Nødder
Fra : Frank Nørvig

Dato : 17-03-02 19:39

Hejsa

Er der nogen der kan sige mig om jordnødder (eller nødder generelt) er af
kategorien frugt eller grøntsag, eller måske noget helt tredje?

Mvh Frank Nørvig

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-03-02 21:00

Frank Nørvig skrev:

> Er der nogen der kan sige mig om jordnødder (eller nødder
> generelt) er af kategorien frugt eller grøntsag, eller måske
> noget helt tredje?

Jordnødder er bælgfrugter lissom ærter og bønner. Botanisk set er
de frugter, men gastronomisk set er de nok snarere grøntsager eller
noget helt tredje.

// Klaus

Fra : Christina Petersen

Dato : 17-03-02 22:14

Hej Frank
Nødder går ind under kategorien som frugt, men en jordnød er en bælgfrugt!

mvh Christina

Fra : Frank Nørvig

Dato : 17-03-02 22:51

Mange tak for jeres svar...