/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Opdatering af min hjemmesider - nu med kil~
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 14-03-02 22:51

Hejsa

Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
billeder af killingerne
De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade for.
Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det krævede
altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde det
*fnis*

Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig helt
vildt

Knus og klem

Mette og de 7 katte

-------
Gillian's Norske Skovkatte
Killinger født 1. marts
home: www.dk-gillian.dk
mail: mette@dk-gillian.dk



 
 
Henrik Pedersen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 14-03-02 23:13

"Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> writes:

> Hejsa
>
> Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> billeder af killingerne
> De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade for.
> Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det krævede
> altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde det
> *fnis*

Nåe de er da bare sødde, uha får helt krammenussekløe, hvor blev
Melissa nu af...

Men bestemt sjove navne *gg*

> Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig helt
> vildt
>
> Knus og klem
>
> Mette og de 7 katte
>
> -------
> Gillian's Norske Skovkatte
> Killinger født 1. marts
> home: www.dk-gillian.dk
> mail: mette@dk-gillian.dk
>
>

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Lars Dahl (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 14-03-02 23:40

Hej Mette.

Det er da no'en fine små misser Næsten lige så fine som vores *G*
Navnene er da også gode - i hvert fald bedre end: En-to-tre-det-er-en-prøve!
Stakkels kat!!!
Kæler til missemor, og held og lykke med Sofie's også.

Mvh. Lars
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Mette B. Rahm <robogirl@worldonline.dk> skrev i
news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Hejsa
>
> Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> billeder af killingerne
> De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade for.
> Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
krævede
> altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde
det
> *fnis*
>
> Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig
helt
> vildt
>
> Knus og klem
>
> Mette og de 7 katte
>
> -------
> Gillian's Norske Skovkatte
> Killinger født 1. marts
> home: www.dk-gillian.dk
> mail: mette@dk-gillian.dk
>
>


Eva Schmidt (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-03-02 08:28

Skønne killinger!

Er der slet ingen regler for, hvilke navne man vælger til sine killinger?


Eva


Lars Dahl <hafk@get2net.dk> skrev i en news:a6r8hg$a40$1@sunsite.dk...
> Hej Mette.
>
> Det er da no'en fine små misser Næsten lige så fine som vores *G*
> Navnene er da også gode - i hvert fald bedre end:
En-to-tre-det-er-en-prøve!
> Stakkels kat!!!
> Kæler til missemor, og held og lykke med Sofie's også.
>
> Mvh. Lars
> DK von Friberg
> http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/
>
> Mette B. Rahm <robogirl@worldonline.dk> skrev i
> news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > Hejsa
> >
> > Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> > billeder af killingerne
> > De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade
for.
> > Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> > Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
> krævede
> > altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde
> det
> > *fnis*
> >
> > Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig
> helt
> > vildt
> >
> > Knus og klem
> >
> > Mette og de 7 katte
> >
> > -------
> > Gillian's Norske Skovkatte
> > Killinger født 1. marts
> > home: www.dk-gillian.dk
> > mail: mette@dk-gillian.dk
> >
> >
>


Eva Schmidt (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-03-02 08:38

Det jeg mente med mit spørgsmål var, om alle navne automatisk bliver
godkendt, når man indsender ansøgning om stamtavle, eller om man kan komme
ud for, at de ikke godtages??

Eva




Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3c91a331$0$73651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Skønne killinger!
>
> Er der slet ingen regler for, hvilke navne man vælger til sine killinger?
>
>
> Eva
>
>
> Lars Dahl <hafk@get2net.dk> skrev i en news:a6r8hg$a40$1@sunsite.dk...
> > Hej Mette.
> >
> > Det er da no'en fine små misser Næsten lige så fine som vores *G*
> > Navnene er da også gode - i hvert fald bedre end:
> En-to-tre-det-er-en-prøve!
> > Stakkels kat!!!
> > Kæler til missemor, og held og lykke med Sofie's også.
> >
> > Mvh. Lars
> > DK von Friberg
> > http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/
> >
> > Mette B. Rahm <robogirl@worldonline.dk> skrev i
> > news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > > Hejsa
> > >
> > > Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> > > billeder af killingerne
> > > De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade
> for.
> > > Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> > > Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
> > krævede
> > > altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle
hedde
> > det
> > > *fnis*
> > >
> > > Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder
mig
> > helt
> > > vildt
> > >
> > > Knus og klem
> > >
> > > Mette og de 7 katte
> > >
> > > -------
> > > Gillian's Norske Skovkatte
> > > Killinger født 1. marts
> > > home: www.dk-gillian.dk
> > > mail: mette@dk-gillian.dk
> > >
> > >
> >
>


Lars Dahl (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 15-03-02 10:24

Hej Eva.

Ifølge Felis Danicas hjemmeside, må kattens navn højst bestå af 20 tegn
udover stamnavnet, så hvordan En-to-tre-osv. er sluppet igennem er ikke godt
at vide. Udover det, mener jeg ikke der er regler for, hvad man kalder
katten.

Mvh. Lars
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i
news:3c91a5b8$0$73634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Det jeg mente med mit spørgsmål var, om alle navne automatisk bliver
> godkendt, når man indsender ansøgning om stamtavle, eller om man kan komme
> ud for, at de ikke godtages??
>
> Eva
>
>
>
>
> Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3c91a331$0$73651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Skønne killinger!
> >
> > Er der slet ingen regler for, hvilke navne man vælger til sine
killinger?
> >
> >
> > Eva
> >
> >
> > Lars Dahl <hafk@get2net.dk> skrev i en news:a6r8hg$a40$1@sunsite.dk...
> > > Hej Mette.
> > >
> > > Det er da no'en fine små misser Næsten lige så fine som vores *G*
> > > Navnene er da også gode - i hvert fald bedre end:
> > En-to-tre-det-er-en-prøve!
> > > Stakkels kat!!!
> > > Kæler til missemor, og held og lykke med Sofie's også.
> > >
> > > Mvh. Lars
> > > DK von Friberg
> > > http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/
> > >
> > > Mette B. Rahm <robogirl@worldonline.dk> skrev i
> > > news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > > > Hejsa
> > > >
> > > > Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> > > > billeder af killingerne
> > > > De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget
glade
> > for.
> > > > Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> > > > Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
> > > krævede
> > > > altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle
> hedde
> > > det
> > > > *fnis*
> > > >
> > > > Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder
> mig
> > > helt
> > > > vildt
> > > >
> > > > Knus og klem
> > > >
> > > > Mette og de 7 katte
> > > >
> > > > -------
> > > > Gillian's Norske Skovkatte
> > > > Killinger født 1. marts
> > > > home: www.dk-gillian.dk
> > > > mail: mette@dk-gillian.dk
> > > >
> > > >
> > >
> >
>


Eva Schmidt (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-03-02 10:42

Hej Lars

Tak for svaret!
Jeg undrede mig bare over, hvad der "slipper igennem", men hvis der ingen
regler er, udover længde, forstår jeg det bedre!
For så vidt skal andre vel heller ikke gøre sig til dommer over, hvad en
opdrætter finder passende, så det er vel i orden, at der er "frit slag"!
At jeg så personligt finder adskillige navne lige lovlig fantasifulde er en
anden sag! Smag og behag er som bekendt forskellig og heldigvis for det!

mvh Eva




Lars Dahl <hafk@get2net.dk> skrev i en news:a6se9b$ds7$1@sunsite.dk...
> Hej Eva.
>
> Ifølge Felis Danicas hjemmeside, må kattens navn højst bestå af 20 tegn
> udover stamnavnet, så hvordan En-to-tre-osv. er sluppet igennem er ikke
godt
> at vide. Udover det, mener jeg ikke der er regler for, hvad man kalder
> katten.
>
> Mvh. Lars
> DK von Friberg
> http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/
>
> Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i
> news:3c91a5b8$0$73634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > Det jeg mente med mit spørgsmål var, om alle navne automatisk bliver
> > godkendt, når man indsender ansøgning om stamtavle, eller om man kan
komme
> > ud for, at de ikke godtages??
> >
> > Eva
> >
> >
> >
> >
> > Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
> > news:3c91a331$0$73651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Skønne killinger!
> > >
> > > Er der slet ingen regler for, hvilke navne man vælger til sine
> killinger?
> > >
> > >
> > > Eva
> > >
> > >
> > > Lars Dahl <hafk@get2net.dk> skrev i en
news:a6r8hg$a40$1@sunsite.dk...
> > > > Hej Mette.
> > > >
> > > > Det er da no'en fine små misser Næsten lige så fine som vores
*G*
> > > > Navnene er da også gode - i hvert fald bedre end:
> > > En-to-tre-det-er-en-prøve!
> > > > Stakkels kat!!!
> > > > Kæler til missemor, og held og lykke med Sofie's også.
> > > >
> > > > Mvh. Lars
> > > > DK von Friberg
> > > > http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/
> > > >
> > > > Mette B. Rahm <robogirl@worldonline.dk> skrev i
> > > > news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > > > > Hejsa
> > > > >
> > > > > Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også
med
> > > > > billeder af killingerne
> > > > > De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget
> glade
> > > for.
> > > > > Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> > > > > Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk -
det
> > > > krævede
> > > > > altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle
> > hedde
> > > > det
> > > > > *fnis*
> > > > >
> > > > > Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg
glæder
> > mig
> > > > helt
> > > > > vildt
> > > > >
> > > > > Knus og klem
> > > > >
> > > > > Mette og de 7 katte
> > > > >
> > > > > -------
> > > > > Gillian's Norske Skovkatte
> > > > > Killinger født 1. marts
> > > > > home: www.dk-gillian.dk
> > > > > mail: mette@dk-gillian.dk
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>


Mette B. Rahm (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 15-03-02 14:08

>
> Er der slet ingen regler for, hvilke navne man vælger til sine killinger?
>

Kan du ikke lide dem da ? *grin*

Jeg tror ikke vi må kalde vores katte for specialtegn - min kæreste mente jo
man skulle starte med tallene, så specialtegnene og så bogstaverne.

Folk kalder jo tit deres katte for andre ting end det der på stamtavlen, og
ja...så må man jo være lidt kreativ *grin*

Knus Mette



Eva Schmidt (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-03-02 16:56


> Kan du ikke lide dem da ? *grin*

Hej Mette

Må jeg godt være helt ærlig??
Nej, jeg kan ikke lide navne, som jeg faktisk synes gør kattene lidt til
grin!
Det er så bare min personlige mening, jeg kan se, at mange andre synes at
navnene er alle tiders!
Men jeg håber da, at det også er i orden med en "negativ" mening!
Den er ikke møntet på killingerne, for de er fantastisk dejlige, ingen tvivl
om det!

mvh Eva




Lisbeth Hviid Jakobs~ (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 15-03-02 19:11


"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3c921968$0$92542$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Kan du ikke lide dem da ? *grin*
>
> Hej Mette
>
> Må jeg godt være helt ærlig??
> Nej, jeg kan ikke lide navne, som jeg faktisk synes gør kattene lidt til
> grin!
> Det er så bare min personlige mening, jeg kan se, at mange andre synes at
> navnene er alle tiders!
> Men jeg håber da, at det også er i orden med en "negativ" mening!
> Den er ikke møntet på killingerne, for de er fantastisk dejlige, ingen
tvivl
> om det!
>
Så er det da ikke bare mig der har studset over de til tider MEGET
fantasifulde navne *G*

Den mest underlige jeg kan huske at have set var [etellerandet] Hønse Gård.
Men det er nu også den skrækkelige deling af hønsegård der i dét tilfælde
støder mit øje - jeg mener en af de andre killinger fra det kuld hed
Hindbær Grød...

Det er selvfølgelig rigtigt at mange alligevel giver kattene et nyt navn -
på den anden side er det ene vel grund til det andet. Altså jeg havde jo da
egentlig også PLANLAGT at Jack og Phumba skulle have heddet noget andet end
Jack og Phumba men dels havde vi jo vænnet os til at omtale dem som det og
dels var det jo egentlig udmærkede navne. Men altså...en Hønse Gård var
altså blevet omdøbt på stedet *G* (Ups nu håber jeg ikke det er en af jer
der ejer Hønse...)
Omvendt er jeg da godt klar over at det er svært at blive ved med at finde
på navne, særligt hvis man vil bruge det system med a-b-c kuld. Og.... jeg
må jo nok krybe til korset og indrømme at hvis/når vi engang giver os til at
lave killinger, kommer de jo nok til at få enten Star Trek- eller tog(!)
navne... og dem får de jo højst tænkeligt heller ikke lov at beholde ret
længe efter at de er flyttet hjemmefra...

I øvrigt kan jeg godt li' navnet Vingummibamse

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk
Studser du også over mærkelige orddelinger? http://fiduso.dk



Lars Dahl (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 15-03-02 21:20

Hej Lisbeth.

Katten hedder "Europas Hønse Gård" og bor hos Marie og har det godt.
Man kan jo altid tænke sit - og det gør vi vist allesammen... Men jeg synes
nu alligevel at "Et eller Andet Felis Jubatus" eller "Silverwoods
En-to-tre-det-er-en-prøve" er betragteligt værre! Eller hva'?? I øvrigt
mener jeg også, det var Mette der sidste år havde "Badebold", og et eksempel
på en direkte fornærmelse over for katten, må vel være "Floresta Leao's
Basil Mus" MUS!!! Og så er han endda et ordentligt skrummel!
I øvrigt kan jeg fortælle at vores egne killinger er blevet døbt i dag:
Aloe, Bertram, Camille, Daisy og Egon, alle med efternavnet von Friberg.

Mvh. Lars
DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i
news:a6tdee$oaq$1@sunsite.dk
>
> "Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3c921968$0$92542$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Kan du ikke lide dem da ? *grin*
> >
> > Hej Mette
> >
> > Må jeg godt være helt ærlig??
> > Nej, jeg kan ikke lide navne, som jeg faktisk synes gør kattene lidt til
> > grin!
> > Det er så bare min personlige mening, jeg kan se, at mange andre synes
at
> > navnene er alle tiders!
> > Men jeg håber da, at det også er i orden med en "negativ" mening!
> > Den er ikke møntet på killingerne, for de er fantastisk dejlige, ingen
> tvivl
> > om det!
> >
> Så er det da ikke bare mig der har studset over de til tider MEGET
> fantasifulde navne *G*
>
> Den mest underlige jeg kan huske at have set var [etellerandet] Hønse
Gård.
> Men det er nu også den skrækkelige deling af hønsegård der i dét tilfælde
> støder mit øje - jeg mener en af de andre killinger fra det kuld hed
> Hindbær Grød...
>
> Det er selvfølgelig rigtigt at mange alligevel giver kattene et nyt navn -
> på den anden side er det ene vel grund til det andet. Altså jeg havde jo
da
> egentlig også PLANLAGT at Jack og Phumba skulle have heddet noget andet
end
> Jack og Phumba men dels havde vi jo vænnet os til at omtale dem som det og
> dels var det jo egentlig udmærkede navne. Men altså...en Hønse Gård var
> altså blevet omdøbt på stedet *G* (Ups nu håber jeg ikke det er en af jer
> der ejer Hønse...)
> Omvendt er jeg da godt klar over at det er svært at blive ved med at finde
> på navne, særligt hvis man vil bruge det system med a-b-c kuld. Og.... jeg
> må jo nok krybe til korset og indrømme at hvis/når vi engang giver os til
at
> lave killinger, kommer de jo nok til at få enten Star Trek- eller tog(!)
> navne... og dem får de jo højst tænkeligt heller ikke lov at beholde ret
> længe efter at de er flyttet hjemmefra...
>
> I øvrigt kan jeg godt li' navnet Vingummibamse
>
> Hilsen
> Lisbeth
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
> http://cutiecats.dk
> Studser du også over mærkelige orddelinger? http://fiduso.dk
>
>


Lisbeth Hviid Jakobs~ (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 15-03-02 21:39


"Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> wrote in message
news:a6tknu$56c$1@sunsite.dk...
> Hej Lisbeth.
>
> Katten hedder "Europas Hønse Gård" og bor hos Marie og har det godt.
> Man kan jo altid tænke sit - og det gør vi vist allesammen... Men jeg
synes
> nu alligevel at "Et eller Andet Felis Jubatus" eller "Silverwoods
> En-to-tre-det-er-en-prøve" er betragteligt værre! Eller hva'?? I øvrigt
> mener jeg også, det var Mette der sidste år havde "Badebold", og et
eksempel
> på en direkte fornærmelse over for katten, må vel være "Floresta Leao's
> Basil Mus" MUS!!! Og så er han endda et ordentligt skrummel!
> I øvrigt kan jeg fortælle at vores egne killinger er blevet døbt i dag:
> Aloe, Bertram, Camille, Daisy og Egon, alle med efternavnet von Friberg.

Jo Et-Eller-Andet Felis Jubatus og Silverwoods En-to-tre-det-er-en-prøve er
værre (imho) men dem havde jeg bare ikke SELV set.

Hilsen
Lisbeth



Eva Schmidt (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-03-02 21:58

Nej, fantasien fejler ikke noget, når killinger skal navngives!
Hvad med "Bandlyst i Bøvelse", det så jeg engang i et udstillingskatalog!

Lisbeth, jeg har tit tænkt på, hvordan udtales Phumba?
Pumba eller Fumba?

mvh Eva




Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
news:a6tdee$oaq$1@sunsite.dk...
>
> "Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3c921968$0$92542$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > > Kan du ikke lide dem da ? *grin*
> >
> > Hej Mette
> >
> > Må jeg godt være helt ærlig??
> > Nej, jeg kan ikke lide navne, som jeg faktisk synes gør kattene lidt til
> > grin!
> > Det er så bare min personlige mening, jeg kan se, at mange andre synes
at
> > navnene er alle tiders!
> > Men jeg håber da, at det også er i orden med en "negativ" mening!
> > Den er ikke møntet på killingerne, for de er fantastisk dejlige, ingen
> tvivl
> > om det!
> >
> Så er det da ikke bare mig der har studset over de til tider MEGET
> fantasifulde navne *G*
>
> Den mest underlige jeg kan huske at have set var [etellerandet] Hønse
Gård.
> Men det er nu også den skrækkelige deling af hønsegård der i dét tilfælde
> støder mit øje - jeg mener en af de andre killinger fra det kuld hed
> Hindbær Grød...
>
> Det er selvfølgelig rigtigt at mange alligevel giver kattene et nyt navn -
> på den anden side er det ene vel grund til det andet. Altså jeg havde jo
da
> egentlig også PLANLAGT at Jack og Phumba skulle have heddet noget andet
end
> Jack og Phumba men dels havde vi jo vænnet os til at omtale dem som det og
> dels var det jo egentlig udmærkede navne. Men altså...en Hønse Gård var
> altså blevet omdøbt på stedet *G* (Ups nu håber jeg ikke det er en af jer
> der ejer Hønse...)
> Omvendt er jeg da godt klar over at det er svært at blive ved med at finde
> på navne, særligt hvis man vil bruge det system med a-b-c kuld. Og.... jeg
> må jo nok krybe til korset og indrømme at hvis/når vi engang giver os til
at
> lave killinger, kommer de jo nok til at få enten Star Trek- eller tog(!)
> navne... og dem får de jo højst tænkeligt heller ikke lov at beholde ret
> længe efter at de er flyttet hjemmefra...
>
> I øvrigt kan jeg godt li' navnet Vingummibamse
>
> Hilsen
> Lisbeth
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
> http://cutiecats.dk
> Studser du også over mærkelige orddelinger? http://fiduso.dk
>
>


Lisbeth Hviid Jakobs~ (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 15-03-02 22:04


"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3c92600d$0$92534$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej, fantasien fejler ikke noget, når killinger skal navngives!
> Hvad med "Bandlyst i Bøvelse", det så jeg engang i et udstillingskatalog!
>
> Lisbeth, jeg har tit tænkt på, hvordan udtales Phumba?
> Pumba eller Fumba?
>
> mvh Eva

Jaeh altså.... Egentlig BURDE det vel udtales Fumba, men vi siger Pumba,
fordi jeg tror det er en lille...stavefejl... I al fald var der osse en
Timon i kuldet *G*

Men det bliver efterhånden mest til Puhumba, Pimba, Misba og sådan noget.
P(h)umba er mest hvis hun har gjort noget hun ikke må *G* - ligesom med
børnene. De hedder Pernille og Andrea men det bliver de nu sjældent kaldt af
os *S* (for at I nu ikke skal ligge søvnløse og spekulere, så bliver de
kaldt Nille og Drea )

Jack bliver også mest kaldt Jackson. tostavelsesnavne er tilsyneladende mest
mundrette... (og ja, Puhumba falder uden for den regel *G*)

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk




Eva Schmidt (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-03-02 23:19

>
> Men det bliver efterhånden mest til Puhumba, Pimba, Misba og sådan noget.
> P(h)umba er mest hvis hun har gjort noget hun ikke må *G* - ligesom med
> børnene. De hedder Pernille og Andrea men det bliver de nu sjældent kaldt
af
> os *S* (for at I nu ikke skal ligge søvnløse og spekulere, så bliver de
> kaldt Nille og Drea )



Ligesom kært barn har mange navne, så har kær kat det altså også!!!

Mine 3 pragteksemplarer hedder Sabina, Ferina og Nikita og det bliver de som
regel også kaldt, selvom det jo godtnok er trestavelses-navne!
Men af og til sniger der sig jo lidt tuttenutte navne ind, når de har gjort
sig fortjent til det!! Andre gange er det måske knapt så søde navne, der
ryger gennem luften! Og er de bare totalt ligeglade??

Yes!

De er altså fuldstændig ligesom andre katte, søde, sjove, frække,
forkælede......
og helt vidunderlige!!!!


mvh Eva






>
> Jack bliver også mest kaldt Jackson. tostavelsesnavne er tilsyneladende
mest
> mundrette... (og ja, Puhumba falder uden for den regel *G*)
>
> Hilsen
> Lisbeth
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
> http://cutiecats.dk
>
>
>


Lene (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 16-03-02 09:02



Lisbeth Hviid Jakobsen wrote:
Hej Lisbeth :- )

> Den mest underlige jeg kan huske at have set var [etellerandet] Hønse Gård.
> Men det er nu også den skrækkelige deling af hønsegård der i dét tilfælde
> støder mit øje - jeg mener en af de andre killinger fra det kuld hed
> Hindbær Grød...

Det er "vores" opdrætter, som har opdrættet Hønse Gård og Hindbær Grød, så jeg
kan give dig en forklaring på delingen af hønsegård :- ) De bruger ikke a,b,c
kuld osv. I stedet gør de det, at de tager et af forbogstaverne fra morens navn
( her H, moren var Hip Hurra ) og et forbogstav fra farens navn ( G fra Danske
Gorm ). I det her tilfælde skulle killingerne så have et H G navn. Derfor bliver
Hønse Gård delt, der hvor det gør :- ) Når de skal give killinger navne, skal
navnet være dansk, og så må det godt være lidt sjovt. Hvis man kigger i et
udstillingskatalog, kan man somme tider falde over navne, som er så "eksotiske",
at man næsten ikke engang kan forestille sig, hvordan i alverden man skal udtale
dem bare nogenlunde korrekt. Og så må man jo sige, at både Hønse Gård og Hindbær
Grød er ret lige til :- ))
I øvrigt kan jeg sige, at Hønse Gård stadig hedder Hønse, og Hindbær Grød hedder
Hindbær :- ))
Vores skovkatte hedder Europa´s Nummer Dreng ( Felix til daglig ) og Europa´s
Jord Hule ( Hule til daglig). Og lille Zia hed Europa´s Dukke Nana...
Navnet Jord Hule har vi forresten selv valgt. Han skulle jo have et J H navn, og
han er helt sort, så Klaus ( min kæreste ) bestemte, at han skulle hedde Jord
Hule. I starten var det meningen, at han skulle hedde noget andet til hverdag,
men vi fandt aldrig noget, som passede til ham, og nu hænger Hule ligesom ved :-
))


>
>
>
> Omvendt er jeg da godt klar over at det er svært at blive ved med at finde
> på navne, særligt hvis man vil bruge det system med a-b-c kuld. Og.... jeg
> må jo nok krybe til korset og indrømme at hvis/når vi engang giver os til at
> lave killinger, kommer de jo nok til at få enten Star Trek- eller tog(!)
> navne... og dem får de jo højst tænkeligt heller ikke lov at beholde ret
> længe efter at de er flyttet hjemmefra...

Uha, Star Trek navne :- ) Min kæreste er vild med ST, så han ville nok gøre sit
til, at en killing med et ST navn, fik lov at beholde det :- )

>
>
> I øvrigt kan jeg godt li' navnet Vingummibamse

Det kan jeg også :- )

Mange hilsner fra Lene

>
>
> Hilsen
> Lisbeth
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
> http://cutiecats.dk
> Studser du også over mærkelige orddelinger? http://fiduso.dk


Camilla Scharff (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 16-03-02 16:07

"Lene" <Lene_lock@post.cybercity.dk> skrev...
>
> Uha, Star Trek navne :- ) Min kæreste er vild med ST, så han ville nok
gøre sit
> til, at en killing med et ST navn, fik lov at beholde det :- )

Så skulle jeres J H-mis da næsten ha' heddet Jabba (the) Hut i stedet for
Jord Hule...

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk



Lisbeth Hviid Jakobs~ (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 16-03-02 17:11


"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
news:a6vn8a$312t$1@news.cybercity.dk...
> "Lene" <Lene_lock@post.cybercity.dk> skrev...
> >
> > Uha, Star Trek navne :- ) Min kæreste er vild med ST, så han ville nok
> gøre sit
> > til, at en killing med et ST navn, fik lov at beholde det :- )
>
> Så skulle jeres J H-mis da næsten ha' heddet Jabba (the) Hut i stedet for
> Jord Hule...

Nej nej nej *suk*

Jabba the Hut er fra Star WARS...det er noget heeeelt andet en Star Trek!
*strengt blik*

Men f. eks er der jo her i gruppen B'Elanna Torres, se DET er et Star Trek
navn

Hilsen
Lisbeth
Mere Star Trek? http://ernyoka.somewhere.net



Kate (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 16-03-02 18:18

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in
news:a6vqr9$5tp$1@sunsite.dk:

> Men f. eks er der jo her i gruppen B'Elanna Torres, se DET er et
> Star Trek navn
>

Aner intet om Star Trek eller Wars eller noget, men hold da op hvor er
B'Elanna dog skøn på det billede ved killingerne.....suuuuk!

Kate

Camilla Scharff (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 16-03-02 19:14

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev...
> Nej nej nej *suk*
> Jabba the Hut er fra Star WARS...det er noget heeeelt andet en Star Trek!
> *strengt blik*

Nå ja - *slår mig for panden* - se'fø'li... Navnet kom bare lige "flyvende"
og så tænkte jeg ikke liiige over, om det var Star det-ene-eller-andet

Camilla - som hermed har afsløret sig som _hverken_ Star Wars- eller Star
Trek-fan )



Mette B. Rahm (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 19-03-02 00:10

>
> Men f. eks er der jo her i gruppen B'Elanna Torres, se DET er et Star Trek
> navn
>

Hehe - jeg ved jo ikke om det er hende jeg har opdrættet du hentyder til -
eller hve, har sådan en ???

Og ja....navne er altså sværre *grin* - jeg er jo gået væk fra alfabetet og
vil i steddet tænke lidt i kategorier - og da Pernille havde bestemt
Citronmånefigur....eller det var vidst Grit der fandt på navnet blev de
andre killinger jo også nødt til at hedde noget spiseligt
De fleste syntes navnene er sjove, og kan man ikke lide navnet kan man jo
altid kalde sin kat for Misser

Mit næste kuld kommer til at hedde noget fra min tysklandstur hvor jeg
hentede Sofie fra parring. Jeg faldt og slog hul i hovedet da jeg fik et
blackout *grin* - Se her skal nok komme nogle sjove navne. Og ved i hvad....
mine killinger er specielle fordi jeg tænker meget over hvad de skal hedde
og ikke bare kalder dem noget tilfældigt *smile*
Badebold var faktisk min kærestes lillebrors ide - han syntes nemlig alle
vores navne var fjollede så han forslog badebold i en spøg, men jeg an nu
ret godt lide det Men Badebold hedder i dag Felix

Venligst Mette



Camilla Scharff (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 14-03-02 23:33

"Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> skrev...
> Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> billeder af killingerne

Jaahh - man bliver jo helt lækkersulten )

> De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade for.
> Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*

Altså, Mette - han skal da kaldes Bassett, hvis det endelig skal være... vær
nu *lidt original*, ikk´?

> Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
krævede
> altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde
det
> *fnis*

Hmmm - skulle Vingummibamse da kræve mindre forklaring?!

> Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig
helt
> vildt

Kan jeg godt forstå - tør du gætte på et antal eller er det stoppet efter
dette kuld...

Ha' det godt,
Camilla

>
> Knus og klem
>
> Mette og de 7 katte



Mette B. Rahm (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 15-03-02 14:01

> > Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
>
> Altså, Mette - han skal da kaldes Bassett, hvis det endelig skal være...
vær
> nu *lidt original*, ikk´?

Neeej - så originale er vi ikke


> > altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde
> det
> > *fnis*
>
> Hmmm - skulle Vingummibamse da kræve mindre forklaring?!

De andre hedder noget slik, så hvad var der tilbage ? Jeg kunne jo ikke
kalde ham for labre larver, det er jo et pigenavn

> > Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig
> Kan jeg godt forstå - tør du gætte på et antal eller er det stoppet efter
> dette kuld...

Hihi - de var jo store - jag havde jo fortalt Electra at jeg kun ville
have 4 så det fik jeg - Sofie har fået af vide at der skal komme 5
eller 6, men jeg tror nu ikke der kommer så mange....jeg lader være med at
gætte *grin*

- Mette



Denise (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 15-03-02 08:55

Hej Mette
Ja, hvad skal man sige. Møsse, kramme, nusse, kæle, pusse.
Hilsen Denise

"Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> wrote in message
news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> billeder af killingerne
> De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade for.
> Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
krævede
> altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde
det
> *fnis*
>
> Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig
helt
> vildt
>
> Knus og klem
>
> Mette og de 7 katte
>
> -------
> Gillian's Norske Skovkatte
> Killinger født 1. marts
> home: www.dk-gillian.dk
> mail: mette@dk-gillian.dk
>
>



Louise Viborg (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 15-03-02 15:32

Iiiiihhh, jeg kan altså stadig godt lide Citronmånefigur!!! Og det var dog
et fantastisk gennemteænkt navn

Ellers flot design du har fået lavet på din side

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
http://www.shunozahra.dk

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
news:3c91a94c$0$92513$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Mette
> Ja, hvad skal man sige. Møsse, kramme, nusse, kæle, pusse.
> Hilsen Denise
>
> "Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> wrote in message
> news:3c911b2d$0$73620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hejsa
> >
> > Så har jeg langt om længe fået opdateret min hjemmeside, og også med
> > billeder af killingerne
> > De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade
for.
> > Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> > Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
> krævede
> > altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle hedde
> det
> > *fnis*
> >
> > Nu er der også kun små 3 uger til Sofie skal føde...uha, jeg glæder mig
> helt
> > vildt
> >
> > Knus og klem
> >
> > Mette og de 7 katte
> >
> > -------
> > Gillian's Norske Skovkatte
> > Killinger født 1. marts
> > home: www.dk-gillian.dk
> > mail: mette@dk-gillian.dk
> >
> >
>
>



Helle_Andersen (18-03-2002)
Kommentar
Fra : Helle_Andersen


Dato : 18-03-02 16:12

"Mette B. Rahm" skrev d. 14-03-02 22:51 dette indlæg :
> De er 14 dage i morgen og vejer fra 288-338, det er vi jo meget glade
for.
> Lakridskonfekt som jeg kalder "Bassen" er den største *grin*
> Og har I set...Pernille fik sin lille Citronmånefigur, tsk tsk - det
krævede
> altså en hel del forklaring overfor min kæreste hvorfor hun skulle
hedde det
> *fnis*

Øv, Mette - du har "hugget" min idé om et slik-kuld
Mine næste killinger skulle hedde noget i retning af: Candy Floss,
Lollipop, Marshmellow, Gummibear osv.
Nå, men jeg heldigvis et andet tema i baghånden

Hilsen Helle

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mette B. Rahm (19-03-2002)
Kommentar
Fra : Mette B. Rahm


Dato : 19-03-02 00:12

> Øv, Mette - du har "hugget" min idé om et slik-kuld
> Mine næste killinger skulle hedde noget i retning af: Candy Floss,
> Lollipop, Marshmellow, Gummibear osv.
> Nå, men jeg heldigvis et andet tema i baghånden
>

Jeg syntes det er helt fint du laver et slik kuld - så kan 2002 være året
for slik kuld, nogle af mine venner kalder deres katte for isnavne fordi det
var så koldt da hunkatten var til parring *grin*

Knuser

Mette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste