Bedst tv out/in - GF3 el. Radeon 8500 elle~
Fra : Kim S.

Dato : 14-03-02 09:47

Hvilket kort er bedst når det skal bruges til:

1. Se film fra pc'en på ens tv
2. Kører spil i fed opløsning med høj detaljegrad

3. Evt. have tv-ind, så man kan se tv på pc'en.....og grabbe....
( men dette kan man vel ikke med Radeon 8500 eller ? )

Spar 30% på din fastnet-telefonregning
ved at skifte fastnet-teleselskab. Du
beholder dit telefonnummer og opnår
en lavere regning...
mere info - kontakt: kim@esenet.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-03-02 10:46

Jeg ved ikke med GF3, men mit GF2 er elendigt sammenlignet med mit tidligere
Matrox kort.
ATI 8500 All in Wonder, har det _hele_! Tjek out!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kim S.

Dato : 14-03-02 11:07

hvad koster den, og hvor kan den købes...på edbpriser kan jeg kun finde ATI
all in wonder radeon

til 1770,- .... men det er jo ikke 8500 udgaven med 64 ram.....

Det er vel det optimale grafikkort til tv out/tv ind samt hurtigt til
spil.....

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-03-02 15:53

ITButikken:
GUILLEMOT Grafikkort Hercules 3D Prophet ALL-IN-WONDER 8500 DV, 64MB DDR,
TV-OUT, TV-TUNER
Please Notice: ATI is NOT producing this card anymore - they have sold the
production rights to Hercules.

Pris3.739,- DKK

Du kan finde mere om det på:
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon_8500/index.html

Fra : Allan Larsen

Dato : 14-03-02 13:31

Hej

jeg ved ikke hvilket der er bedst , men jeg er også på udkig efter noget
lignende, jeg har kigget lidt på
"All-in-Wonder Radeon TV-In/Out/TVT Bulk"
Jeg har set at SHG har det til 1199,- på
http://www.shg.dk
Ville det være et kort der kan bruges til at grappe fra eks video og have en
fin billed kvalitet på skærmen?

Allan

Fra : Wizeguy

Dato : 14-03-02 19:32

"Kim S." <kim@esenet.dk> wrote in message

> Hvilket kort er bedst når det skal bruges til:
>
> 1. Se film fra pc'en på ens tv
> 2. Kører spil i fed opløsning med høj detaljegrad

Her er Radeon 8500 bedst. Det yder næsetn det samme i spil som GF3 Ti500 og
har langt bedre TV-out.

> 3. Evt. have tv-ind, så man kan se tv på pc'en.....og grabbe....
> ( men dette kan man vel ikke med Radeon 8500 eller ? )

Jo, det kan Radeon 8500 All-in-Wonder. Ulempen er dog, at kortet ikke er
helt så hurtigt i spil, som det almindelige Radeon 8500.

For god ordens skyld vil jeg gøre opmærksom, at ATI ikke længere producerer
grafikkort selv. I Danmark fås Radeon 8500 kort fra Hercules og PowerColor
bl.a.a hos PRC data.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : BentBent

Dato : 15-03-02 00:27

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> "Kim S." <kim@esenet.dk> wrote in message

> Her er Radeon 8500 bedst. Det yder næsetn det samme i spil som GF3 Ti500
og
> har langt bedre TV-out.

Ang. TV-Out er det i høj grad en smagssag. Man kan ved selvsyn se
billedkvaliteten på et GF2, GF3, GF4 MX og et Radeon 7500 (som jeg går ud
fra har samme TV-Out chip som 8500) nederst i denne test.
http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index3.html

Efter min smag er Radeon billedet klart det ringeste af dem alle, GF3 og GF4
er de bedste.

Fra : Wizeguy

Dato : 15-03-02 18:09

"BentBent" <BentBent@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billedkvaliteten på et GF2, GF3, GF4 MX og et Radeon 7500 (som jeg går ud
> fra har samme TV-Out chip som 8500) nederst i denne test.

Testen "glemmer" dog lige den detalje, at Nvidia's GeFoce-kort ikke udfylder
hele TV-skærmen. Her skal man brug 3. parts software (TV-tool), men så
mister man 10% af billedet. Ingen problemer med Radeon her.

> Efter min smag er Radeon billedet klart det ringeste af dem alle, GF3 og
GF4
> er de bedste.

At dømme efter depostede billeder er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Dog
er sådanne sammenligninger ret ubrugelige, og det relle billede fås kun ved
selv at sammenligne kortene i en forretning (eller kammerat). Jeg har selv
tidligere haft et Radeon (ikke 7500 eller 8500), og det havde bedre TV-out
og bedre video dekodning (billedkvalitet) end mit nuværende Leadtek
GeForce3. Specielt var Radeon bedre til dekodning af DivX på min PC.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : BentBent

Dato : 15-03-02 18:42

> [...]
> hele TV-skærmen. Her skal man brug 3. parts software (TV-tool), men så
> mister man 10% af billedet. Ingen problemer med Radeon her.

Kan ex. PowerDVD rette det problem?

> [...]
> og bedre video dekodning (billedkvalitet) end mit nuværende Leadtek
> GeForce3. Specielt var Radeon bedre til dekodning af DivX på min PC.

Det gamle Radeon skulle have en ganske god billedkvalitet, men jeg har læst
på nettet at det nye Radeons TV-out kvalitet skulle være dårlig. Bl.a. her
http://www.tech-report.com/news_reply.x/3247/

Scott Wasson er ellers meget positiv over for ATIs Radeon8500.

Ellers er vi ganske enige i de forbehold ang. stillbilleder, men jeg tror
nok at de kan give et fingerpeg.

Fra : Wizeguy

Dato : 15-03-02 23:55

> udfylder
>
> Kan ex. PowerDVD rette det problem?

Nej desværre. Det har noget at gøre med den TV-out chip der sidder på
Nvidia-kortene, som ikke kan dimensionere billedet korrekt til en normal
(4:3) TV skærm. Som sagt kan man bruge TV-tool, men så skæres 10% af
billedet væk i kanterne. Et andet problem med f.eks. GeForce3 kort er, at de
ikke genkendes korrekt af software DVD programmer (undtagen den nyeste
version af. PowerDVD), så hardware dekodning virker ikke. Radeon 7500/8500
genkendes derimod af de fleste software afspillere.

> [...]
læst
> på nettet at det nye Radeons TV-out kvalitet skulle være dårlig. Bl.a.

Hmm, det ville undre mig meget, hvis Radeon 7500/8500 skulle have dårligere
TV-out end Radeon 256. Men ret skal være ret, jeg har har ikke set de nye
Radeon kort i aktion.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : BentBent

Dato : 16-03-02 00:29

> [...]
> Nvidia-kortene, som ikke kan dimensionere billedet korrekt til en normal
> (4:3) TV skærm. Som sagt kan man bruge TV-tool, men så skæres 10% af

Det er da kikset.

> [...]
> version af. PowerDVD), så hardware dekodning virker ikke. Radeon 7500/8500
> genkendes derimod af de fleste software afspillere.

Er det ikke kun GF4 MX kortene der har hardware dekodning indbygget?

Fra : Wizeguy

Dato : 17-03-02 20:34

> Er det ikke kun GF4 MX kortene der har hardware dekodning indbygget?

Nej, i PowerDVD XP 4.0 er hardware dekodning også understøttet for GeForce
2/3 kort.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : BentBent

Dato : 17-03-02 21:01

> "BentBent" <BentBent@hotmail.com> wrote in message

> Nej, i PowerDVD XP 4.0 er hardware dekodning også understøttet for GeForce
> 2/3 kort.

Gf4 Mx har hardware MPEG-2 dekodning indbygget, hvad er det? Er det ikke for
afspilning af DVD?
Hvad har Gf2/Gf3 som er tilsvarende?