/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Stofanet nedbrud
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 28-01-01 20:18

Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
op i mod.

Undskyld mig? Strømsvigt? Hvad med UPS? Redundante servere?
Hvordan ser Stofanets serverrum ud, hvis noget som dette overhovedet
kan lade sig gøre?

Det er billigt hos Stofanet, men hvis deres servere er to pc'ere der
står under et skrivebord et eller andet sted, vil jeg godt betale
noget mere hos en anden udbyder.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

 
 
Søren Boll Overgaard (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 28-01-01 20:57

On 28 Jan 2001 20:18:28 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
>Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
>åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
>op i mod.

Var der ligeledes problemer igår? Jeg fik installeret modem/kabel igår
formiddag, og jeg har ikke kunnet få det til at gøre hverken det ene eller
det andet. Dvs min telnet til logonserveren giver "unable to connect", eller
lignende. Så imorgen tidlig står den på stofa-support. Oh ve, oh ak.

>Undskyld mig? Strømsvigt? Hvad med UPS? Redundante servere?
>Hvordan ser Stofanets serverrum ud, hvis noget som dette overhovedet
>kan lade sig gøre?

Det kan jo ikke 100% udelukkes at en evt. UPS/backup-server sprang i luften
på samme tidspunkt som den primære?

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Lars Balker Rasmusse~ (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 28-01-01 21:08

luser@inet.tele.fw1.dk (Søren Boll Overgaard) writes:
> Var der ligeledes problemer igår? Jeg fik installeret modem/kabel igår
> formiddag, og jeg har ikke kunnet få det til at gøre hverken det ene eller
> det andet. Dvs min telnet til logonserveren giver "unable to connect", eller
> lignende. Så imorgen tidlig står den på stofa-support. Oh ve, oh ak.

Du kan da nå at ringe til dem endnu. Hver dag til kl 22.

> >Undskyld mig? Strømsvigt? Hvad med UPS? Redundante servere?
> >Hvordan ser Stofanets serverrum ud, hvis noget som dette overhovedet
> >kan lade sig gøre?
>
> Det kan jo ikke 100% udelukkes at en evt. UPS/backup-server sprang i luften
> på samme tidspunkt som den primære?

Nej, men hvad tror du er mest sandsynligt?
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Søren Boll Overgaard (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 28-01-01 21:18

On 28 Jan 2001 21:08:03 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:

>Du kan da nå at ringe til dem endnu. Hver dag til kl 22.

Min manual siger at de har åbent på hverdage mellem 8 og 19 og lørdage
mellem 9 og 14. Er det forkert?

>> Det kan jo ikke 100% udelukkes at en evt. UPS/backup-server sprang i luften
>> på samme tidspunkt som den primære?
>
>Nej, men hvad tror du er mest sandsynligt?

Se min henvisning til procentsats ovenfor.
Hvad er deres (sø)forklaring/undskyldning?

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Rune Aardal Hansen (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Rune Aardal Hansen


Dato : 28-01-01 21:40

De har udvidet deres supporttidsrum til kl. 22


Rune



Søren Boll Overgaard (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 28-01-01 22:26

On Sun, 28 Jan 2001 21:40:05 +0100, Rune Aardal Hansen wrote:
>De har udvidet deres supporttidsrum til kl. 22

Det beviser blot at det alligevel ikke kan betale sig at læse manualer. De
passer alligevel ikke.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Thomas Jensen (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 29-01-01 10:26

On 28 Jan 2001 21:26:18 GMT, luser@inet.tele.fw1.dk
(=?iso-8859-1?Q?S=F8ren?= Boll Overgaard) wrote:

>On Sun, 28 Jan 2001 21:40:05 +0100, Rune Aardal Hansen wrote:
>>De har udvidet deres supporttidsrum til kl. 22
>
>Det beviser blot at det alligevel ikke kan betale sig at læse manualer. De
>passer alligevel ikke.

Undskyld, men sikke da noget bavl.

Istedet for at lange ud til højre og venstre, så indse at du ikke har
holdt dig orienteret via Stofanets hjemmeside hvor det i en rum tid
har stået at de har udvidet deres åbningstider.

Du kan s'gu da ikke forvente at en manual som er trykt på papir bliver
ved med at afspejle virkeligheden.



Thomas Jensen


Søren Boll Overgaard (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 29-01-01 11:22

On Mon, 29 Jan 2001 09:25:48 GMT, Thomas Jensen wrote:
>>>De har udvidet deres supporttidsrum til kl. 22
>>
>>Det beviser blot at det alligevel ikke kan betale sig at læse manualer. De
>>passer alligevel ikke.
>
>Undskyld, men sikke da noget bavl.
>
>Istedet for at lange ud til højre og venstre, så indse at du ikke har
>holdt dig orienteret via Stofanets hjemmeside hvor det i en rum tid
>har stået at de har udvidet deres åbningstider.

Som jeg skrev tidligere i tråden fik jeg installeret stofanet i lørdags, og
fik ved samme lejlighed udleveret en manual. Bør man ikke kunne gå ud fra at
informationen i slige manualer er up-to-date og korrekt? Ellers kan du måske
forklare mig hvad pointen med en sådan manual er?

Ydermere, hvorledes forventer du så at Joe-average der lige har bestilt
stofanet skal holde sig orienteret via stofanets webside, når nu opkoblingen
netop ikke virker.

Det skal stå dig frit for at tænke to tanker inden du flamer folk.

>Du kan s'gu da ikke forvente at en manual som er trykt på papir bliver
>ved med at afspejle virkeligheden.

Jeg kan vel med rimelighed forvente at den gør det ca. 1 dag efter jeg har
fået den udleveret?
Hvis ikke, så underbygger det jo netop min ovenfor anførte påstand om at
manualer er noget hejs.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Thomas Jensen (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 29-01-01 13:30

On 29 Jan 2001 10:22:17 GMT, luser@inet.tele.fw1.dk
(=?iso-8859-1?Q?S=F8ren?= Boll Overgaard) wrote:

Søren,

>Som jeg skrev tidligere i tråden fik jeg installeret stofanet i lørdags, og
>fik ved samme lejlighed udleveret en manual. Bør man ikke kunne gå ud fra at
>informationen i slige manualer er up-to-date og korrekt? Ellers kan du måske
>forklare mig hvad pointen med en sådan manual er?

I stand corrected. Jeg undskylder mit angreb - hvis du fik manualen i
lørdags, burde Stofa i lyset af de ændrede åbningstider, have lagt et
addendum med hvor det var beskrevet.

>Ydermere, hvorledes forventer du så at Joe-average der lige har bestilt
>stofanet skal holde sig orienteret via stofanets webside, når nu opkoblingen
>netop ikke virker.

Det er jeg godt klar over. Jeg antog faktisk at du havde været kunde
ved dem et stykke tid, og derfor var en af "rutine-brokkerne" - jeg
havde overset at du var helt ny kunde.

>Det skal stå dig frit for at tænke to tanker inden du flamer folk.

Jeps. Jeg var for hurtig på aftrækkeren.

>Jeg kan vel med rimelighed forvente at den gør det ca. 1 dag efter jeg har
>fået den udleveret?

Jeps


Mvh.

Thomas Jensen


Lars Balker Rasmusse~ (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 28-01-01 22:52

luser@inet.tele.fw1.dk (Søren Boll Overgaard) writes:
> On 28 Jan 2001 21:08:03 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
> >Du kan da nå at ringe til dem endnu. Hver dag til kl 22.
>
> Min manual siger at de har åbent på hverdage mellem 8 og 19 og lørdage
> mellem 9 og 14. Er det forkert?

Ja, det fik jeg af vide af deres uden-for-åbningstid support-folk, der
i øvrigt ikke kendte noget til internettet, og kun havde hørt at deres
web-proxy ting er nede (det er meget vigtigt at understrege overfor
support-folk at når man siger man ikke har internet-forbindelse, så er
det ikke kun fordi man ikke kan se tante olgas hjemmeside med
feriebilleder, men at tracert kun når en brøkdel af vejen den plejer.)

> Hvad er deres (sø)forklaring/undskyldning?

Deres support-liste skrev 12:14:

Strømudfald i Århus 28/01-2001 12:14 Der er omkring kl. 11.45
sket et større strømudfald i Århus. Problemets nøjagtige
omfang kendes endnu ikke, men det undersøges.

Problemet berører Internet-adgang i Århus, Horsens,
Middelfart, Sorø, Slagelse, samt adgang til mail, hjemmesider,
og forbrugsopslag. Digital-TV i Århus og Aalborg er ligeledes
påvirket.

22:32 har de tilføjet:

> Der er omkring kl. 11.45 sket et større strømudfald i Århus.
> Problemets nøjagtige omfang kendes endnu ikke, men det
> undersøges.

Det meste blev rettet op indenfor en halv times tid. Adgang
til mail (hele landet) og webproxy (Århus) blev dog først
genetableret omkring kl. 15.

Den ene loginserver i Århus fik i forbindelse med
strømafbrydelsen problemer med en harddisk, og hele
loginserveren er derfor blevet udskiftet tidligere på dagen.

Der kan stadig være problemer med enkelte Com21 modems af
typen "ComPORT 1xxx", Modemet vil i de fleste tilfælde være
online, men det vil ikke være muligt at logge på nettet. Vi
arbejder fortsat på dette problem.

De har altså flere login-servere for at dække flere kunder, ikke for
redundans. Den server jeg skal igennem gik ned pga. en
strømafbrydelse (UPS?), og kom ikke op igen pga. problemer med EN disk
(RAID?). De har derfor skiftet hele maskinen (Hotplug?), i en
langsommelig affære (hot spare server?).

Suk. Sikkert nogle linux-dweebs, der tror at vilkårligt pc-udstyr
erstatter rigtig server-hardware.

Allan, sig noget grimt.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Allan Joergensen (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 29-01-01 15:01

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:

>Allan, sig noget grimt.

Jeg nøjes med at sidde og tænke.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
* <- Tribble *.<- Tribble With Tribblepups.

Lars Balker Rasmusse~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 29-01-01 19:10

dw@telianisse.org (Allan Joergensen) writes:
> Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:
> >Allan, sig noget grimt.
>
> Jeg nøjes med at sidde og tænke.

Ej da, det er der jo ikke noget underholdning i!
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Søren Boll Overgaard (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 29-01-01 19:48

On 29 Jan 2001 19:09:32 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
>> Jeg nøjes med at sidde og tænke.
>
>Ej da, det er der jo ikke noget underholdning i!

Kunne jeg ikke få en bruger på stofanet i Århus til at paste en traceroute
til eksempelvis ns.tele.dk?
Jeg har nu endelig fået min forbindelse til at virke, efter skift af
netkort, men jeg syntes godt nok min route til indernet'tet ser noget spøjs
ud, og jeg har et pakketab på omkring 25%.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Jens Dueholm (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Jens Dueholm


Dato : 29-01-01 19:54

In article <slrn97bemr.m13.luser@bilbo.tolkien.dk>, Søren Boll Overgaard wrote:
>On 29 Jan 2001 19:09:32 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
>>> Jeg nøjes med at sidde og tænke.
>>
>>Ej da, det er der jo ikke noget underholdning i!
>
>Kunne jeg ikke få en bruger på stofanet i Århus til at paste en traceroute
>til eksempelvis ns.tele.dk?

traceroute ns.tele.dk
traceroute to ns.tele.dk (193.162.159.194), 30 hops max, 38 byte packets
1 10.0.7.254 (10.0.7.254) 15.513 ms 15.579 ms 16.08 ms
2 192.168.81.254 (192.168.81.254) 15.951 ms 16.978 ms 18.682 ms
3 aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk (212.10.10.1) 17.453 ms 21.451 ms
18.342 ms
4 194.255.53.29 (194.255.53.29) 17.509 ms 35.467 ms 26.944 ms
5 dk-ejb-b2-feth1-1-0-core.ejby.dk.telia.net (194.255.253.242) 27.449 ms
46.223 ms 44.496 ms
6 pos0-0-0.155M.albnxi2.ip.tele.dk (194.239.213.233) 46.778 ms 26.617 ms
28.312 ms
7 pos0-0.155M.albnxg1.ip.tele.dk (195.249.4.165) 23.688 ms 20.499 ms
23.758 ms
8 pos3-0.622M.arcnxg2.ip.tele.dk (195.249.112.229) 25.869 ms 30.281 ms
27.126 ms
9 pos3-0-0.155M.sltnxt2.ip.tele.dk (195.249.12.246) 25.924 ms 27.266 ms
26.724 ms
10 ns.tele.dk (193.162.159.194) 55.234 ms * 33.979 ms

>Jeg har nu endelig fået min forbindelse til at virke, efter skift af
>netkort, men jeg syntes godt nok min route til indernet'tet ser noget spøjs
>ud, og jeg har et pakketab på omkring 25%.

Tjaa.. jeg oplever tit (sket mest i løbet af de sidste par dage) at min
forbindelse er uden data i ~10-20 sekunder hvorefter at den fortsætter uden
problemer. Imens der ikke kommer noget svar fra <world> er der nu fint svar
fra Stofa's egne maskiner.

/JDC

Lars Balker Rasmusse~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 29-01-01 20:05

luser@inet.tele.fw1.dk (Søren Boll Overgaard) writes:

> On 29 Jan 2001 19:09:32 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
> >> Jeg nøjes med at sidde og tænke.
> >
> >Ej da, det er der jo ikke noget underholdning i!
>
> Kunne jeg ikke få en bruger på stofanet i Århus til at paste en traceroute
> til eksempelvis ns.tele.dk?

C:\>tracert ns.tele.dk

Tracing route to ns.tele.dk [193.162.159.194]
over a maximum of 30 hops:

1 10 ms 20 ms 10 ms 10.1.7.254
2 10 ms 10 ms 10 ms 192.168.96.254
3 10 ms 10 ms 10 ms aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk [212.10.10.1]
4 10 ms 10 ms 20 ms 194.255.53.29
5 * 20 ms 10 ms dk-ejb-b2-feth0-1-0-core.ejby.dk.telia.net [194.255.250.242]
6 10 ms 20 ms 20 ms pos0-0-0.155M.albnxi2.ip.tele.dk [194.239.213.233]
7 20 ms 20 ms 20 ms pos0-0.155M.albnxg1.ip.tele.dk [195.249.4.165]
8 20 ms * 20 ms pos3-0.622M.arcnxg2.ip.tele.dk [195.249.112.229]
9 20 ms 20 ms 20 ms pos3-0-0.155M.sltnxt2.ip.tele.dk [195.249.12.246]
10 20 ms 20 ms 20 ms ns.tele.dk [193.162.159.194]

Trace complete.

> Jeg har nu endelig fået min forbindelse til at virke, efter skift af
> netkort, men jeg syntes godt nok min route til indernet'tet ser noget spøjs
> ud, og jeg har et pakketab på omkring 25%.

C:\>ping -t ns.tele.dk

Pinging ns.tele.dk [193.162.159.194] with 32 bytes of data:

Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=30ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=10ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=21ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=10ms TTL=245
Reply from 193.162.159.194: bytes=32 time=20ms TTL=245

Ping statistics for 193.162.159.194:
Packets: Sent = 17, Received = 17, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 30ms, Average = 19ms
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Søren Boll Overgaard (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 29-01-01 20:22

On 29 Jan 2001 20:05:01 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
>
> 1 10 ms 20 ms 10 ms 10.1.7.254
>Trace complete.

Det er altså det mystiske setup stofa har sig.

>Ping statistics for 193.162.159.194:
> Packets: Sent = 17, Received = 17, Lost = 0 (0% loss),
>Approximate round trip times in milli-seconds:
> Minimum = 10ms, Maximum = 30ms, Average = 19ms

Jeg er misundelig.
Det ender vel med at jeg må ringe til sofa-support.

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Martin Moller Peders~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 29-01-01 21:24

In <slrn97bemr.m13.luser@bilbo.tolkien.dk> luser@inet.tele.fw1.dk (=?iso-8859-1?Q?S=F8ren?= Boll Overgaard) writes:

>On 29 Jan 2001 19:09:32 +0100, Lars Balker Rasmussen wrote:
>>> Jeg nøjes med at sidde og tænke.
>>
>>Ej da, det er der jo ikke noget underholdning i!

>Kunne jeg ikke få en bruger på stofanet i Århus til at paste en traceroute
>til eksempelvis ns.tele.dk?
>Jeg har nu endelig fået min forbindelse til at virke, efter skift af
>netkort, men jeg syntes godt nok min route til indernet'tet ser noget spøjs
>ud, og jeg har et pakketab på omkring 25%.

traceroute to ns.tele.dk (193.162.159.194), 30 hops max, 38 byte packets
1 10.0.7.254 (10.0.7.254) 18.549 ms 11.746 ms 12.405 ms
2 192.168.80.254 (192.168.80.254) 34.610 ms 34.247 ms 30.885 ms
3 aarh-inet-gw.backbone.stofanet.dk (212.10.10.1) 48.025 ms 175.401 ms 106.572 ms
4 dk-aar-a4-feth-4-0-access.aarhus.dk.telia.net (194.255.53.21) 73.830 ms 62.883 ms 69.306 ms
5 dk-ejb-b2-feth0-1-0-core.ejby.dk.telia.net (194.255.250.242) 68.568 ms 115.881 ms 110.298 ms
6 pos0-0-0.155M.albnxi2.ip.tele.dk (194.239.213.233) 81.969 ms 26.727 ms 20.069 ms
7 pos0-0.155M.albnxg1.ip.tele.dk (195.249.4.165) 24.018 ms 31.942 ms 81.238 ms
8 pos3-0.622M.arcnxg2.ip.tele.dk (195.249.112.229) 30.230 ms 40.244 ms 32.462 ms
9 pos3-0-0.155M.sltnxt2.ip.tele.dk (195.249.12.246) 53.426 ms 54.966 ms 83.419 ms
10 ns.tele.dk (193.162.159.194) 53.103 ms * 55.078 ms

/Martin


Steen Johansen (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Steen Johansen


Dato : 28-01-01 21:20

Ja i Fredags aften var den gal her i Odense da kunne vi slet ikke komme og
i lørdags var den ,meget ustabil da jeg ringe til dem om fredagen sagde de
at det var noget de lejer ved teledk der var nede nå sagde jeg, så er det
da derfor vi ikke har en stabil internet her for TDK kan ikke lide andre
udbyder


"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse
news:uk87fqyd7.fsf@balker.org...
> Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
> åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
> op i mod.
>
> Undskyld mig? Strømsvigt? Hvad med UPS? Redundante servere?
> Hvordan ser Stofanets serverrum ud, hvis noget som dette overhovedet
> kan lade sig gøre?
>
> Det er billigt hos Stofanet, men hvis deres servere er to pc'ere der
> står under et skrivebord et eller andet sted, vil jeg godt betale
> noget mere hos en anden udbyder.
> --
> Lars Balker Rasmussen "Woo
hoo!?"



Lars P. Fischer (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars P. Fischer


Dato : 28-01-01 23:56


"Steen Johansen" <Steen.johansen@adr.dk> writes:

> nå sagde jeg, så er det da derfor vi ikke har en stabil internet her
> for TDK kan ikke lide andre udbyder

Det er noget af en beskyldning

TDK behandler normalt deres erhvervskunder godt - uanset om den
pågældende erhvervskunde er konkurrent til TDK. Husk på, at ISPer
normalt køber stort ind, og derfor er værdifulde kunder for TDK. TDK
har en stor og lukrativ forretning med at sælge engros til and
udbydere, og den ville de hurtigt få ødelagt, hvis de ikke var
seriøse.

Jeg har aldrig oplevet chikane af denne art fra TDK. Ikke at de ikke
har lavet fejl eller har fumlet - det gør de fleste af og til. Men
at de skulle ødelægge deres eget produkt for at genere en konkurrent,
det har jeg ikke oplevet.

Du skal ikke lade dig forvirre af, at udbyderne på den politiske og
markedsmæssige front gør at for at genere og obstruere hinanden. Når
de er leverandører til hinanden opfører de sig professionelt.

/Lars (Ja, jeg er ansat hos en ISP, og det er ikke TDK)
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Bjørn Jørvad (28-01-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-01-01 22:58


"Steen Johansen" <Steen.johansen@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:c9%c6.7805$LK6.196281@news101.telia.com...
KLIP
> så er det
> da derfor vi ikke har en stabil internet her for TDK kan ikke lide andre
> udbyder

Du aner da vist vist ikke, hvad du taler om.

Så venligst underbyg din (usmagelige) påstand.

KLIP

mvh
Bjørn



Martin Moller Peders~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 29-01-01 00:00

In <uk87fqyd7.fsf@balker.org> Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

>Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
>åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
>op i mod.

Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet andet.

/Martn


Lars Balker Rasmusse~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 29-01-01 00:02

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:
> In <uk87fqyd7.fsf@balker.org> Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:
> >Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
> >åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
> >op i mod.
>
> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet andet.

Er den slags ikke ulovligt?
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Lars P. Fischer (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars P. Fischer


Dato : 29-01-01 01:31


tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet andet.

Smart. En PC uden CPU gør meget mindre skade.

Nå, men seriøst - selvom NT er noget stortabende skrammel, så lyder
det ikke som et NT problem.

/Lars
--
Ja, jeg arbejder for en ISP.

Flemming Riis (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Riis


Dato : 29-01-01 01:12

On 29 Jan 2001 01:31:05 +0100, "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>
wrote:

>Nå, men seriøst - selvom NT er noget stortabende skrammel, så lyder
>det ikke som et NT problem.

Man kan nu ikke være sikker , hardwaren har sikkert begået selvmord da
den så der blev installeret MS på den.


fut

Martin Moller Peders~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 29-01-01 07:22

In <86puh7mc6u.fsf@stort.suk.dk> "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> writes:


>tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

>> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet andet.

>Smart. En PC uden CPU gør meget mindre skade.

>Nå, men seriøst - selvom NT er noget stortabende skrammel, så lyder
>det ikke som et NT problem.

Well, Jeg har ringet flere gange til Stofa og beklaget mig og det
foerste de checker er om login-serveren skal bootes.

Men det er nok ikke den eneste NT, Stofa bruger til noget yderst vigtigt.
Naar de er saa tosset at bruge en NT til login-server, kunne de ogsaa
vaere tosset nok til at bruge NT til andre formaal.

/Martin

Lars P. Fischer (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars P. Fischer


Dato : 29-01-01 12:22


tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Well, Jeg har ringet flere gange til Stofa og beklaget mig og det
> foerste de checker er om login-serveren skal bootes.

Hvilket stadig ikke lyder som et NT problem.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Martin Moller Peders~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 29-01-01 13:56

In <86hf2ik3ha.fsf@stort.suk.dk> "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> writes:


>tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

>> Well, Jeg har ringet flere gange til Stofa og beklaget mig og det
>> foerste de checker er om login-serveren skal bootes.

>Hvilket stadig ikke lyder som et NT problem.

Hvis der er problemer med en maskine og svaret pr. automatik er
"proev at boot'e den", saa er det normalt en windbloze maskine.

En rigtig unix-mand, vil udnersoege problemet og proeve at rette det
istedet for.

/Martin


Flemming Riis (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Riis


Dato : 29-01-01 14:12

On Mon, 29 Jan 2001 12:55:30 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Hvis der er problemer med en maskine og svaret pr. automatik er
>"proev at boot'e den", saa er det normalt en windbloze maskine.

Så er det normalt en person som er for doven til at fejlfinde det har
intet med et OS at gøre, at resultatet kan være man rebooter er noget
helt andet
>
>En rigtig unix-mand, vil udnersoege problemet og proeve at rette det
>istedet for.

fjern "unix-" og vupti passer den til alle uanset religion

Martin Moller Peders~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 29-01-01 14:55

In <luqa7ts8ai5vtpiaqfbfpql66eoq854iu0@4ax.com> Flemming Riis <flemming@riis.nu> writes:

>On Mon, 29 Jan 2001 12:55:30 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
>Moller Pedersen) wrote:

>>Hvis der er problemer med en maskine og svaret pr. automatik er
>>"proev at boot'e den", saa er det normalt en windbloze maskine.

>Så er det normalt en person som er for doven til at fejlfinde det har
>intet med et OS at gøre, at resultatet kan være man rebooter er noget
>helt andet
>>
>>En rigtig unix-mand, vil udnersoege problemet og proeve at rette det
>>istedet for.

>fjern "unix-" og vupti passer den til alle uanset religion

Well, paa nogle OS (laes windows) kan man ikke loese problemet.
kernel32.dll har udfoert en ulovlig handling.

/Martin

Flemming Riis (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Riis


Dato : 29-01-01 14:56

On Mon, 29 Jan 2001 13:54:50 +0000 (UTC), tusk@daimi.au.dk (Martin
Moller Pedersen) wrote:

>Well, paa nogle OS (laes windows) kan man ikke loese problemet.
>kernel32.dll har udfoert en ulovlig handling.

læs W9x/ME , og så har man selv bedt om det

Søren Boll Overgaard (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 29-01-01 09:03

On Sun, 28 Jan 2001 22:59:31 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen wrote:
>In <uk87fqyd7.fsf@balker.org> Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:
>
>>Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
>>åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
>>op i mod.
>
>Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet andet.

Selv simple "win-nt maskiner" kan laves så de ikke brager ned i 8 timer ad
gangen.


--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Lars B. Jensen (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars B. Jensen


Dato : 29-01-01 11:34


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:95288j$a10$1@news.net.uni-c.dk...

> >Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
> >åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
> >op i mod.

> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet
andet.
> /Martn

FYI: Der er ingen af de maskiner der bruges i driften der er Win
NT-maskiner... der ligger mig bekendt ikke en trævl MS-software på en eneste
af dem... hvorfor skulle en Win NT-maskine spørge efter Unix password når du
telnetter til den!?

Mvh.

Lars B
-----
Skiver 100% for egen regning, og udtaler sig IKKE på vejne af sin
arbejdsgivende ISP Telia Stofa
....."Det startede med at han slog igen".....
Lars@zulfo.dk



Andreas Plesner Jaco~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 29-01-01 11:37

In article <FFbd6.8277$LK6.208740@news101.telia.com>, Lars B. Jensen wrote:

[stofanet]
>> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet
>> andet.
>
>FYI: Der er ingen af de maskiner der bruges i driften der er Win
>NT-maskiner... der ligger mig bekendt ikke en trævl MS-software på en eneste
>af dem... hvorfor skulle en Win NT-maskine spørge efter Unix password når du
>telnetter til den!?

telnetd.exe?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Byte your tongue.
Der arbejder for WOL, |
men taler for sig selv. |

Søren Boll Overgaard (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 29-01-01 11:37

On Mon, 29 Jan 2001 11:33:45 +0100, Lars B. Jensen wrote:
>FYI: Der er ingen af de maskiner der bruges i driften der er Win
>NT-maskiner... der ligger mig bekendt ikke en trævl MS-software på en eneste
>af dem... hvorfor skulle en Win NT-maskine spørge efter Unix password når du
>telnetter til den!?

Fordi du ikke kan slutte en meter af prompten.
1) det er ikke standard for telnetservere at lytte på port 259, hvoraf man
nok kan slutte at det ikke er en standard telnetd.
2) det er ikke det store problem at få en prompt til at svare hvad man
lyster. Mao. du kan ikke slutte en bjælde ud fra prompten alene.


--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Simon Skals (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 29-01-01 12:29

It seems Søren Boll Overgaard wrote:
>Fordi du ikke kan slutte en meter af prompten.
>1) det er ikke standard for telnetservere at lytte på port 259, hvoraf man
>nok kan slutte at det ikke er en standard telnetd.
>2) det er ikke det store problem at få en prompt til at svare hvad man
>lyster. Mao. du kan ikke slutte en bjælde ud fra prompten alene.

nmap svinet, så vi kan få syn for sagn.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Søren Boll Overgaard (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Søren Boll Overgaard


Dato : 29-01-01 12:37

On 29 Jan 2001 11:28:52 GMT, Simon Skals wrote:
>It seems Søren Boll Overgaard wrote:
>>Fordi du ikke kan slutte en meter af prompten.
>>1) det er ikke standard for telnetservere at lytte på port 259, hvoraf man
>>nok kan slutte at det ikke er en standard telnetd.
>>2) det er ikke det store problem at få en prompt til at svare hvad man
>>lyster. Mao. du kan ikke slutte en bjælde ud fra prompten alene.
>
>nmap svinet, så vi kan få syn for sagn.

Smid mig en konto på gid.dk, så er det snart fixet... eller noget[TM].

--
Søren O.

650 af de bedste gamle gratis spil til download på http://spilarkiv.dk/

Erwin Lansing (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Erwin Lansing


Dato : 29-01-01 14:31

Simon Skals <spam@gid.dk> writes:


> nmap svinet, så vi kan få syn for sagn.

Starting nmap V. 2.52 by fyodor@insecure.org ( www.insecure.org/nmap/ )
Interesting ports on (192.168.30.2):
Port State Service
259/tcp open esro-gen

TCP Sequence Prediction: Class=random positive increments
Difficulty=3231916 (Good luck!)
Remote OS guesses: Linux 2.1.122 - 2.2.14, Linux kernel 2.2.13


--
Naked DNA with sticky ends seeks kanamycin-resistant plasmid.
EcoR1 sites preferred.


Martin Moller Peders~ (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 29-01-01 13:56

In <FFbd6.8277$LK6.208740@news101.telia.com> "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> writes:


>"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
>news:95288j$a10$1@news.net.uni-c.dk...

>> >Stofanet var nede i bl.a. Århus i godt 7-9 timer idag. Det skyldes
>> >åbenbart strømsvigt der tog livet af bl.a. den login-server jeg kobler
>> >op i mod.

>> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet
>andet.
>> /Martn

>FYI: Der er ingen af de maskiner der bruges i driften der er Win
>NT-maskiner... der ligger mig bekendt ikke en trævl MS-software på en eneste
>af dem... hvorfor skulle en Win NT-maskine spørge efter Unix password når du
>telnetter til den!?

Men login-serveren er en win-nt maskine.

/Martin




Lars B. Jensen (30-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars B. Jensen


Dato : 30-01-01 17:40


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:953p8t$jfg$1@news.net.uni-c.dk...
> In <FFbd6.8277$LK6.208740@news101.telia.com> "Lars B. Jensen"
<lars@zulfo.dk> writes:
>

> >> Login-serveren er en simpel win-nt maskine med en masse ram og intet
> >andet.

> >FYI: Der er ingen af de maskiner der bruges i driften der er Win
> >NT-maskiner... der ligger mig bekendt ikke en trævl MS-software på en
eneste
> >af dem... hvorfor skulle en Win NT-maskine spørge efter Unix password når
du
> >telnetter til den!?

> Men login-serveren er en win-nt maskine.
> /Martin

Ahvilkenforen.... kunne du ikke lige give mig ip-adressen på den pc du mener
kører Windows NT (og som er login-server), så jeg kan trace den mus der
burde stikke ud af "røven" på den... og overtale den til at køre Linux
igen....

Lars B
-----
Skiver 100% for egen regning, og udtaler sig IKKE på vejne af sin
arbejdsgivende ISP Telia Stofa
....."Det startede med at han slog igen".....
Lars@zulfo.dk





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste