ligegyldigt spørgsmål, bare nysgerrig
Fra : walther

Dato : 14-03-02 10:00

Hej,

Hvad hedder den skrift Apple altid bruger til logoer
og reklame materiale ?

mvh,
walther

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-03-02 10:26

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Hvad hedder den skrift Apple altid bruger til logoer
> og reklame materiale ?

Jeg tror den hedder Garamond Narrow. (Den ligner i hvert fald ...)
Martin

Fra : Peter Theglev

Dato : 14-03-02 10:26

d. 14/03/02 9:59 skrev walther på walther_hansen@hotmail.com i artiklen
140320020959548946%walther_hansen@hotmail.com:

> Hej,
>
> Hvad hedder den skrift Apple altid bruger til logoer
> og reklame materiale ?
>
> mvh,
> walther
Apple Garamond

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 10:42

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Hvad hedder den skrift Apple altid bruger til logoer
> og reklame materiale ?

Jeg mener den hedder Apple Garramond Narrow, og at den vist ikke findes
i fri handel.

<icq:131382336>

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-03-02 21:40

In article <1f9165x.1wd3vof1b392v5N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Jeg mener den hedder Apple Garramond Narrow, og at den vist ikke findes
> i fri handel.

Apple Garamond, som Peter T. skriver.

Sjovt nok så har jeg skriften på en ARPLE (Apple Reference, Performance
& Learning Expert) cd, November 1997 - Provider Edition.

De blev sendt til min daværende arbejdsplads fra en Apple-forhandler,
selv om det iflg. medfølgende licensoplysninger vist ikke var korrekt
handlemåde. Jeg tror, at den person hos forhandleren som sendte cd'erne
havde læst "Learning Expert", som noget der havde med uddannelse at
gøre, idet arbejdspladsen var en lille uddannelsesinstitution, men
han/hun havde vist overset "Provider Edition"...

Bare til almindelig kedsommelighed har jeg klippet lidt i readme-filen i
en mappe ved navn ARPLE CD Fonts Folder:

-----
Apple Garamond is Apple¹s corporate typeface. By consistently using the
same typeface in our external communications, we have built up a
recognizable style that helps our customers quickly identify our
messages and our products.

LICENSING:
Apple has obtained a worldwide site license for the Apple Garamond
typeface from Bitstream, a major digital type foundry. The license
allows Apple employees and "providers" (i.e. dealers, VARS) to copy and
use the typeface for their work for Apple. It does NOT permit giving the
font to a customer, even to run an Apple presentation or read an Apple
publication on their own. If you present to a customer and download the
font to a customer¹s computer for that purpose, it must be removed from
the customer¹s computer before you leave.
-----

Såeh...

Thomas Tvegaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-02 07:02

> publication on their own. If you present to a customer and download the
> font to a customer's computer for that purpose, it must be removed from
> the customer's computer before you leave.

jaeh, der er vist ikke så meget at rafle om :)

/thomas