Firewall hvordan?
Fra : Kim B

Dato : 15-03-02 15:59

Hej

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan sætte en firewall op på min mac, så
jeg kan registrere aktiviteten på min IP

Med Venlig Hilsen
Kim Bech-Haase

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 15-03-02 23:55

Norton Personal Firewall er glimrende til dette.

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen
Http://www.JJA.dk
_______________________

Fra : Jesper

Dato : 16-03-02 03:12

in article 3C920C4A.DC24E64@cool.dk, Kim B at haase@cool.dk wrote on
15/03/02 15:59:

> [...]
>
> Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan sætte en firewall op på min mac, så
> jeg kan registrere aktiviteten på min IP

Netbarrier eller kombinationen af DoorStop/Who is there, Norton Personal
Firewall/Who is there.

Norton Internet Security 2.0 som releases i April indeholder bl.a. Norton
Personal Firewall og Who is there.
--
Jesper
"Hvis alle slår en skid mod racisme Fredag lugter der af lort Lørdag."

Fra : DeHunto

Dato : 19-03-02 12:40

Firewalle på Mac OSX....

Brug terminalen.

Skriv "Man ipfw" her kan du læse alt om den indbyggede fire wall.

Dan

Fra : Jan Hovard

Dato : 19-03-02 18:01

Er det ikke nødvendigt at installere en firewall i OSX?

---JanH

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 18:16

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Er det ikke nødvendigt at installere en firewall i OSX?

nej den er der (ipfw), den skal bare konfigureres og aktiveres. Brug evt
programmet Brickhouse der er en frontend (af de gode) til ipfw.

Spørgsmålet er dog om du overhovedet har behov for en firewall...

<icq:131382336>

Fra : Jan Hovard

Dato : 19-03-02 18:31

Det har jeg vel når jeg er på ADSL.

---JanH

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 18:50

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Det har jeg vel når jeg er på ADSL.

nej, du har kun brug for den, hvis du har usikre servere kørende, og
hvis du lukker dem af med en firewall kan de ikke bruges.

<icq:131382336>