Kat og hund imellem
Fra : rvett@mail.dk

Dato : 15-03-02 09:03

Hej til kattegruppen...

Vi har for en uge siden fået en kat fra Dyrehospitalet. Han er en
rigtig sød, dejlig, sjov og lækker gråstribet kat. Vi fik ham fordi en
havde fundet ham i en kælder, hvor han havde boet i lang tid.
Hospitalet fik ham ind, og de kastererede ham og gav ham en vaccine.
Vi har to dejlige golden retrievere i forvejen, hvor den ældste vovse
er HELT VILD med katte, så vi måtte jo have en misser. De har det fint
sammen, bortset fra en smule hvæsen og sprutten fra misser når Dino og
Saurus kommer for tæt på. Men de skal nok blive gode venner. Misser,
Rasmus som vi har kaldt ham, ligger hele dagen i vindueskarmen og
kigger ud på vejen. Jeg har været ude og købe et tæppe til ham så han
ikke bliver kold af at ligge dér, og det nyder han. Så er han også
lidt væk fra hundene, selvom han engang imellem våger sig ned i sofaen
og helt ned på gulvet, for at snuse lidt til Dino og Saurus. Det ser
bare sjov ud, for Dino på 3 år, ligger mussestille når Rasmus nærmer
sig, han vil så gerne lege med misser, men det er lidt for tidligt
endnu syntes Rasmus. Saurus er lidt utyk ved situationen, han syntes
det er lidt irreterende at han ikke er den lille mere...øv for ham.

Jeg håber at vores dyr får det godt sammen.

Vh Rikke

Fra : Denise

Dato : 15-03-02 09:19

Hej Rikke
Tillykke med din nye mis.
Har ikke en dyt forstand på hunde, selvom vi engang har haft en blanding
af schæfer/colli tror jeg det var (mandens), der var en utrolig god og glad
hund.
Mener at kunne huske og har fået at vide, at golden retrievere er nogle
godmodige venlige hunde, så de skal nok få det fint allesammen
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 15-03-02 10:22

Hej Igen
Lige en rettelse fra manden, altså hans hund var en blanding
af en Golden og en Collie.
Hilsen Denise

Fra : Carsten

Dato : 15-03-02 16:36

Hej

Vi fik sidste år en lille mis hjem, ejeren skulle flytte og måtte ikke
have kat det nye sted.

Vi havde i forvejen en rottweiler på 5 år, og der var ikke de store
problemer med at introducere misser.
Det lød godt nok som om der sad en Dobbermann inde i transportkassen da
vi kom hjem.
Fie (misser) gik de første dage i stuen og Tica (hunden) i resten af
huset når vi ikke var hjemme.
Nu går de sammen uden nogen problemer.

Mvh
Fie, Tica og Carsten