ATI All-In-Wonder Radeon AGP 32 MB
Fra : Allan Larsen

Dato : 14-03-02 23:52

Hej

Jeg har kigget på :
ATI All-In-Wonder Radeon AGP 32 MB
hos : SHG
http://www.shg.dk/ekstern.asp?nr=340127

Vil det være et godt køb eller køber man katten i sækken?

Det jeg regner med at skal bruges det til er video-redigering, og se video
på pc og ikke så meget spil endnu, men man ved jo aldrig om man får
interesse i at spille senere, så hvordan klarer kortet sig til spil?

MVH

Allan

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 15-03-02 12:43

"Allan Larsen" <alfra@private.dk> skrev:

> Vil det være et godt køb eller køber man katten i sækken?

Udmærket kort.
Og til prisen 1200,- så er det IMO et hit. Det er sgu et okay
gamer kort og TV tuneren er rimelig okay.
Billedet er fint!
Lyden fra blæseren kan illumineres, ved at montere et passivt
køleprofil på GPU'en til 75,-.

> Det jeg regner med at skal bruges det til er video-redigering, og se video
> på pc og ikke så meget spil endnu, men man ved jo aldrig om man får
> interesse i at spille senere, så hvordan klarer kortet sig til spil?

Husk video redigering er MEGET CPU og harddisk afhængig! Er din
CPU unde 1000MHz, så glem det - der er alt for meget ventetid!

Der er lige kommet en ny version på markedet under navnet Hercules,
det har 64MB DDR RAM og den nye Radeon chip, men det koster
også langt over 3000,-.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Støjer din PSU og er du på spanden?

Fra : Henrik Dissing

Dato : 15-03-02 20:39

On Fri, 15 Mar 2002 12:42:33 +0100, R. A. Nielsen. wrote:

>Lyden fra blæseren kan illumineres, ved at montere et passivt
>køleprofil på GPU'en til 75,-.

Er det ikke ligemeget om man kan se lyden?

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 16-03-02 06:52

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev:

> Er det ikke ligemeget om man kan se lyden?

Kan man ikke illuminere lyd?
Hvad hedder det evt. så?

Fra : Fnug

Dato : 16-03-02 08:53

"R. A. Nielsen." <spectrus@spectrus.dk> wrote in message

> Kan man ikke illuminere lyd?
> Hvad hedder det evt. så?
> -----------------------
Illuminere betyder iflg Politikens nudansk ordbog "oplyse festligt" og
eliminere har betydningen "at fjerne"

/ Fnug

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 16-03-02 12:05

"Fnug" <xxx@mail.dk> skrev:

> Illuminere betyder iflg Politikens nudansk ordbog "oplyse festligt" og
> eliminere har betydningen "at fjerne"

Jeg startede også med at skrive eliminere, men sikkert forkert. Min ordbog
brokkede sig og tilbød at erstatte med Illuminere - okay tænkte jeg så, det
lyder godt nok forkert, men de gode folk ude på NG forstår nok meningen.

Takker da for rettelse alligevel.