Daytona Geforce3 Ti200 og små mørke bølger~
Fra : Nikolaj Klint Kistor~

Dato : 16-03-02 12:14

Hej

Jeg har fornyligt udskiftet mit aldrene TNT2 kort med et Daytona GeForce3
Ti200 128 MB kort. Det nye kort virker fint - det fryser ikke i spil og
grafikken er utrolig.

Jeg er derimod ikke så imponeret når det gælder almindelig 2D i Windows.
Hver gang der er noget hvidt på skærmen, f.eks. Googles baggrund eller i
Word, kan jeg se nogle små mørke bølger drive fra toppen af skærmen mod
bunden. De er ikke store, men de irriterer mig alligevel meget. De ses kun i
1024x768 ved alle refresh rates, i 800x600 står billedet klippestabilt. Der
var ingen problemer med det gamle kort, så det er ikke skærmen der er noget
galt med.

Jeg har opgraderet Bios og bruger Detonator 27.42 og Windows XP Pro.

Jeg har efterhånden brugt mange timer på finde årsagen, men jeg er
efterhånden på bar bund. Er det mon en fejl i kortet eller....?

Med venlig hilsen

Nikolaj

Fra : Ink

Dato : 17-03-02 13:47

On Sat, 16 Mar 2002 12:13:56 +0100, "Nikolaj Klint Kistorp"
<nikolajkistorp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>

>Jeg har efterhånden brugt mange timer på finde årsagen, men jeg er
>efterhånden på bar bund. Er det mon en fejl i kortet eller....?

Jeg har et kort magen til, og det gør nøjagtig det samme : (

Jeg kører med Detonator 23.11 og ligeledes XP Pro ved 1024x768.

Er der flere Daytona Geforce3 Ti200 ejere, der har samme problem ??

--
Henrik

Fra : DeBoss

Dato : 16-03-02 16:58

Jeg kører 1240*1024 og har ikke de samme problemer... (har heller ikke set
dem i lavere opløsninger)

Har intet ændret.. så mon ikke det er en fejl på GK ??

DeBoss

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-03-02 17:40

Ink skriver:

> Jeg har et kort magen til, og det gør nøjagtig det samme : (
>
> Jeg kører med Detonator 23.11 og ligeledes XP Pro ved 1024x768.
>
> Er der flere Daytona Geforce3 Ti200 ejere, der har samme problem ??

Jeg har et Hercules 3D Prophet 4500 der gør det samme bare i 3D. I 2D er bølgerne
der ikke. Det er altså ikke kun GF 3 TI200 dergør det. Jeg har også brugt mange
timer på at få bugt med det, men det er endnu ikke lykkedes. Det er møghamrende
irriterende at se på.

NS

Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-03-02 21:09

Niels Skaaning skriver:

> [...]
> timer på at få bugt med det, men det er endnu ikke lykkedes. Det er møghamrende

Jeg har netop fundet en løsning på problemet (mit ihvf.) :) Jeg hørte nemlig en
underlig lyd fra strømforsyningen, der svingede i takt med bølgerne og bølgerne var
der kun når lyden var der (lyden havde samme frekvens som det aktuelle FPS-tal). Min
udledning af dette var, at lyden fra strømforsyningen skyldtes at den svingende i
belastning pga. f.eks. en løs forbindelse og ganske rigtig var det en dårlig
forbindelse pga. belægninger på AGP-kantstikket der var skyld i miseren.

NS

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 16-03-02 17:43

Jeps, jeg har akkurat det samme problem. Kørte Voodoo3 før og den var
glimrende i 2d. Jeg mistænker lidt min skærm for at have skylden, fordi den
ikke kan køre mere end 60 Hz i 1280 X 1024, men nu kommer jeg lidt i tvivl.

Fra : Nikolaj Klint Kistor~

Dato : 16-03-02 18:03

Hej Flemming

Der er forskel på flimmer, jeg kører 85 hz i 1024x768 og kigger på mine små
bølger eller skygger. Skærmen kan sagtens klare de 85 Hz.
Hvis man kun kører 60 Hz ved højere opløsning flimrer hele biledet pga. den
lave Refreshrate, og de små bølger bliver svære at se pga. skærmens flimmer.
Prøv 1024x768 og 85 hz. så står billedet klart og roligt. Hvis de små bølger
stadig er der, har du også problemet på kortet og det er således ikke
skærmen der er problemet.

mvh.
Nikolaj

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 17-03-02 09:18

Hmmm....nu er jeg godt nok stadig fuld men jeg prøvede lige at sætte
skærmen ned til 1024 X 768. Det underlige var, at ved 85 Hz var der mange
flere af de omtalte sorte bølger end ved 60 Hz. Det fatter jeg ikke en meter
af!? Når jeg kører den nu i 1280 X 1024 i 60 Hz flimrer skærmen stadig, men
det er slet ikke så slemt som i 1024 X 768 med 85 Hz. Jeg fatter ikke en
meter. Gid nogen kan forklare hvad problemet er.

Fra : Lars

Dato : 16-03-02 14:37

har i slået vertikal synkronisering fra Mvh Lars

Fra : Nikolaj Klint Kistor~

Dato : 16-03-02 15:47

Ja - jeg har slået vertikal synkronisering fra og det hjalp ikke.

mvh.
Nikolaj

Fra : Anders

Dato : 16-03-02 21:53

Jeg havde et Kyro2 som kunne finde på det samme i 1600x1200 @ 100Hz. Nu har
jeg med Palit GF3 Ti 200 kørt i
over 2 mdr i 2048x1536 @ 85Hz og der er intet problem. (Heller ikke i
1600x1200). Mit GF3 er med 64 Mb ram!!!

Fra : Nikolaj Klint Kistor~

Dato : 18-03-02 15:46

Hej igen

Mine små mørke bølger er mystisk nok forsvundet. Efter at jeg satte
super-vhs ledningen til har jeg ikke set skyggen af dem. Billedet står nu
roligt.
Om der er en forbindelse mellem de to ting ved jeg ikke.

Mvh
Nikolaj