*SUK* jeg troede jeg havde to katte...
Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-03-02 09:06

- men jeg tog fejl, for jeg har tilsyneladende to egern!!

Ce'Nedra tror nemlig hun er et flyveegern og Silk er ganske overbevist
om at han er et jordegern....

Ce'Nedra mener at alting helst skal angribes oppefra, også hvis det
befinder sig 50 cm over gulvhøjde. Så må man jo bare stille sig op på en
stol, så man kan hoppe ned på det - logisk ikke? I går havde hun så
besluttet sig for at hvis hun hoppede ned på Silk ku' det være hun fik
overtaget. Så hun satte sig elegant og graciøst oppe på sofaens armlæn.
Nu er Silk jo ikke helt tumpet, så han flyttede sig ud midt på gulvet,
så der var lidt over 2 m fra sofaen ud til hvor han sad. Det tænkte
Ce'Nedra lidt over, men han skulle jo ha' bank, så hun satte af og
bredte alle 4 ben ud til siden, styrede med halen som et andet
flyveegern - og landede flot på alle fire ben 20 cm foran Silks
næse.....han styrtede afsted med Ce'Nedra i hælene!

Silk er en meget nysgerrig kat der altid skal være med til alting.
Desværre kan man ikke se så meget nede fra kattehøjde, og man gider jo
ikke hoppe rundt hele tiden bare for at se hvad der sker oppe på bordet.
Han sætter sig ned, og så løfter han overkroppen så højt han kan - og
sidder så der og balancerer på numsen med forpoterne hængende i luften.
Han ligner et jordegern temmelig meget! Når han bliver endnu større
kommer han vist mere til at ligne en kænguru *G*

Pernille - tidligere katteejer, nu egernejer - er der nogen der ved
hvornår der er egernudstilling

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 15-03-02 09:29

LOL

Min Keshna gøt som Silk gør, jeg kalder hende også en kænguru men jordegern
er nok mere passende med hendes størelse *s*...

Jeg ville nu godt have set Ce'Nedras spring/flyvetur *s*

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 15-03-02 09:29

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message

> - men jeg tog fejl, for jeg har tilsyneladende to egern!!
>
> Ce'Nedra tror nemlig hun er et flyveegern og Silk er ganske overbevist
> om at han er et jordegern....

*LOL*

> [...]
> Han ligner et jordegern temmelig meget! Når han bliver endnu større
> kommer han vist mere til at ligne en kænguru *G*

Hi hi. Jeg kender godt den måde at sidde på Phumba går det også
jævnligt og ja, det ligner et jordegern eller nærmere sådan en marekat.
Jeg har et billede her: http://cutiecats.home7.dk3.com/scan_a.jpg af
phumba hvor hun *næsten* sidder på den måde, hun støtter godt nok lidt
med den ene forpote, men alligevel

Men det med flyveegernet...wow. det ville jeg gerne ha' set. Det må ha'
set både sjovt og imponerende ud

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-03-02 11:01

Hej Lisbeth,

> Men det med flyveegernet...wow. det ville jeg gerne ha' set. Det må
ha'
> set både sjovt og imponerende ud

Jeg var også ved at omkomme af grin fordi det så enormt sjovt og
"u-kattet" ud! Selv om vi er ved at vænne os til at Ce'Nedras
bevægelsesmønstre bare er alternative...Når hun f.eks. har kylet en af
sine pelsmus ind under spisebordet, så kan den kun fanges ved at hun
slår en kolbøtte hen over en tværbjælke på bordet (ca. 20 cm over
gulvet) og så ligger på ryggen og sætter af med bagbenene så hun glider
på ryggen (som en odder) hen til musen.... Den kat burde optages på
hjemmevideo!!

/Pernille

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-02 11:00

> [...]
> - men jeg tog fejl, for jeg har tilsyneladende to egern!!
>
> Ce'Nedra tror nemlig hun er et flyveegern og Silk er ganske overbevist

*fniz*
Linda har det lidt på samme måde... når hun skal holde øje med sweety inde
fra sengen af om aftenen og vi fylder for meget så sætter hun sig også op på
bagbenene og kigger hen over os*G* vi bliver hver gang enige om at hun er SÅ
nuttet*GGG*
faktisk bliver vi mere og mere vilde med hendes nuttede væsen... og så er
der iøvrigt sket noget stort.... hun er begyndt at sige "miiiav"... før
kunne hun kun sige "iiv"*G* hvilket vi grinede meget af.....
men nu har den unge dame fundet ud af at hvis hun skal have vores
opmærksomhed er hun nødt til at snakke højt*G*
forresten lader det til at vi har fundet den perfekte hankat til hende.....
så mangler vi blot at få hende tjekket for PKD og aftale nærmere om parring
( vi aner jo ikke hvor tæt hendes løbetider kommer)
forresten har jeg ladet mig fortælle at man kan få tjekket for PKD på
landbohøjskolen for et forholdsvis lille beløb incl attest.... så hvis der
er nogen der er interesseret så kan i smide lig en mail så skal jeg give jer
telefonnummeret og mailadressen
--
knus sabina

behind every good woman,