Powerbook kan ikke huske tiden!
Fra : Tom Manczak

Dato : 15-03-02 19:23

Hej!

Min Powerbook kan ikke huske tiden og dato, hvis den pludselig
krasher/går ud, fx. pga. lavt batteri. Den springer til fx. år 2012,
2006, 2008, 2004, og tiden sættes altid til 0:00. Kan det være
backupbatteriet der er dødt eller fladt? Kan det oplades?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet, og søger leje / eje
/ andelsbolig
et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 17:24

In article <zYqk8.2527$FT.132308@news010.worldonline.dk>,
"Tom Manczak" <tom_fishymanczak@mobilixnet.dk> wrote:

> Kan det være backupbatteriet der er dødt eller fladt?

Det er med 99% sansynlighed batteriet der er fladt

> Kan det oplades?

nej

Fra : Tom Manczak

Dato : 16-03-02 17:46

> Det er med 99% sansynlighed batteriet der er fladt

> nej

OK, jeg skal altså have et nyt. Er priserne på den slags batterier
pebrede?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 18:11

In article <MDKk8.2934$ZI6.167599@news000.worldonline.dk>,
"Tom Manczak" <tom_fishymanczak@mobilixnet.dk> wrote:

> OK, jeg skal altså have et nyt. Er priserne på den slags batterier
> pebrede?

nej, regn med 100-200 kroner (OBS! jeg kender ikke specifikt til
batteriet i din 3400)

De fås typisk i elektronik foretninger og hos fotohandlere. Men lad være
med at sige du skal bruge det til en mac - så kan du risikere at få
besked om, at det har de ikke. Find batteriet specs og en vejledning i
hvordan du kan skkifte det, i denne service manual:

<ftp://ftp.info.apple.com/Apple_Support_Area/Misc/Service/servicemanuals/
powerbook_3400c.g3.pdf>

Fra : Tom Manczak

Dato : 18-03-02 22:42

Tak for svaret. Jeg har forsøgt at få fat i det. 300 kr. i apple shop,
det gad jeg ikke betale. Jeg kunne ikke finde det nogen steder, jeg
prøvede dog ikke i en fotobutik, da dette batteri er 6x1.2 V der sidder
sammen, så den slags tror jeg ikke de har. Jeg måtte altså lodde de 6
sammen, men sparede 150 kr. Det kan ikke anbefales til folk der ikke har
forstand på at lodde. Men indtil videre virker det her hos mig. Tiden
bliver husket når jeg piller batteriet og strømforsyningen ud så det
må kaldes en succes!

Fra : Tom Manczak

Dato : 18-03-02 23:11

/
> powerbook_3400c.g3.pdf>

Eksisterer denne fil overhovedet? Jeg kan ikke downloade den med mit ftp
program...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-03-02 23:28

Tom Manczak <tom_fishymanczak@mobilixnet.dk> wrote:
> Eksisterer denne fil overhovedet? Jeg kan ikke downloade den med mit ftp
> program...

Prøv
< http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50024>

De rydder kraftigt op p.t.

/Preben
--
Lokalsætteriet ApS lukker 1. maj 2002 - se brugtsalg:
www.lokalsat.dk/brugtsalg