Password + login
Fra : Kim S

Dato : 15-03-02 09:53

Hej

Er der nogle som ved hvordan man laver password + login på en hjemmeside ?

Jeg bruger frontpage 2000

Mvh
Kim

Fra : Per

Dato : 15-03-02 11:45

Kim S wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Er der nogle som ved hvordan man laver password + login på en hjemmeside ?

Kan du bruge dette:

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

mvh Per

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Kim S

Dato : 15-03-02 17:57

Tak for hjælpen, men jeg ved ikke hvordan jeg får det til at fungere i
Frontpage.

mvh
Kim

Fra : Gevaldi

Dato : 17-03-02 07:10

"Kim S" <kim.scharling@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c9227f6$0$73631$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak for hjælpen, men jeg ved ikke hvordan jeg får det til at fungere i
> Frontpage.

Her er java scriptet som skal indsættes
på den side hvor du logger ind:
Du kan evt. kalde den "login.htm"

</head>

<script type="text/javascript">
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

Så laver du et nyt htm dokument som du
evt. kalder "kim7hemlig.htm"

Når du så står på login siden er login navnet:

kim7
og password er:
hemlig

Som du kan se så er det ganske let og
med lidt kreativitet, så kan du ved oprettelsen
af flere dokumenter, give forskellige brugere
adgang til forskellige sider.

/Gevaldi

Fra : Kim S

Dato : 17-03-02 13:14

Tak for hjælpen. Nu har jeg fået hjemmesiden til at virke. Dog vil jeg lige
høre om det er muligt man kan få et svar som lyder ca. sådan, hvis username
eller password er forkert: "Forkert kode, prøv igen". Det som sker nu er, at
man bare kommer til en blank side som siger, at siden ikke kan vises....
mvh
ks

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-03-02 20:47

Det vil være standard 404 fejl siden. Ingen mulighed for det du ønsker
med en JavaScript løsning uden at folk som skriver forkert ser det
samme og det er næppe hensigtsmæssigt.

Fra : Ole helms

Dato : 15-03-02 21:01

"Kim S" skrev i en meddelelse:> Hej

> Er der nogle som ved hvordan man laver password + login på en hjemmeside ?
>
> Jeg bruger frontpage 2000

Hvis din server har installeret FrontPage serverudvidelser kan du oprette et
subweb. Med FrontPage åbner du http://www.ditdomænenavn.dk/subweb og i
Funktioner -> Sikkerhed -> Tilladelser vælger du fanen Brugere samt markerer
Kun registrerede brugere kan gennemse, vælger Tilføj. Her skriver du
brugernavn og vælger Tillad brugere at Gennemse dette websted. Så vælger du
at redigere Navn 'subweb' og ændrer kodeordet. Dette er meget vigtigt, da '
subweb' som standard både er mappenavn, brugernavn og kodeord til
administratorrettighederne!
--
Venlig hilsen
Ole Helms