret i at få denne sag ud af verden.

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-03-02 07:54

"HSK" <slet_hsk_slet@2840.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og trygt job han må have, at han frygter en fyreseddel hvis han retter sig

Godt at man ikke er på det forbandede arbejdsmarked. Det var dog en grusom måde det
arbejdende folk bliver behandlet på i vore dage. Så hellere leve af bistandshjælp, så ved
man da hvad man (ikke) har.

NoTrabajo

Fra : Hanzen

Dato : 22-03-02 09:21

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
måde det
> arbejdende folk bliver behandlet på i vore dage. Så hellere leve af

For et par dage siden læste jeg her på nettet at Bluetels hovedkontor og
flere butikker var blevet ransaget i forbindelse med noget kreativ tænkning
med tilskud.
Mon der skulle være en forbindelse?
Jeg har ikke lige kunnet finde hvor, men da du jo har god tid kan du selv
prøve at finde det.

--
hilzen
Hanzen

Hvorfor kan kvinder ikke lære at slå toiletbrædtet op når de er færdige?

Fra : Leif den lykkelige

Dato : 23-03-02 14:23

> [...]
måde det
> arbejdende folk bliver behandlet på i vore dage. Så hellere leve af

Hmm, siden du er så klog, bør din meget gode viden jo ku skaffe dig et job
, men at leve på bistandshjælp, er sgu heller ikke lykken, hvor de kan
finde på at sætte folk til at feje gader for en 11 kr i timen, men de har
også skåret ned på aktiverings programmer i kommunerne, så kan folk jo bare
få lov til at gå og hygge sig.

--
Med venlig hilsen fra
Leif Andersen

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-03-02 22:57

"Leif den lykkelige" <Leif.Andersen@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hmm, siden du er så klog, bør din meget gode viden jo ku skaffe dig et job
> , men at leve på bistandshjælp, er sgu heller ikke lykken, ...

Det er i hvert fald bedre end at gå på arbejde. Ved hjælp af min høje intelligens er det
indtil nu lykkedes mig at undgå aktivering.

NoTrabajo

Fra : HSK

Dato : 19-03-02 21:20

Hej Nick

Jeg kan da som forbruger ikke tage mig af, om det er BlueTels værksted, der
skaber problemet. Fact er, at det er BlueTel, som har solgt mig telefonen,
og dermed skal overholde deres forpligtelser som Købeloven foreskriver (om
afhjælpning af en vares mangler). Da telefonen, en Nokia 6210, gentagne
gange har været til reparation for den samme fejl uden at det har hjulpet
noget, så kan jeg som forbruger kræve at få ombyttet den til en ny,
tilsvarende model, eller kræve handlen ophævet. Begge dele har jeg forsøgt,
men uden held.

/Henrik

> - Hvad blev der af MOBILTLF_R23.PUB ? ;)

Hehe.. Ja, gad vide om den stadig eksisterer...

Fra : KSK

Dato : 22-03-02 10:24

nå jeg skrev lilg til dem om jeg læst om deres kunden service og at det ikke
er der jeg vil købe min ny telefon
hvis der er andre der lige vil senden den en besked om vi ha læst om dem på
nette så er linke her
http://www.bluetel.dk/

KsK

Fra : KSK

Dato : 22-03-02 10:16

> [...]
> den er til reparation. De nægter at ombytte den eller give mig pengene
> retur - så nu har jeg klaget over dem til Forbrugerstyrelsen.

som om det var noget !!!!

jeg hade min nokia3310 i 14 dage købt hos FREDGÅRD det er nu et år side og
jeg har stadigvæk ikke min telefon, de påstår den er vandskadet ??
men jeg har kunne haft telefon i 14 dage og nu skal jeg betale 400 kr. for
at får min defekt telefon tilbage SÅ til Alle Spring FREDGÅRD over nå i skal
handler HI-FI og Telefon i skal ihverttilfæde ikke handle i AMAGER CENTER
HOS FREDGÅRD
KsK

Fra : DWM

Dato : 30-03-02 19:53

"KSK" <ksk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg hade min nokia3310 i 14 dage købt hos FREDGÅRD det er nu et år side og
> jeg har stadigvæk ikke min telefon, de påstår den er vandskadet ??

Du er langt fra den eneste der har det problem.
De siger garenteret at du har spildt noget i den men faktum er at
nogle mobiltelefoner i dag ikke kan holde til at komme ud fra
kulden og ind i varmen derhjemme da der dannes kondens i
telefonen. Jeg har hørt at det især skulle gælde Nokia 3310/3330.

/Kenneth Iversen

Fra : /me

Dato : 30-03-02 21:21

BlueTal er godt... Fedt sted... God behandling.....

/me
No lame SIGNATURER