mid high white
Fra : Jan Rusås

Dato : 17-03-02 22:36

Hvis en kat er mid high white, hvad betyder det lige.
Jeg har søgt i nogle bøger men kan ikke finde et fornuftigt svar - men det
kan jeg sikkert her :).

På forhånd tak
Jan

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-03-02 23:05

en kat med meget hvidt? med en høj procent del hvidt?
Camilla *som gætter helt vildt*

Fra : Grit Wessel

Dato : 17-03-02 23:28

> Hvis en kat er mid high white, hvad betyder det lige.

"High white" betyder, at den er med meget hvidt.
"mid" et det tysk? Eller et dansk "med" der er stavet forkert måske? Hvilket
sprog skulle det være?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : jensenjs

Dato : 18-03-02 09:54

In article <3c950d81$0$441$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, rusaas@mail1.stofanet.dk says...
> Hvis en kat er mid high white, hvad betyder det lige.
> Jeg har søgt i nogle bøger men kan ikke finde et fornuftigt svar - men det
> [...]

Her er et par links

CAT COLOURS AND PATTERNS - PLAIN ENGLISH VERSION
http://www.messybeast.com/colours.htm

BREEDING THE PATTERNS
http://www.ragdoll.ab.ca/pcmosig/page3a.html
Citat fra siden
There are six Ragdoll patterns, only three of which have competition status:- Colourpoint, Bi-colour and Mitted.
The other three patterns are High Mitted (mitts extend up legs), Mid-High White (Bi-colour with additional
white in "saddle" area) and High White (Bi-colour with even greater degree of white, "saddle" may be absent).
The Piawaian Kucing Malaysia has a Ragdoll-type Seal Point Mitted pattern

MVH Jensenjs

Fra : Grit Wessel

Dato : 18-03-02 15:59

> The other three patterns are High Mitted (mitts extend up legs), Mid-High
White (Bi-colour with additional white in "saddle" area) and High White
(Bi-colour with even greater degree of white, "saddle" may be absent).

Jamen, så vil jeg tro, at "mid" er middel/medium, dvs. High Mitted er en
mitted ragdoll med mere hvidt end normalt. Mid-hight white er en bicolour
ragdoll med mere hvidt end normalt, og high white er bicolour med meget mere
hvidt end normalt.
Lyder det ikke logisk?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : jensenjs

Dato : 18-03-02 21:42

In article <3c9600c5$0$18556$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ng@dk-ginkgo.dk says...
> [...]
> ragdoll med mere hvidt end normalt, og high white er bicolour med meget mere

Jo det vil jeg da også mene.
Jeg ved ikke meget om det, jeg søgte bare på google efter betegnelsen
"mid high white" og fik 9 svar der alle henviste til ragdoll.
Så man lære noget nyt hver dag
mvh jensenjs

Fra : Jan Rusås

Dato : 18-03-02 17:09

Tusind tak for jeres gæt
og flere tusind tak til Jensenjs.

Dine links var gode, og dit uddrag var meget beskrivende.
Burde nok have skrevet det var en Ragdoll, jeg troede dog betegnelserne var
generelle, men så blev jeg da så klog. Beskrivelsen passer også fint med at
vi har fået at vide at katten ikke kan udstilles, men det gør mindre for han
skal 'bare' være kælekat.

med venlig hilsen
Anne-Mette og Jan