Porer med bacon.
Fra : ">> Rounborg

Dato : 17-03-02 11:41

Porer med bacon.

Porer
1 pakke bacon i skiver
Rasp
Margarine

Skær toppen af porerne og rens dem.

Kog dem 8-10 minutter i lidt vand, til de er møre.

Hæld dem op i et dørslag så de kan dryppe af og køle af.

Klem evt. overskydende vand fra og vikkel en skive bacon om den hvide del på
hver pore.
Fold snippen af baconskiven ind under til sidst, for at holde skiven på
plads.

Tril porerne i lidt rasp, og steg dem gyldne i lidt margarine.

Serveres varme med kogte kartofler og lidt smeltet margarine.

Kan også bruges kolde, som pålæg til et stykke rugbrød.

Fra : Søren

Dato : 18-03-02 21:48

Man bruger da ikke margarine i mad
Eller tager jeg helt fejl???

Søren

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-03-02 22:06

[Søren | Mon, 18 Mar 2002 21:48:29 +0100]

>Man bruger da ikke margarine i mad
>Eller tager jeg helt fejl???

Næh, du har ganske ret...

Margarine er, såvidt jeg har hørt, det helt rette produkt til at fjerne
glasuldssplinter fra huden. Jeg har også læst mig til at en asfaltplet
kan opløses ved at først gnides med margarine, og dagen efter fjernes
med en anelse rensebenzin.

Men jeg tror ikke at det kan bruges til meget andet?

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Jørgen Hess

Dato : 20-03-02 22:18

Såvidt jeg kan huske fra min barndom brugte vi faktisk smør til afrensning
af asfalt, tjære

mvh
Jørgen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-03-02 21:58

[Jørgen Hess | Wed, 20 Mar 2002 22:17:56 +0100]

>Såvidt jeg kan huske fra min barndom brugte vi faktisk smør til afrensning
>af asfalt, tjære

Naturligvis - margarine blev jo først opfundet kort tid efter anden
verdenskrig...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Hanne Christensen

Dato : 24-03-02 09:48

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse news:9aik9u05m4g4ubcrsfadbgh5rsf2q5s7mt@4ax.com...
> Naturligvis - margarine blev jo først opfundet kort tid efter anden
> verdenskrig...
>

> René
> www.rene.hjorth.com

Helt OT: Otto Mønsted startede margarineproduktion i København i 1880'erne.
vh
Hanne

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-03-02 18:54

[Hanne Christensen | Sun, 24 Mar 2002 09:47:50 +0100]

>Helt OT: Otto Mønsted startede margarineproduktion i København i 1880'erne.

Ejjj, jeg ville have skrevet FØRSTE verdenskrig, men som jeg kan læse af
dit brev, ville det også have været forkert.

Der var dog én korrekthed i mit brev - det var udfra amerikansk
opfindelse/forbillede at produktionen startede :)

René
www.rene.hjorth.com