Info om min kat er ægte
Fra : Anja

Dato : 13-03-02 21:49

Hej hej

Er der nogen der ved, om der er nogen man kan spørge, der ved mere om,
hvordan en british shorthair skal se ud, for at den kan gå under en bestemt
betegnelse. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at få at vide hvilke egenskaber
og kendetegn en golden tabby spotted british shorthair skal have, for netop
at kunne kalde den en golden tabby spotted? Da jeg fik Bimmer, fik jeg at
vide at han er den farve, men for at kunne være mere sikker på om det er den
farvekombination, vil det være rart, hvis man kunne få tips om hvilke aftegn
sådan en type skal have, også ligesom for at konstaterer at han er british
shorthair.
Kan man eventuelt skrive til en katteklub eller eventuelt en
katteudstillingsdommer? Kunne det tænke sig, at jeg måske kunne medbringe et
billede af Bimmer til udstillingen i Hedensted og få et hint, om han har de
karaktertræk en british shorthair golden tabby spotted skal have?

/Anja

Fra : Mette Frederksen

Dato : 14-03-02 07:18

Hej Anja...

hvis du udstille bimmer kan du jo få ham farvebedømt... *S* og hvis du tager
et billede med til hedensted.. mon så ikke også de vil kigge på det.... Men
bedste resultat må jo blive hvis man ser ham live! *S*

Men jeg synes da helt sikkert at du skal tage billedet med.... *S*

Mange hilsner
Mette

Ps. kommer selv til hedensted om fredagen! *S*

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-03-02 09:48

Hej Anja,

den nemmeste måde at checke om katten er ægte er selvfølgelig at se på
stamtavlen *smile* men den har du jo ikke.

Jeg er ikke sikker på om udstillingsdommerne vil tage sig tid til at se
på billeder på udstillingen. Men du kan sikkert finde nogle opdrættere
eller folk på BB-klubbens stand (Burmesere og British-klubben) der kan
hjælpe dig. Det er en god idé at fotografere Bimmer i profil også hvis
du kan....det tog mig en evighed at fange mine katte i profil (og jeg så
sikkert ret sjov ud mens jeg lå på gulvet og sprællede med kameraet),
men profilen siger en hel del om typen og der står som regel noget om
den i racebeskrivelse og standard! BB-klubbens hjemmeside er
http://hjem.get2net.dk/bb-klubben/ og her kan du finde racebeskrivelse,
standard og billeder som sikkert også kan give dig nogle fingerpeg.
Måske kan du finde en opdrætter i nærheden, som vil komme forbi og kigge
på Bimmer.

Held og lykke med det!

/Pernille

Fra : Linda Diniz

Dato : 14-03-02 12:09

Hej Anja.
Jeg er briteopdrætter og medlem i bestyrelsen i BB-Klubben, og desværre
kommer BB-Klubbens stand ikke til Hedensted. Men hvis du nu havde/fik taget
et par billeder af din kat og det ene skal være i profil, og gerne et hvor
man tydeligt kan se farve/mønster på kroppen af katten, så skidt med hovedet
på det billede, så vil jeg råde dig til at sende det + en kopi af stamtavlen
til Lotte Borch der er brite-opdrætter og Fife dommer så er jeg sikker på at
hun gerne vil give dig et kvalificeret bud. Og det er som sagt bedst at
skrive til hende da hun farer meget rundt i norden som dommer.
Med venlih hilsen
Linda Diniz
www.devicio.subnet.dk

Anja <netkatten@e-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8fbb5e$0$92539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Linda Diniz

Dato : 14-03-02 12:17

Iler lige med adressen ikke!
Lotte Borch Staboltvej 6, Bjerreby 5700 Svendborg
Linda

Linda Diniz <de-vicio@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4w%j8.56$%L4.980@news.get2net.dk...