Roastbeef
Fra : kat

Dato : 13-03-02 22:17

Hejsa.
Har lige søgt via google.com på roastbeef, og jeg kan ikke lige finde
det, som jeg søger.
Jeg skal lave roastbeef (kold) til en buffet på lørdag, og det er et
stykke tid siden at jeg sidst har tilberedt en sådan.
Førhen kogte jeg den (20 min.???) og brunede den derefter i smør, men
den opskrift er gået i glemmebogen
Er der nogle der ligger inde med den nøjagtige kogetid/opskrift?
Kan den evt. koges aftenen før og brunes på dagen?
Ovnopskrifter har ingen interesse, da jeg oftest har set dette dejlige
stykke kød forvandlet til en skosål ved denne tilberedningsfacon.
--

/kat
---

Fra : K.G.

Dato : 13-03-02 23:02

Hej Kat ...

Du skriver intet om hvad stykke kød du har tænkt dig
at bruge til din Roastbeef ...

Det er normalt slagteren som koger sin Roastbeef jeg
bruner min og steger den i ovn - gad nok vide om du ville
koge en Roastbeef hvis kødet er Filet eller Tyndsteg de eneste
to ting jeg vil anbefale som håndskåret Roastbeef - i begge
tilfælde kan du med stor fordel stege dem dagen før ...

Brunes kraftigt på en pande - og steges 25-35 min. i en god
varm ovn 275 - 300 gr. alt efter størrelse ... afkøles til dagen
efter.-

Men igen opskriften er ikke endegyldig - men det er normalt
"Slagteren" som koger Roastbeef til pålæg ...

Med venlig hilsen
K.G.

Sålelæder har intet med tilberedningsmetoden at gøre men
kommer af hvilket stykke kød man vælger ...

Fra : kim rasmussen

Dato : 14-03-02 09:07

"kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ovnopskrifter har ingen interesse, da jeg oftest har set dette dejlige
> stykke kød forvandlet til en skosål ved denne tilberedningsfacon.

jeg koger min roastbeef ca. 20 - 25 min. derefter bruner jeg den godt af
over det hele ca, 10 min .husk at vende den hele tiden, du kan sagtens lave
den dagen før og bare brune den dagen efter.

hilsen kim

Fra : kat

Dato : 14-03-02 20:26

"kim rasmussen" skrev:
> [...]
> over det hele ca, 10 min .husk at vende den hele tiden, du kan
sagtens lave
> den dagen før og bare brune den dagen efter.

Hej Kim.
Det er også sådan, som jeg husker det.
Den var den metode!
Takker for svaret.
--

/kat
---

Fra : Kursist på Skive Han~

Dato : 14-03-02 09:29

Den opskrift du efterlyser findes i "Bogen om rødt oksekød" Det er en
"Union-bog", så jeg vil tro den kan findes i en boghandel med brugte bøger.
Hilsen Ida
kat <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8fc1d6$0$73665$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-03-02 19:02

"Kursist på Skive Handelsskole" <mailXX@skivehs.dk> wrote in message
> Den opskrift du efterlyser findes i "Bogen om rødt oksekød" Det er en
> "Union-bog", så jeg vil tro den kan findes i en boghandel med brugte
bøger.

....og når du så har åbnet den, er der en glimrende opskrift på en tomatsovs,
der passer fremragende dertil i samme artikel.

mvh
Jan