Egypten - forsvarligt ?
Fra : Conni & Svend

Dato : 18-03-02 21:16

Hej
Vi skal på 14 dages ferie i april.
Jeg har stor lyst til en chartertur til Egypten, men er i tvivl om det er
forsvarligt at tage der ned. Vi er mor, far og 3 drenge på 2, 8, 10 år. Er
der nogle steder der er mere sikre and andre? Min mand siger vi kun skal
købe en enkelt billet - for vi får sikkert ikke brug for hjemturen
p.g.a. krudt og kugler.......
Hvilket rejse selskab og by skal man vælge.

Mange hilsner
Conni

connij@image.dk

Fra : J W Nielsen

Dato : 19-03-02 09:43

> [...]
> der nogle steder der er mere sikre and andre? Min mand siger vi kun skal

Hej Conni !
For nuværende ser det således ud ifølge UM:
http://www.um.dk/aspfiles/rejsevejledninger_land.asp?land=5

Jørgen Wulff Nielsen

"Man skal altid starte dagen med et smil - så er det da overstået"
W.C.Fields

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 22-03-02 07:12

Hej,

jeg har været i Egypten 3 gange tidligere. 2 af gangene kort tid efter
skuddramaer, bomber el. lign. Jeg vil til enhver tid tage til Egypten.. Det
giver ingen problemer. Du vil bemærke, at der er mange soldater med våben.
De står diskret i gadeporte, biler og lign. Det kan virke voldsomt, men du
skal opfatte det som Egypternes måde at signalere sikkerhed til turisterne.

De steder hvor man kan flyve til med charterfly (Sharm og Hurghada) er helt
afhængig af turister, så de er naturligvis meget imødekommende.

Til sidst vil jeg sige som jeg plejer - husk, at det ikke er Mallorca i skal
til. Det er et muslimsk land med de forskelle det betyder. Husk at besøge
Luxor hvis muligt. Den mindste for naturligvis ikke noget ud af det men
måske vil de to andre kunne få lidt ud af det. Det er dog en meget! lang
dag.

Mvh

Kennet

Fra : Jan

Dato : 25-03-02 14:15

Hej Svend & Conni

Jeg vil sige det sådan, at der kan i fint tag ned. Men som der også står i
forrige indlæg så husk at det er et muslimsk land.
Det ville være synd at sige at de ligefrem er gæstfrie, undtaget hvis de ser
en ting ($$$$$$$$$). Jeg kommer lige dernede fra, og man kan sagtens tage
derned. Men det med at politiet og militæret står diskret...naahh....vi fik
sågar politibeskyttelse i Ashyut, men okay der kommer i nok ikke.

Men det er totalt fredeligt, ikke noget der. Totalt ufarligt. Der sker ikke
noget i landet. Mildest talt. Efter d. 11/9 er der gabende tomt for
turister, så dem der er der bliver "overfaldet" for at købe noget. Men hvis
i når til Cairo og har tid der, så endelig se det Egyptiske Museum, men drop
evt. mumie-rummet, når i har så små børn.

Ellers er Sinai-halvøen jo et vidunderligt sted. Vi var i Dakhla. Jum ! Men
Sharm er nok bedre når man har børn. Men også meget dyrere.
Hvis man er til snorkling/dykning er "The Blue Hole" i Dakhla virkelig et
must. Det er så flot

Desværre er vores side om Egypten ikke lige helt oppe endnu. Men den kommer
op snart. Så kan jeg da sende jer et link

Mail endelig hvis i har spørgsmål.....(vi var også i Thailand, hvis i skal
der engang *G*)

jan@*NOSPAM*zumma.dk

Fjern *NOSPAM*

/Jan