Tunesien og Taxfree
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 18-03-02 23:35

Jeg skal snart på en ferie til Tunesien. Ved i, om det er billigst at
forudbestille tax-free varer til hjemturen (flyselskabet) eller at købe dem
i lufthavnen i tunesien

Fra : Majer

Dato : 19-03-02 08:14

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal snart på en ferie til Tunesien. Ved i, om det er billigst at
> forudbestille tax-free varer til hjemturen (flyselskabet) eller at købe
dem
> i lufthavnen i tunesien

Hej Peter!

Det er helt klart en fordel at bestille det i flyet. Da der ikke er særligt
mange butikker i Monnastir Lufthavn. Det er jo et muslimsk land, så der er
ikke de helt store muligheder for at købe alkohol.

VH
--
Majer

Peters fotoalbum:
http://home24.inet.tele.dk/majer/

Fra : Majer

Dato : 19-03-02 11:09

Hvor i Tunesien skal I være?...

Vi var i Sousse i Aug. sidste år. Jeg kan varmt anbefale at tage en 2
dags-jeepsafari, mens I er der. Det er en kæmpe oplevelse!!

VH.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-03-02 15:37

"Majer" <mispeter[NO-SPAM]@majer.dk> wrote in message
> Hvor i Tunesien skal I være?...

I Sousse.

Det vil sige, at det måske er klogere at bestille sprutten i flyet derned,
så man kan få det udleveret i flyet på hjemturen. Er det OK - med hensyn til
Toldvæsenet - eller skal sprutten købes i Tunesien?

Hvor meget må man tage med til tunesien?

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 19-03-02 22:09

Peter Elmkvist Snabe <peter@snabe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c974cf0$0$10683$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> [...]
til
> Toldvæsenet - eller skal sprutten købes i Tunesien?
>
> Hvor meget må man tage med til tunesien?

Spiritus er meget dyrere i Tunesien end herhjemme. Så køb det endelig i
flyet.
Mvh Margit

Fra : Majer

Dato : 19-03-02 22:16

> [...]
til
> Toldvæsenet - eller skal sprutten købes i Tunesien?

Det er en god idé at bestille det på vej derned, og få det på hjemrejsen.
Deter der heller ikke problemer med i forhold til at det er toldfrit.
> Hvor meget må man tage med til tunesien?

Jeg ved ikke hvor meget man må tage med til Tunesien. Vi købt en L. hver på
vej derned i flyveren. Som vi så hyggede med på hotelværelset om aftenen.

VH