/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Michael Mann-fans - op at stå.
Fra : J.O.H


Dato : 19-03-02 00:20

Det ser ud til at Cinemateket (kbh) har en serie på vej i april.
http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/cinemateket/nochild.asp?pid=80&id=47

JOH



 
 
ottesen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : ottesen


Dato : 19-03-02 07:47


"J.O.H" <johaarup@hotmail.dk> wrote in message
news:Lxul8.7832$ZI6.296938@news000.worldonline.dk...
> Det ser ud til at Cinemateket (kbh) har en serie på vej i april.
>
http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/cinemateket/nochild.asp?pid=80&id=47
>

For helvede mand - hvorfor bor jeg ikke i København istedet for den
her skod provinsby til Århus... Ku eddermame være cool at se nogle
af Manns mindre kendte film som eks. The Keep.... Det er jo ikke så'n
nogen man ellers lige støver op, eller?


/ottesen



Per Kristensen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 19-03-02 08:30

"J.O.H" <johaarup@hotmail.dk> wrote in message
news:Lxul8.7832$ZI6.296938@news000.worldonline.dk...
> Det ser ud til at Cinemateket (kbh) har en serie på vej i april.
> http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/cinemateket/nochild.asp?pid=80&id=47
>
> JOH
>
>

Jeg ville hellere de kørte Miami Vice marathon ;) Nej ok, Heat er da ret
fed, men Manhunter er alt for kedelig.



Jens Thomsen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 19-03-02 09:57


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3c96e8e2$0$18477$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg ville hellere de kørte Miami Vice marathon ;) Nej ok, Heat er da ret
> fed, men Manhunter er alt for kedelig.

Jada. Det var dig, der synes, at The Postman var en god film, ikke?

MVH
Jens



Thomas Mouritsen (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 19-03-02 12:21


"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:3c96fab3$0$66969$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c96e8e2$0$18477$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Jeg ville hellere de kørte Miami Vice marathon ;) Nej ok, Heat er da ret
> > fed, men Manhunter er alt for kedelig.
>
> Jada. Det var dig, der synes, at The Postman var en god film, ikke?


He he, og *LOL*

Thomas





Per Kristensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 20-03-02 08:53


> > Jada. Det var dig, der synes, at The Postman var en god film, ikke?
>
>
> He he, og *LOL*
>
> Thomas
>
Jo, og? Jeg kender mange der syntes The Postman var en OK film, men du er jo
nok en af dem der ikke tør have din egen mening og blindt tror på hvad Ole
Michelsen og Roger Ebert siger?



Joakim Lauridsen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 20-03-02 09:15

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3c983fd3$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jo, og? Jeg kender mange der syntes The Postman var en OK film, men du er
jo
> nok en af dem der ikke tør have din egen mening og blindt tror på hvad Ole
> Michelsen og Roger Ebert siger?

Var det derfor at Thomas brokkede sig over Eberts anmeldelse af Resident
Evil her den anden dag, selvom han ikke havde set filmen? Nej Thomas
beslutter længe før en film har premiere og er blevet anmeldt om de er de
bedste film i det kommende år. Det gør han blandt andet ud fra en liste
over instruktører der udelukkende laver gode film. Jeg kunne forestille mig
at han har en lignede liste over instruktører der kun laver fårlige ...

Joakim



Per Kristensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 20-03-02 14:05


> Var det derfor at Thomas brokkede sig over Eberts anmeldelse af Resident
> Evil her den anden dag, selvom han ikke havde set filmen? Nej Thomas
> beslutter længe før en film har premiere og er blevet anmeldt om de er de
> bedste film i det kommende år. Det gør han blandt andet ud fra en
liste
> over instruktører der udelukkende laver gode film. Jeg kunne forestille
mig
> at han har en lignede liste over instruktører der kun laver fårlige ...
>
> Joakim
>
>
LOL



Jens Thomsen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 20-03-02 14:39


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3c983fd3$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jo, og?

Så ikke så meget. Det er bare en rimelig god indikation af, at
udgangspunktet for vores bedømmelse er vidt forskellig. Hvis du kan finde
kvaliteter i The Postman, så kan jeg bedre forstå dine forbehold. Bortset
fra oprindelsesland, sprog og medie, så ligger Manhunter og The Postman
umådeligt langt fra hinanden i stil og form.

Manhunters distancerede overblik og afdæmpede tempo er sikkert ikke alle og
enhvers kop te (man behøver såmænd bare at se på de danske anmeldelser, der
går fra "imponerende" og "nyskabende" til "syg" og "overfladisk"). Jonathan
Demmes efterfølger er en traditionel, lige-ud-ad-landevejen genrefilm, der
primært henter sin opmærksomhed på emnets morbide natur og den voldsomme,
eksplicitte fremstilling af samme (hvilket var usædvanligt i forhold til
samtidige Hollywood-produktioner). Jeg synes aldrig, den bliver rigtigt
spændende, farlig eller udfordrende i forhold til Manhunter, der med sin
ekspressive anvendelse af lyssætning og underlægningsmusik subtilt lukker op
for langt flere lag i fortællingen

> Jeg kender mange der syntes The Postman var en OK film, men du er jo
> nok en af dem der ikke tør have din egen mening og blindt tror på hvad Ole
> Michelsen og Roger Ebert siger?

"Tyv tror hver mand stjæler"?

MVH
Jens




Kefka (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Kefka


Dato : 19-03-02 10:58


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
news:3c96e8e2$0$18477$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> fed, men Manhunter er alt for kedelig.

Nej den er da ej! Hvorfor er det _lige_ du synes det?

Det er da en af de bedste Lecter-filmatiseringer!



J.O.H (19-03-2002)
Kommentar
Fra : J.O.H


Dato : 19-03-02 17:54



"Kefka" <NOSPAMmm@anarki.dk> wrote in message
news:a7721v$h5e$1@news.cybercity.dk...
>
> Det er da en af de bedste Lecter-filmatiseringer!

tumlede lidt rundt på imdb. Her er en pudsig ting. Kamera-manden Dante
Spinotti http://us.imdb.com/Name?Spinotti,+Dante har kørt et samarbejde med
Mann siden Manhunter 1986. Nu er han også på til Red Dragon 2002



Per Kristensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 20-03-02 08:55


> > fed, men Manhunter er alt for kedelig.
>
> Nej den er da ej! Hvorfor er det _lige_ du synes det?
>
> Det er da en af de bedste Lecter-filmatiseringer!
>
>
Jeg købte special edition DVD'en (som i øvrigt er den ringeste DVD special
edition udgivelse jeg endnu har set) og fik den hurtigt afsat igen. Filmen
er uden spænding eller handling og ret kedelig. Og så bryder jeg mig ikke om
ham der spiller Lecter.



Kefka (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Kefka


Dato : 20-03-02 10:37


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
news:3c98403b$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg købte special edition DVD'en (som i øvrigt er den ringeste DVD special
> edition udgivelse jeg endnu har set) og fik den hurtigt afsat igen. Filmen
> er uden spænding eller handling og ret kedelig. Og så bryder jeg mig ikke
om
> ham der spiller Lecter.

Fair and square. Jeg er sådan set overvejende uenig (har dog ikke set
DVD-udgivelsen).

Jeg synes, at den har en meget intens og suspense stemning, hvilket gør den
rimelig fed. Det at Brian Cox spillede Lecter har jeg ikke noget imod, men
jeg mener dog at Hopkins er den rigtige Lecter.
Vidste du at Manhunter er blevet genindspillet med Edward Norton og Anthony
Hopkins med premiere senere i år?



Per Kristensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 20-03-02 14:14

> Vidste du at Manhunter er blevet genindspillet med Edward Norton og
Anthony
> Hopkins med premiere senere i år?
>
>
Ja, men jeg kan nu ikke se hvorfor. Det er lidt plat at genindspille en
film, der ikke er ældre.



Max Møller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Max Møller


Dato : 20-03-02 13:02


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3c98403b$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > fed, men Manhunter er alt for kedelig.
> >
> > Nej den er da ej! Hvorfor er det _lige_ du synes det?
> >
> > Det er da en af de bedste Lecter-filmatiseringer!
> >
> >
> Jeg købte special edition DVD'en (som i øvrigt er den ringeste DVD special
> edition udgivelse jeg endnu har set) og fik den hurtigt afsat igen. Filmen
> er uden spænding eller handling og ret kedelig. Og så bryder jeg mig ikke
om
> ham der spiller Lecter.

Pudsigt nok forsøgte man at få ham som Hannibal i "Silence of the Lambs",
men han havde ikke lyst til at gentage sig selv.

Max



Per Kristensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 20-03-02 14:15

> Pudsigt nok forsøgte man at få ham som Hannibal i "Silence of the Lambs",
> men han havde ikke lyst til at gentage sig selv.
>
> Max
>
>
Ja hvis blot Hopkins havde sagt det samme, så var han ikke blevet en kliche
i Hannibal.



Rhythm (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Rhythm


Dato : 19-03-02 15:25


"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
news:3c96e8e2$0$18477$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "J.O.H" <johaarup@hotmail.dk> wrote in message
> news:Lxul8.7832$ZI6.296938@news000.worldonline.dk...
> > Det ser ud til at Cinemateket (kbh) har en serie på vej i april.
> > http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/cinemateket/nochild.asp?pid=80&id=47
> >
> > JOH
> >
> >
>
> Jeg ville hellere de kørte Miami Vice marathon ;) Nej ok, Heat er da ret
> fed, men Manhunter er alt for kedelig.
>
>
Har hørt at han over vejer at lave en Miami Vice spillefilm med Don Johnson
eller er det bare en and ?
Jeg hørte nemlig også at Phillip Michael Thomas var blevet spurgt, men den
skuespiller uden roller eller noget som helst skulle have takket nej.



Jens Thomsen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 20-03-02 12:39


"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:a77hl6$1bq8$1@news.cybercity.dk...

> Har hørt at han over vejer at lave en Miami Vice spillefilm med Don
Johnson
> eller er det bare en and ?
> Jeg hørte nemlig også at Phillip Michael Thomas var blevet spurgt, men den
> skuespiller uden roller eller noget som helst skulle have takket nej.

Det er nu ikke rigtigt. Philip Michael Thomas har flere gange udtalt i
interviews, at han er interesseret i projektet. Hængepartiet har hidtil
været Don Johnson, der har haft udmærket succes med tv-serien Nash Bridges
og dermed ikke tid til så meget andet. Eftersom Nash Bridges blev lukket
efter fem sæsoner sidste år, så er muligheden dog igen åben.

Personligt tror jeg foreløbigt mere på rygterne om en filmatisering af
romanen Gates of Fire (om belejringen af Sparta). Mann skulle pt. overveje
manuskriptet.

MVH
Jens



Jeppe Møller (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 19-03-02 16:59

Hvad var det lige der var så specielt ved Michael Mann?
Den håndfuld af hans film jeg har set svinger fra 'ordinære' til
'små-kedelige'

....og derudover er smag selvfølgelig subjektiv, men der må være andre bud
end det!

vh
/Jeppe

J.O.H <johaarup@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Lxul8.7832$ZI6.296938@news000.worldonline.dk...
> Det ser ud til at Cinemateket (kbh) har en serie på vej i april.
> http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/cinemateket/nochild.asp?pid=80&id=47
>
> JOH
>
>



Jens Thomsen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 20-03-02 14:38


"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:1016553571.703284@kalvebod.groenjord.dk...

> Hvad var det lige der var så specielt ved Michael Mann?
> Den håndfuld af hans film jeg har set svinger fra 'ordinære' til
> 'små-kedelige'

Mann er nok mere kritikerdarling end publikumsfavorit. Han har haft et reelt
hit, et par moderate successer og et par hæderlige, små flop.

Der, hvor jeg synes, at Michael Mann er interessant, er hans evne til at
transcendere genrekonventioner. Han tager ofte udgangspunkt i hårdkogte
kriminalhistorier og underspiller dem, så figurudviklingen bliver af større
væsentlighed end det fremadskridende plot - fuldstændigt modsat den
traditionelle genrefilm. Manns film kan med lidt god vilje beskrives som en
kombination af amerikanske og europæiske fortællemodeller.

I Manhunters bedste og eneste virkeligt emotionelle scener, lader Mann
f.eks. menneskejagten glide i baggrunden og tegner et udsædvanligt følsomt
portræt af en seriemorders plagede sind og udstrakte hånd mod normaliteten.
Det naturalistiske underspil står i skarp kontrast til Jonathan Demmes
efterfølgende freakshow, hvor seriemorderne enten udlægges som afsporede
transseksuelle med sy-interesser eller overspilles i sådan en grad, at det
er svært at forstå, at de angiveligt har undgået politiets søgelys. Jonathan
Demme lader sine skuespillere anvende en ekspressiv spillestil. Det er en
klassiske metode til at portrættere ondskaben, der ikke efterlader tvivl hos
publikum. I mine øjne er det dog også en nem og knap så udfordrende løsning,
som Michael Manns.

MVH
Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste