PHP & MySQL NyhedsScript
Fra : Allan M

Dato : 14-03-02 21:35

Endnu et ?

Jeg har lavet følgende nyhedsscript efter bogen "Start på PHP" fra IDG.
Når jeg starter scriptet bliver der ved med at komme en fejl :

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
C:\websites\allanm\vistt.php on line 13

i det nederste script.

Det øverste script tilføjer bare nyheder, en slags adminscript.
Det virker _tilsyneladende fint_ der komme ikke nogen fejl.
Men i den database som jeg har oprettet til formålet står der bare (MEMO) i
felterne men ikke de data som jeg har indtastet.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få det til at virke ?
Jeg har understreget linje 13.

... Mvh. Allan

<?
if($kodeord == "kodeord"){
echo "Nyheden er tilføjet";
$db = mysql_connect("localhost" , "root");
mysql_select_db("nyheder",$db);
$nyhed_dato = time();

mysql_query("INSERT INTO nyheder (dato, overskrift, tekst) VALUES
('$nyhed_dato','$nyhed_overskrift','$nyhed_tekst')");
}else{

?>
<form method=post action=<? echo $PHP_SELF;?>>
kodeord:<br>
<input type=password name=kodeord><br>
overskrift:<br>
<input type=text name=nyhed_overskrift><br>
tekst:<br>
<input type=submit value=skriv>
</form>
<?
}
?>

-------------------------------------

<?

$db = mysql_connect("localhost" , "root");

mysql_select_db("nyheder", $db);

$foresp = mysql_query("SELCT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY
dato DESC LIMIT 0, 2");

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){ Måske problemet er
her ?

echo "<B>$data[1]</B> - ";
echo date("j/n - Y",$data[0]);
echo "<BR>$data[2]<BR><BR>";

}

?>

Fra : Regin Larsen

Dato : 14-03-02 22:17

Allan M wrote:
> Er der nogen som kan hjælpe mig med at få det til at virke ?
> Jeg har understreget linje 13.
>
> $foresp = mysql_query("SELCT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY
> dato DESC LIMIT 0, 2");

Mon ikke der skulle have stået: SELECT dato ? :)

--
venligst, Regin

Fra : Allan M

Dato : 15-03-02 18:59

BY

> Mon ikke der skulle have stået: SELECT dato ? :)

F*CK !!

Jeg har siddet og kigget efter fejl i snart timevis og kunne ikke se fejlen.
Tak for det.

... Allan