Hvad fanden er det for noget.... (Adobe In~
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 16-03-02 18:31

Hejsa..

Jeg downloadede en 30 dags demo af Adobe's Indesign 2.

Eller rettere... Jeg troede det var en 30 dages demo som der også står I
read me filen.

"Thank you for evaluating Adobe InDesign 2.0 with this fully functional
30-day Trial Version. The 30-day evaluation period starts from when you
first launch the application.You will be able to use the full functionality
of InDesign during this 30-day evaluation period."

Jeg installerede Indesign og startede det. Det virkede helt fint.. 30 dage
tilbage... Da jeg så kom tilbage en time senere efter et møde og skulle
starte indesign for at lege lidt med det bliver jeg mødt af en dialogboks
med beskeden.

"Trial Expired".

Det var så de 30 dage gået på en time.. Man må åbenbart ikke lukke
programmet inden for de 30 dage..

Nu har jeg ingen mulighed for at prøve programmet på den maskine.. Jeg har
så prøvet på en anden mac... Samme resultat.

Er der nogen af jer der har oplevet noget ligende...

At det kan ske på en computer er til at leve med.. Det kan være en fejl I
systemet. Men at det sker på 2 maskine undre mig meget...

Er det adobe der har lavet en fejl eller hvad sker der..

Det er da ihvertfald ikke noget der får mig til at købe Indesign.. Har jo
ikke haft en chance for at prøve det...

--
Kristoffer Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-03-02 19:39

Hej Kristoffer

Kristoffer Jensen wrote:

> "Trial Expired".
>
> Det var så de 30 dage gået på en time.. Man må åbenbart ikke lukke
> programmet inden for de 30 dage..

Godt nok løber tiden stærkt, men alligevel...

> Nu har jeg ingen mulighed for at prøve programmet på den maskine.. Jeg har
> så prøvet på en anden mac... Samme resultat.
>
> Er der nogen af jer der har oplevet noget ligende...

Ja, jeg havde samme fænomen på Photoshop Elements og Illustrator 9, så det er
ikke noget ukendt

> At det kan ske på en computer er til at leve med.. Det kan være en fejl I
> systemet. Men at det sker på 2 maskine undre mig meget...
>
> Er det adobe der har lavet en fejl eller hvad sker der..

Ja, det kan man godt sige, men du - eller rettere dine computere har også en
del af skylden, hvis du kører med klassiske Mac OS fra 8.6 til 9.2.2. I mappen
'Indstillinger' / 'Preferences' har du en fil med navnet 'Adobe Registration
Database', der registrerer alle dine Adobe produkter og som rent faktisk
sender skjulte infos til Adobe om dine Adobe software pakker. Denne fil _skal_
desværre være tilstede, for at du kan installere og bruge programmet korrekt
første gang. Dubler den ved at markere den og så bruge COM+D og træk kopien ud
på skrivebordet, åbn den med BBEdit/BBEdit Lite og kontroller, at datoen for
installation er lige med den aktuelle dato.

Filen 'Adobe Registration Database' har desværre en tendens til at datere
_bagud_, så en fullworking trial version pludselig ikke kan bruges. Du kan
forsøge at rette dato, men jeg tror ikke, det vil hjælpe. Det bedste er at
slette alle informationer om InDesign og så installere den påny, - og husk at
'Adobe Registration Database' skal ligge i indstillingsmappen. Når du så har
startet ID første gang og afsluttet igen, går du ind i indstillingsmappen og
trækker 'Adobe Registration Database' ud på skrivebordet og erstatter den med
en tom mappe med samme navn, så kan filen ikke ødelægges, og der vil heller
ikke blive sendt skjulte infos til Adobe, hver gang, du går på nettet.

Du skulle nu gerne have de fulde 30 dages brugsperiode, da den 'rigtige'
datoreg. sker i programmets prefs filer. - Og skulle det alligevel glippe , -
hvad jeg ikke tror, - så kender du nok til div. HL sider, hvor man kan finde
en '30-day trial reset', som kan neutralisere forkerte datoer.

> Det er da ihvertfald ikke noget der får mig til at købe Indesign.. Har jo
> ikke haft en chance for at prøve det...

Absolut ikke, så jeg synes du skal skrive til Adobe og forelægge dem
problemet. Adobe plejer at være ret flinke og hurtige til at svare på sådanne
spørgsmål.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 16-03-02 23:13

Hej Erik

> Ja, jeg havde samme fænomen på Photoshop Elements og Illustrator 9, så det er
> ikke noget ukendt

Træls ting...

> [...]
> ikke blive sendt skjulte infos til Adobe, hver gang, du går på nettet.

Jeg kan ikke få skidtet til at virke... Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke
starte indesign.. "Trial Expired" Jeg har fulgt dine anvisninger til punkt
og prikke..

> [...]
> hvad jeg ikke tror, - så kender du nok til div. HL sider, hvor man kan finde
> en '30-day trial reset', som kan neutralisere forkerte datoer.

Det var jo en mulighed.. Men da det er I firma øjemed vi snakker om vil jeg
helst gøre det på den pæne måde.. Men jeg må jo se om Adobe kan hjælpe
mig...

--
Kristoffer

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-03-02 13:13

Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

> Jeg kan ikke få skidtet til at virke... Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke
> starte indesign.. "Trial Expired" Jeg har fulgt dine anvisninger til punkt
> og prikke..

Jeg går ud fra at du gerne vil teste Indesign ? Find dog en fuld version
og så tast et serienummer ind der virker. Når du har testet den i 30
dage køber du den !

End of story.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 18-03-02 19:37

On 18/03/02 13:12, in article 1f98sln.1j7gdd17lj2yqN%jesper@gylling.net,
"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> Jeg går ud fra at du gerne vil teste Indesign ? Find dog en fuld version
> og så tast et serienummer ind der virker. Når du har testet den i 30
> dage køber du den !

Ja.. Det var jo en mulighed...

Nå, nuvel.. Adobe skulle jo have chancen for at hjælpe mig.. De må jo være
interesseret I at sælge nogle programmer. Men... Adobe yder ingen support på
deres demo produkter.. Med andre ord. Har jeg et problem med en demo version
må jeg selv løse det.

Jeg kunne forstå det hvis jeg ringede til deres support linie og spurgte om
hvordan jeg lavede en tekst boks i indesign. Men det der sælger de da ingen
programmer på...

Jeg ved ikke om det er Adobes nye supportpolitik. Adobe plejer at være
flinke til at hjælpe.. Men det er åbenbart slut..

Nu er der jo kun en ting at gøre hvis jeg vil prøve programmet. Gøre som
Jesper siger... Finde en fuldversion og prøve den i 30 dage. Så har jeg jo
tid til at finde ud af om firmaet jeg arbejder hos skal have 14 licenser til
Indesign 2 eller om vi bliver hos Quark Xpress.

--
Kristoffer

Fra : Storm

Dato : 18-03-02 21:43

Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

Jeg skulle også lige prøve at hente trialen i dag.
Og det var jo fint og det så rigtigt godt ud, så det ville jeg kigge
nærmere på her i aften. Men jeg har så oplevet nøjagtigt det samme som
dig. Trial Expired. Futtede lidt rundt mellem OS9.2.2. og OSX slette
alle pref. filer og lignende. Geninstallerede et par gange - samme
resultat. Jeg har dog ikke rettet i Adobe Registration Databas filen som
Erik foreslåt. Kan man kun bruge BBEdit til det?

Mener du at så er de selv ude om hvis man går "Dirty Harry" vejen, eller
kan man faktisk gøre det sådan?

[KLIP]

> [...]
> tid til at finde ud af om firmaet jeg arbejder hos skal have 14 licenser til
> Indesign 2 eller om vi bliver hos Quark Xpress.

Jeg tror ikke der bliver tvivl om resultatet. Ihvertfald ikke på længere
sigt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-03-02 23:05

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> og lignende. Geninstallerede et par gange - samme resultat. Jeg har dog
> ikke rettet i Adobe Registration Databas filen som Erik foreslåt. Kan man

Jeg bruger ikke selv Indesign, men noget tyder på at der er en bug i
deres program, som kræver en masse tid og besvær uden sikkerhed for
resultatet.

> version > > og så tast et serienummer ind der virker. Når du har testet
> den i 30 > > dage køber du den ! > Mener du at så er de selv ude om hvis
> man går "Dirty Harry" vejen, eller kan man faktisk gøre det sådan?

Nu er jeg ikke sikker på hvad du mener med Dirty Harry vejen. Hvis du
vil prøve om et program virker som firmaet hævder det gør, så er der vel
ikke noget i vejen med at man tester det i en periode ? Hvis Kristoffer
er en inkarneret Quark bruger så tager det ham jo ikke en måned at danne
sig et indtryk af Indesign ?!

Er det godt og prisen er rigtig, så bliver det det, men lever det ikke
op til hans forventninger, så sletter man jo bare lortet igen ?! Der er
vel ingen der gider have "dårlige/ubrugelige" programmer liggende på
deres Mac ?

Jeg har et par gange brugt SoundEdit (i en krakket version), men jeg
synes godt om programmet og har derfor købt det nu og jeg fik det endda
til en attraktiv pris, men jeg ville da aldrig have købt det for at
teste det !!

> [KLIP]

> Jeg tror ikke der bliver tvivl om resultatet. Ihvertfald ikke på længere
> sigt

Det må være en inside mellem 2 DTP'ere ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 20-03-02 11:17

> [...]

> Jeg ved ikke om det er Adobes nye supportpolitik. Adobe plejer at være
> flinke til at hjælpe.. Men det er åbenbart slut..

Kig på:

<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?50@114.VWEEaBxCsAA^0@.ef71fe0/0

__"We are currently aware of some known installation issues with the
Adobe InDesign 2.0 trial version software. Fixes will be posted to the
Try-out download page as they become available. Sorry for any
inconveniences and thank you for your understanding.

Henk Zeelenberg
InDesign support""__

Det viste sig at andre har haft problemet.
Men det vidste de dog ikke hos Adobe her i Danmark eller i Stockholm.
Men de var da utroligt flinke

--
Venlig hilsen Nina Storm