PHP script som sørger for "user comments" ~
Fra : Lone Jakobsen

Dato : 17-03-02 23:01

Hejsa,

På visse sider af en hjemmeside (videnskabelige artikler) kunne jeg godt
tænke mig at give de besøgende muligheden for at give deres kommentarer til
den enkelte side. Jeg er ikke ude efter en wiki-wiki-løsning, men noget
ligesom man ser på php.net's function list og mysql.com's manual.

Jeg orker ikke selv at skulle implementere et sådant script fra bunden, så
jeg håber der er nogen der kender et godt et.

Venligste hilsner fra Lone

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-03-02 07:29

On Sun, 17 Mar 2002 23:01:13 +0100, Lone Jakobsen wrote:

> Jeg orker ikke selv at skulle implementere et sådant script fra bunden,
> så jeg håber der er nogen der kender et godt et.

Jeg tror faktisk det vil tage omtrent lige så lang tid at kode det selv,
som at finde et 3. parts script. Men hvis du alligevel er vild efter det,
ville jeg prøve at kigge fx. sourcekoden til PostNuke igennem. Der er
ihvertfald en sådan funktionalitet.

Find URL'en på google :)

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Lone Jakobsen

Dato : 18-03-02 18:09

> Jeg tror faktisk det vil tage omtrent lige så lang tid at kode det selv,
> som at finde et 3. parts script.

Okay, hvis det er så let, har du så et forslag til pseudo-koden :) ? For
eksempel:

1. Includér en php side i bunden af hver side, hvor den includede side
indeholder denne 'user comments' funktionalitet
2. Den includede side spørger på PHP_SELF og laver et opslag i db'en
3. Indholdet af result set'et echo'es ud på footeren af siden

Bedre forslag ønskes !! :)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 19-03-02 13:55

On Mon, 18 Mar 2002 18:09:08 +0100, Lone Jakobsen wrote:

> [...]
> indeholder denne 'user comments' funktionalitet 2. Den includede side
> spørger på PHP_SELF og laver et opslag i db'en 3. Indholdet af result

Din pseudokode ser god nok ud. Gå du bare igang, og vær ikke bange for at
vende tilbage hvis du støder ind i nogle problemer :)

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 22-03-02 14:43

somebody wrote:
> [...]

ja - ikke mindst når det også skal _implementeres_ i din egen brug

> [...]
> 2. Den includede side spørger på PHP_SELF og laver et opslag i db'en
> 3. Indholdet af result set'et echo'es ud på footeren af siden

Det har jeg ikke umiddelbart - jeg synes at det ligner en udemærket
model. Jeg vil dog sige at du sikkert kan finde hjælp og
funktionaliteter i koden til et forum - phorum.org er fx opensource...

venligst

Jesper Brunholm

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-03-02 18:12

Jesper Brunholm wrote:

> Det har jeg ikke umiddelbart - jeg synes at det ligner en udemærket
> model. Jeg vil dog sige at du sikkert kan finde hjælp og
> funktionaliteter i koden til et forum - phorum.org er fx opensource...

Medmindre man har tænkt sig at inkludere trådning og andre
jegskalgidig-features (som der ikke er på PHP's kommentar-liste), er det
nok lidt overkill at kigge på phorum. Der må være andre, simplere
PHP-forums.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Ole Junker

Dato : 22-03-02 15:08

On Sun, 17 Mar 2002 23:01:13 +0100, "Lone Jakobsen" <ingen@email.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg orker ikke selv at skulle implementere et sådant script fra bunden, så
>jeg håber der er nogen der kender et godt et.

Hej

Prøv http://www.hotscripts.com/PHP , Under Scripts and Programs findes
gruppen Polls and Voting, hvor du muligsvis kunne finde nogle scripts,
som du kunne anvende direkte eller med en smule tilpasning.
Prøv f.eks. at se PHP Poll's webside.

V.h.
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk