Geforce 2 GTS Meget mørk.
Fra : James

Dato : 17-03-02 16:29

Hej Folkens.
Jar har et Geforce 2 GTS fra asus hvor at skærnem/billedet er meget mørkt.
Kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har haft/har det samme
problem ???
Og selvfølgelig hvis i skulle kende en paths eller et program der kan fixe
den mørke skærm ville jeg blive en glad mand
På forhånad TAK.
/James

Fra : Ralle

Dato : 17-03-02 21:35

prøv at skrue op for brightness/kontrast på skærmen ;)

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-03-02 21:44

"James" <james@talent.dl> skrev
> Jar har et Geforce 2 GTS fra asus hvor at skærnem/billedet er meget
mørkt.
> Kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har haft/har det samme
> problem ???

Brug "gamma correction" til at indstille lysstyrken. (Højreklik på
skrivebordet, vælg 'egenskaber', fanen 'indstillinger', klik på
'Avanceret', fanen 'farvekorrektion'. (...hvis du bruger Nvidias
detonator-drivere. Bruger du ASUS' egne drivere er fremgangsmåden stort
set den samme).

mvh
Peter

Fra : James

Dato : 20-03-02 18:40

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
> 'Avanceret', fanen 'farvekorrektion'. (...hvis du bruger Nvidias
> detonator-drivere. Bruger du ASUS' egne drivere er fremgangsmåden stort

Af en eller anden grund har det ingen effekt på "scenen" i medieafspiller og
filmen er fortsat meget mørk :(
/James

Fra : Jesper Laursen

Dato : 17-03-02 22:50

Hvor er det mørkt og kunne det ikke tænkes, at det var lysstyrken på din
skærm, der skulle justeres??

Fra : -A

Dato : 17-03-02 23:34

DenSun, 17 Mar 2002 15:29:27 GMT, kundgjorde:

> [...]
>Og selvfølgelig hvis i skulle kende en paths eller et program der kan fixe
>den mørke skærm ville jeg blive en glad mand

Hvodden er det mon med din indstilling af lys/mørke og kontrast på skærmen -
står det hele som det skal?

- A

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-03-02 00:04

"James" <james@talent.dl> skrev

> Jar har et Geforce 2 GTS fra asus hvor at skærnem/billedet er meget
mørkt.
> Kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har haft/har det samme
> problem ???

Nu hvor tre andre, har skrevet præcis det samme, vil jeg også være med:
Prøv at skrue op for brightness/kontrast på din monitor. Er der flere?

mvh
Peter

Fra : Neo.dk

Dato : 18-03-02 10:31

"James" <james@talent.dl> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og selvfølgelig hvis i skulle kende en paths eller et program der kan fixe
> den mørke skærm ville jeg blive en glad mand

Hej James

Jeg har selv et GeF2 Gts, og jeg går ud fra at du mener at din skærm er mørk
i 3D spil, mens lysstyrken er *normal* i windows.

Jeg plejer at indstille lysstyrken på skærmen til 100% i 3D spil (kombineret
med det enkelte spil's lys justering)

Den lysstyrke justering der er under nVIDIA driverne justerer også lyset i
windows, og ikke kun under 3D spil.

Men hvis du finder en patch eller en anden fremgangsmåde vil jeg gerne høre
fra dig

Mvh Neo.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-03-02 17:00

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.com> skrev i

> Den lysstyrke justering der er under nVIDIA driverne justerer også
lyset i
> windows, og ikke kun under 3D spil.

Det er korrekt. Har du et ASUS-kort, er hjælpen dog lige om hjørnet.
Bruger du ASUS' egne drivere har du nemlig mulighed for at justere
farverne for desktop og direct3D seperat. Hvis du vil have det bedste
fra to verdner - altså ASUS driverne som er bygget på de nyeste
Nvidia-drivere, kan de hentes fra http://www.maxreboot.com/technogarb/

mvh
Peter

Fra : sls

Dato : 24-03-02 13:38

Jeg bruger Powerstrip, et genialt prg, hvor du kan skrue op og ned for
brightnes med tasterne. F.eks. CTRL+ALT og + eller - skruer op og ned for
brightnes, man kan gøre det menes man spiller, og det gør det nemt at
tilpasse lyset i spillet + det kan meget mere.