Hej
D. 17-9-01 blev en Dell bærbar computer købt til mig af et firma, som
betaling for at lave en hjemmeside til dem. Computeren står som ejet af
firmaet hvorved jeg "låner" computeren.
Computeren er købt over internettet via. Dell's hjemmeside.
Prisen var ca. 21.000 incl moms.
Mit problem er at jeg har observeret at der er kontakt mellem tastaturet
og skærmen når denne er klappet i, således at der dannes mærker på
skærmen. Disse mærker kan, på nuværrende tidspunkt, vaskes af uden
problemer men jeg er bare bange for at det på et tidspunkt skal blive
til permanente mærker (eller ridser) - der er jo trods alt direkte
kontakt...
Jeg har skrevet til Dell for at høre hvad de ville gøre ved det, men fik
dette link retur:
(Kort fortalt står der at Dell har konstateret at der ikke vil blive
dannet permanente mærker eller ridser)
http://support.euro.dell.com/no/no/kb/document.asp?DN=FA1046229
Ud over dette har jeg fået afvide at _hvis_ der bliver dannet permanente
mærker efter min garanti er udløbet (1 år) vil de ikke dække skaden.
De anbefaler desuden at jeg skal lægge et stykke plast mellem skærm og
tastatur, så der ikke er direkte kontakt. Denne løsning syntes jeg bare
ikke er holdbar i længden, da det er p... iriterende at skulle tænke på
det stykke plast hver gang jeg skal bruge computeren...
Derfor vil jeg gerne høre hvordan jeg står hvis jeg vælger ikke at bruge
det stykke plast til at lægge mellem tastatur og skærm.
Skal de dække skaden hvis der opstår ridser på skærmen efter f.eks. 3
år? (Jeg er blevet fortalt at det skal de da det er en kendt
fabriksfejl)
Kan jeg forlange en kompentation da det ikke var det jeg troede jeg
købte? (Jeg regnede jo med at det var en computer hvor skærmen skulle
kunne holde mere en f.eks. 3 år)
Sig til hvis jeg skal poste hele vores brevveksling...
På forhånd tak
Mvh
Dennis
--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail