Fedtfattig sovs
Fra : Louise Viborg

Dato : 18-03-02 18:14

Er der nogen der har en opskrift på en fedtfattig sovs, som er velegnet til
kødretter?

På forhånd tak

Mvh.
Louise

Fra : Anja

Dato : 18-03-02 18:22

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en opskrift på en fedtfattig sovs, som er velegnet
til
> kødretter?

Hej Louise
Der var mange gode opskrifter i pjecen "let sovsen, Jensen" som du kan finde
opskrifter fra på Mortens opskriftsamling.

http://opskrifter.sol.dk/samlingen/cat194.html

Jeg kan specielt anbefale urtesovs á la Bearnaise:
http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0630030.html
Den spiste jeg mindst 1 gang om ugen mens jeg tabte 30 kilo. (Dog byttede
jeg æggeblommer ud med mayonnaise for at blive inden for vægtkonsulenternes
program)

mvh Anja

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-03-02 09:48

Brug Knors baynaise pulver, men brug skummetmælk alene i stedet for smør.
Det smager udemærket. Pas på at det ikke brænder på!!! Start evt. med
lidt vnad.

mvh Jan

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-03-02 19:44

Kan andre Knor sauce'r ikke bruges? Jeg bryder mig ikke om Bearnaise sovs

Mvh.
Louise

Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-03-02 08:18

Hej Louise

Det vil jeg tro. Jeg har dog ikke prøvet, da min kæreste kun kan lide
bearnaisen!

mvh Jan

Fra : Gladys

Dato : 21-03-02 00:33

Hej Louise
Jo da...du kan snildt bruge de fleste varianter. Jeg bruger ofte Hollandaise
saucen til fiskeretter og til kødretter kan jeg varmt anbefale både Grøn
peber sauce, Café de Paris og Rødvinssauce. Jeg plejer at komme pulveret i
en shaker med enten skummet- eller minimælk, for derpå at varme den op i en
gryde under omrøring.
Du kan også bruge Cheasy's færdige tomatsauce og jeg har på et tidspunkt
købt Jensens Whiskey sauce og blandet den op med minimælk istedet for
fløde....det gav et ganske fint resultat.

Vh
Gladys