mount af ntfs
Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 14-03-02 08:31

kan man mounte ntfs partitioner fra osX? og hvordan :)

ulf "spørge jørgen" nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 10:42

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> kan man mounte ntfs partitioner fra osX? og hvordan :)

Jeg går ud fra at du dual booter mellem Linux og Mac OS X: nej

Hvis der er tale om shares på netværket kan du bruge NFS eller samba,
afhængig af hvad Linux maskinerne er udstyret med.

<icq:131382336>

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 14-03-02 12:00

Morten Reippuert wrote:

> Jeg går ud fra at du dual booter mellem Linux og Mac OS X: nej
>
> Hvis der er tale om shares på netværket kan du bruge NFS eller samba,
> afhængig af hvad Linux maskinerne er udstyret med.

nopers. jeg har bare en disk fra min win maskine hvor jeg gerne vil
overføre data fra.

men well så vidt jeg kan finde ud af er der ingen ntfs extensions.. såeh

fat32 virker dog fint

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 12:26

In article <3C9082C2.5070403@dyregod.dk>,
Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> nopers. jeg har bare en disk fra min win maskine hvor jeg gerne vil
> overføre data fra.

Glimrendne eksempel på, at man skal læse det man svarer på Jeg
forventede at der stod EXT og ikke NTFS, men svaret er det samme - no
harm done

> men well så vidt jeg kan finde ud af er der ingen ntfs extensions.. såeh
>
> fat32 virker dog fint

Brug et netkabel, slå fildeling til på vindåsen og forbind fra
Finder.app: Go -> "Connect to server..."

Hvis ikke du vil rode med PC'en kan du instalere samba på Mac'en - det
tager to minutter.