faq og pizza
Fra : Lars Pedersen

Dato : 29-01-01 01:55

1. Der var på et eller andet tidspunkt en der skrev noget om en
frequently asked questions for denne newsgroup.

2. Hvis folk spørger til pizzaer får de enten bidt hovedet af, bliver
henvist til dejanews, eller til www.pizza.it (Overdrivelse, men
alligevel

1 + 2 får mig til at tænke på

3. Hvad med om nogle af de kompetente folk her på stedet satte sig ned
og renskrev nogle af de svar de har gentaget for folk om og om igen, og
fik disse inkluderet i denne faq? (Jeg synes ikke www.pizza.it er
særligt godt)

Jeg tænker her især på hende der Fru Krababbel (eller hvad hun nu kalder
sig), der synes at have en førstehåndsviden om alt hvad der er
italiensk, samt ham der altid giver forklaringer der minder om noget en
biokemiker kunne have skrevet (Emil?). (Jaja, jeg er primært en
skabslæser, og har ikke helt styr på persongalleriet)

En af de ting jeg godt kunne tænke mig at få svar på, er om der er noget
vundet ved at købe frisk mozarella og skære det i skiver eller strimler,
fremfor at købe de færdigt-strimlede blandinger der står i
supermarkedet. Jeg HAR fundet ud af at man skal holde sig fra de
billigste af dem, men køber man de dyre er kiloprisen næsten den samme
som ved den friske.
Den perfekte bund uden bagesten i almindelig ovn ville jeg også gerne
have opskriften på, og der var vist en der engang skrev noget om dette.
Burde denne besked ikke også havne i sådan en faq?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-01-01 09:19

Lars P skrev:

> 1. Der var på et eller andet tidspunkt en der skrev noget
> om en frequently asked questions for denne newsgroup.

Det var mig - den kan findes på <URL:http://dkmod.swiki.net/> og *ALLE*
kan redigere siderne (tilføje/rette/slette), så bare se at komme i gang.
Der er brug for folk der stiller spørgsmål og folk der skriver svar og
folk der organiserer.

// Klaus

Fra : Jeanette Østerbæk

Dato : 29-01-01 14:49

Hej

Den nævnte adresse kan jeg ikke få til at virke...
HJÆLP

Mvh Jeanette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-01-01 21:58

Jeanette Ø skrev:

> Den nævnte adresse kan jeg ikke få til at virke...
> HJÆLP

Forbindelsen til swiki.net kan være lidt ustabil. Prøv igen - jeg kan
fint få siderne frem lige nu.

Hvis nogen kender en gratis wiki på en server der sidder bedre i forhold
til Danmark, så sig til.

Læs osse <URL:http://www.usenet.dk/netikette/quote.html#nedenunder>.

// Klaus

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 29-01-01 14:29

Lars Pedersen <evigREMOVE@THISfred.dk> wrote in message > Jeg tænker her
> [...]
> biokemiker kunne have skrevet (Emil?). (Jaja, jeg er primært en
> skabslæser, og har ikke helt styr på persongalleriet)

Og så tror du at vi gider at bruge vores kostbar tid på skabslæsere der ikke
engang husker vores navn?
Bare fordi du ikke gider at købe pizza-bogen eller motionere søgerobotten?
Du havde behov for at lufte dine frustrationer, ok, men prøv at tænke på
hvad du forlanger...

Hvorfor du synes at jeg _synes_ at vide mere end mange her gør om Italien,
kan det forklares med at mit EU-pas er udstedt på den italienske ambassade
og ikke i Vorbasse politistation, men da jeg også har lært at være
selvkritisk (og ikke luteransk-selvnedladende har jeg valgt nickname
Mrs Krabappel - og hvis du ser The Simpsons ville du vide hvorfor...
Forklaring er mere down-to-earth.
Jeg har lært at lave mad siden jeg var 8 (dvs. 28 år i branchen), og jeg
undrer mig over at der findes så mange mennesker (og kvinder!) langt over 18
der stadig finder uoverskuelig at lave en stak pandekager.
Det gør det meget nemmere at ryste ud af ærmen en masse paratviden - med
risiko at folk begynder at tænke på at jeg har en masse "førstehåndsviden" -
jantelov længe live...

Sandra aka Mrs Krabappel

Fra : Lars Pedersen

Dato : 29-01-01 17:08

In article <aqed6.110$ag6.5093@news.get2net.dk>, sandra@nospam.dk
says...

> Og så tror du at vi gider at bruge vores kostbar tid på skabslæsere der ikke
> engang husker vores navn?

Det var da NÆSTEN rigtigt.

> Bare fordi du ikke gider at købe pizza-bogen eller motionere søgerobotten?
> Du havde behov for at lufte dine frustrationer, ok, men prøv at tænke på
> hvad du forlanger...

Jeg har skam motioneret søgerobotten, og læst samtlige indlæg der
dukkede op for denne nyhedsgruppe indeholdende ordet "pizza", og det var
immervæk ikke så få, skulle jeg hilse og sige. Mit hoved er stadigvæk
ørt.

Et par af disse mange indlæg jeg læste var rigtigt gode, men hvis jeg
har forstået sådan en søgemaskine rigtigt, så bliver de gamle indlæg med
tiden slettet.

Dermed bliver luften ligesom taget ud af din henvisning til
søgemaskinen, som du gjorde det i

http://x73.deja.com/[ST_rn=ps]/getdoc.xp?AN=703989600&CONTEXT=
980778710.1320026157&hitnum=5

Og det ville jo være en skam. Du ville kunne stoppe enhver diskussion om
pizzaer meget bedre ved at henvise til en faq med det du (og andre)
allerede har skrevet 20 gange før, end du kan ved at henvise til
dejanews.

Forøvrigt er jeg ikke frustreret... mine pizzaer bliver anstændige,
skønt ikke perfekte. Jeg leder blot efter måder at forbedre dem på -
komme tættere på dem man køber på en restaurant(Ikke pizzAriaet).

> men da jeg også har lært at være
> selvkritisk (og ikke luteransk-selvnedladende

Nice one.
Forhåbentligt overkommer vi den kulturfejl engang i fremtiden. De
sygeligt selvironiske 90'ere er heldigvis overstået.

> [...]
> risiko at folk begynder at tænke på at jeg har en masse "førstehåndsviden" -

Well, du kan jo ikke rigtigt komme uden om at det rent faktisk ER
"førstehåndsviden" du har, og som sådan er den mere interessant end hvad
man kan læse sig til af mærkværdigheder i diverse opskriftssamlinger på
nettet, eller i kogebøger forfattet af kogekoner der har været på
weekend-kursus i italiensk madlavning.

Når jeg skriver om dig at du "synes at have en førstehåndsviden" mener
jeg blot at det "virker som om" - "seems like". Der lå ingen jantelovs-
undertoner i det jeg skrev. De var ihvertfald ikke intenderede.

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-01-01 21:00

"Ms. Krabappel" <sandra@nospam.dk> wrote in message

> selvkritisk (og ikke luteransk-selvnedladende har jeg valgt nickname

ROTFL

mvh
Jan

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 08-02-01 16:00

Se hvad jeg fandt idag:

http://theitaliancooking.com/pane/PANE.htm

Jeg kan bare ikke finde den engelske start (hedder den ikke "italian
cooking", eng.?), men de har dog en glimrende FAQ om tilberedning af dej,
ovntemperatur, osv. - og hvis man kan læse pizza.it, så er denne her piece
of cake - nej, slice of pizza

Sandra

Fra : Jens Olsen

Dato : 08-02-01 16:12

"Ms. Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse
| Se hvad jeg fandt idag:
|
| http://theitaliancooking.com/pane/PANE.htm
|
| Jeg kan bare ikke finde den engelske start (hedder den ikke "italian
| cooking", eng.?), |

Adressen er http://theitaliancooking.com , men det når man ikke
langt med. Tilsyneladende er det alene overskriften der er
på engelsk, resten er på italiensk. Ak ja.

M.v.h.
Jens Olsen

Fra : Pilen

Dato : 09-02-01 02:14

On Thu, 08 Feb 2001 15:11:35 GMT, "Jens Olsen" <dunja@mail.dk> wrote:

>"Ms. Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>| cooking", eng.?), |

Hvis man er til Italiensk mad og bagværk er dette link guld værd
(efter min beskedne mening) - og så er det på engelsk :0)

MVH

Pilen

Fjern nospam fra min emailadresse
Plz remove nospam from the emailadress

Fra : Jens Olsen

Dato : 09-02-01 07:45

"Pilen" <pilen@nospam.email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| >|
> [...]
| >
| Hvis man er til Italiensk mad og bagværk er dette link guld værd
| (efter min beskedne mening) - og så er det på engelsk :0)

Øjnene er det første, man bliver blind på.
Hvordan finder du frem til en engelsk version???

M.v.h.
Jens Olsen

Fra : Pilen

Dato : 10-02-01 18:41

On Fri, 09 Feb 2001 06:44:59 GMT, "Jens Olsen" <dunja@mail.dk> wrote:

> [...]
>| >| cooking", eng.?), |

>Øjnene er det første, man bliver blind på.
>Hvordan finder du frem til en engelsk version???

Undskyld , det sker aldrig mere (håber jeg). Her er linket jeg ikke
havde fået placeret i mit indlæg
http://www.theartisan.net/TheArtisanMain.htm

Fra : Neta & Peter

Dato : 12-02-01 08:45

Det er virkelig en guldgrube, tak. Frygtelig dårligt webdesign, men
fremragende opskrifter.

MVH

Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 09-02-01 09:18

Jens Olsen <dunja@mail.dk> skrev i en

Fra : Peter Westh

Dato : 09-02-01 09:18

Jens Olsen <dunja@mail.dk> skrev i en
> Adressen er http://theitaliancooking.com , men det når man ikke
> langt med. Tilsyneladende er det alene overskriften der er
> på engelsk, resten er på italiensk. Ak ja.

Så er det godt man har http://www.babelfish.altavista.com

Den oversætter det hele til engelsk i en håndevending.

MVH

Peter

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 09-02-01 10:17

Peter Westh <pwesth@hum.ku.dk> wrote in message
> Den oversætter det hele til engelsk i en håndevending.

ehhhehhhehhh!!!!
Den var rigtig morsom; jeg har testet den på "mozzarella in carrozza"
(=mozzarella på hestevogn):

1 mozzarella medium ---> OK
8 slices of pan carrè private of the crust ---> næsten...
1 flour spoon white woman ---> WHITE WOMAN????
1 egg ---> OK
abundant oil in order to fry ---> OK
rooms ---> ROOMS? hvordan kan det ske at "sale" bliver ikke til "salt"
men "rooms"?
(cut)..."You blink the egg in a plate, with a pizzico of rooms. "

Sandra
"This is a very good winning, Hansi, maybe we can use it in another afsnit!"
(The julekalender)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-02-01 12:30

Ms. Krabappel skrev:

> Den var rigtig morsom;

Babelfisk kan være ubetalelig sjov. Det er en klassiker at lade den
oversætte en tekst fra ét sprog til et andet og så tilbage igen (eller
til et tredje sprog man kender).

// Klaus