Grafikken spasser
Fra : Donny

Dato : 14-03-02 23:44

Jeg har for nylig opgraderet til et Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out og
havde naturligvis i tankerne at spille lidt, men sådan skulle det ikke
være.
Faktisk kan det næsten ikke lade sig gøre at spille overhovedet, da det
spillene enten ikke kan starte eller lige pludselig fryser og lign.

Hardware:

EPoX EP-8K7A
AMD Duron 800MHz @ 950MHz
Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out
2 x DDR-SDRAM PC2100 PQI 256MB

Jeg kører Windows 2000 ServicePack 2, DirectX 8.1 og jeg har hentet de
sidste nye drivere fra Hercules.
Jeg er ved at løbe tør for idéer og steder at lede efter dem, men
problemet opstår kun når spiller, eller prøver på det.
Hvad kan det skyldes ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-03-02 00:18

Donny skriver:

> [...]
> Jeg er ved at løbe tør for idéer og steder at lede efter dem, men
> problemet opstår kun når spiller, eller prøver på det.

Jeg har oplevet det samme med mit Hercules 3D Prophet 4500 TV-out. Min
konfiguration er næsten identisk med din (har dog en 1200 MHz Thunderbird
og Win 98). Første gang jeg installerede kortet (havde et GF2 MX200 før)
fuckede det hele også op med mærkelig grafik, frys og nedbrud i spil selv
efter jeg havde installeret den nyeste driver. Det løste sig da jeg
afinstallerede både skærm- og kortdriver og geninstallerede dem. Du kan jo
prøve det.

Jeg synes det er for ofte at Windows laver bøvl med driverne selv om de er
installeret efter alle kunstens regler. Man bliver nødt til at tosse lidt
rundt før det går i orden.

NS

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-03-02 00:23

Niels Skaaning wrote:

> Jeg synes det er for ofte at Windows laver bøvl med driverne selv om de er
> installeret efter alle kunstens regler. Man bliver nødt til at tosse lidt
> rundt før det går i orden.

Problemerne opstår især når man udskifter hardware, det bedste man kan gøre er at afinstallere de gamle driver og skifte til generiske drivere inden man piller det gamle hardware ud. Med grafikkort er eksempelvis en god ide at sætte windows til at bruge en gemen SuperVGA driver og så montere den nye hardware.

Mvh

Bruno

PS. Der er masser af hjælp til KyroII kort at hente på
www.paraknowya.com's forum.

Fra : Ploink

Dato : 15-03-02 07:14

Det kan også ligge i Via 4 i1 Driverne.