støjende powermac
Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 15-03-02 09:43

davs,

min nye powermac kører jo fint osv.. men en ting irriterer mig
grænseløst.. den støjer mere end min gamle pc.. (det skal der en del til)

hvad kan man gøre? hvilke blæsere er det der støjer? jeg har svært ved
lige at gennemskue det. og nogen ideer til hvor man kan købe nye?

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 09:48

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> hvilke blæsere er det der støjer?

Der er kun én - nemlig den der køler strømforsyningen. CPU'en har ikke
blæser.

<icq:131382336>

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 15-03-02 16:25

Morten Reippuert wrote:

> Der er kun én - nemlig den der køler strømforsyningen. CPU'en har ikke
> blæser.

jo der er en til de to cpu'er og en stor satan i siden samt den i
strømforsyningen..

jeg tror desuden jeg har lokaliseret det til strømforsyningen.. :(

plat at sætte sådan en gang skrammel i en computer til 30k :(

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 16:36

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> jo der er en til de to cpu'er og en stor satan i siden samt den i
> strømforsyningen..

Jeg var ikke klar over at Apollo chip'en havde CPU blæser, men som
indehaver af en 400Mhz uden CPU blæser, kan jeg forsikre dig om at det
er den på strømforsyningen som støjer.

<icq:131382336>

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 15-03-02 16:50

Morten Reippuert wrote:

> Jeg var ikke klar over at Apollo chip'en havde CPU blæser, men som
> indehaver af en 400Mhz uden CPU blæser, kan jeg forsikre dig om at det
> er den på strømforsyningen som støjer.

tja æv :( det er også den mest besværlige at skifte..

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-03-02 17:02

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> tja æv :( det er også den mest besværlige at skifte..

undersøg om du kan dæmpe den istedet - garantien ryger hvis du piller
ved indmaden... og bælseren er ikke lige at komme til

<icq:131382336>

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-03-02 19:39

in article 1f93hyt.jcs5ef2edpdaN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 15/03/02 16:36:

> Jeg var ikke klar over at Apollo chip'en havde CPU blæser, men som
> indehaver af en 400Mhz uden CPU blæser, kan jeg forsikre dig om at det
> er den på strømforsyningen som støjer.

Og jeg kan forsikre om at blæseren ved CPU'en larmer mindst lige så meget.
Prøv at se på xlr8yourmac.com - der var en del om støjdæmpning af
Quicksilver G4'ere lige da de kom frem. Personligt kan jeg ikke vente til
min flytter i lydtæt skab om en måneds tid.

Fandt lige et link:

<http://www.xlr8yourmac.com/systems/quicksilver_CPU_fan_mod/quicksilver_cpu_
fan_noise.html>

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-03-02 06:56

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> Quicksilver G4'ere lige da de kom frem. Personligt kan jeg ikke vente til
> min flytter i lydtæt skab om en måneds tid.

Hvis det er tilfældet må en Quicksilver støje som en jetjager... Jeg
synes at strømforsyningens blæser i min Gigabit siger mere end rigeligt.

<icq:131382336>

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 16-03-02 07:52

Morten Reippuert wrote:

> Hvis det er tilfældet må en Quicksilver støje som en jetjager... Jeg
> synes at strømforsyningens blæser i min Gigabit siger mere end rigeligt.

njaeh der er nu mere vindtunnel over den...

ulf

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-03-02 10:30

in article 1f94ddo.16j189td8o0n4N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 16/03/02 6:56:

> Hvis det er tilfældet må en Quicksilver støje som en jetjager... Jeg
> synes at strømforsyningens blæser i min Gigabit siger mere end rigeligt.

Den støjer som en jetjager. Da jeg fik den var keg sikker på der var noget
galt. Men sådan skal den sgu sige.......

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 17-03-02 03:28

d. 15/03/02 19:39 skrev Peter Kiil på spam@kiil.net i artiklen
B8B7FE63.CB1C%spam@kiil.net:

> [...]
> Quicksilver G4'ere lige da de kom frem. Personligt kan jeg ikke vente til
> min flytter i lydtæt skab om en måneds tid.

Troede ellers Apple bla. gjorde meget ud af at deres maskiner ikke larmer ?
Men ok jeg har ikke en dual powermac hehe.

Brian Poulsen
-------------
http://fuz.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 15-03-02 10:09

> [...]

> hvad kan man gøre? hvilke blæsere er det der støjer? jeg har svært ved
> lige at gennemskue det. og nogen ideer til hvor man kan købe nye?

hvilken model er det?
du er sikker på det ikke er harddisken der larmer, hvis det er kan du få
den byttet (harddisken :)
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 15-03-02 16:26

Michael Holm wrote:

> hvilken model er det?

ehr.. dunno.. den er købt i denne måned dvs en dual 1 ghz

> du er sikker på det ikke er harddisken der larmer, hvis det er kan du få
> den byttet (harddisken :)

jøps den siger som sådan nogle plejer.

ulf