Asus 8200 GF3 T2Deluxe spørgsmål !!
Fra : Kim S.

Dato : 13-03-02 21:49

Subj. har tv out/ video in ikke ?

Jeg skal bruge et grafikkort hvor man kan se tv på pc-skærmen...og

evt. grabbe noget tv ned på harddisken...

Kan kortet det, eller hvad bruger man video ind til ?

Kræves der TV-ind?

Spar 30% på din fastnet-telefonregning
ved at skifte fastnet-teleselskab. Du
beholder dit telefonnummer og opnår
en lavere regning...
mere info - kontakt: kim@esenet.dk

Fra : Caines

Dato : 14-03-02 00:12

"Kim S." <kim@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> evt. grabbe noget tv ned på harddisken...
>
> Kan kortet det, eller hvad bruger man video ind til ?

Tror du kan finde en masse spec. her:
http://www.asus.com.tw/vga/agpv8200t2/overview.htm

Fra : Rx

Dato : 14-03-02 05:10

"Kim S." <kim@esenet.dk> wrote in message

> Subj. har tv out/ video in ikke ?
Ja
> Jeg skal bruge et grafikkort hvor man kan se tv på pc-skærmen...og
Hvis du har en extern tuner så ja
> evt. grabbe noget tv ned på harddisken...
kan man også
> Kan kortet det, eller hvad bruger man video ind til ?
ja tuner!

MEN det hele afhænger af det styre system du benytter ASUS V8200 har været
en dårlig investering til TV capture/ OUT for mit vedkommende da jeg
benytter Win XP og ASUS driver support STINKER..

Køb et godt GF3 kort til Spil m.m. smid noget Firewire udstyr i din PC der
kan man få alt fra tuner til capturing direkte fra Digitalt Video Camera
m.m.

Det ville jeg gøre hvis det var mig der skulle investere i PC udstyr idag
til det formål.

M.v.h.

Rx

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-03-02 07:18

"Rx" <Rx@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> m.m.
>
> Det ville jeg gøre hvis det var mig der skulle investere i PC udstyr idag

Det er også min erfaring, er lige kommet hjem med V8200 Ti-200
hvor den på pakken stod capture i 700x500 i 30fps ,,
men når man så skal installere det på systemet er alt video stuff gray'out
åbenbart fordi man køre XP, Asus hjemmeside er totalt blank for nye
capture driver ,og det virker som om de aldrig har hørt om windowsXP

Noget meget underligt er at i ReadMe filen på driver CD'en står der

Important notes
2. ASUS display cards are recommended to use with Intel 440BX chipset for
best compatibility.

Vil det sige at de ikke vil anbefale deres eget nye Asus A7V333 Motherboard
som jeg også købte.

Tv-out - er virkelig flot med den nye Philips chip
i forhold til mit gamle Gf2mx-200 tv-out(Crontel)Der flimmere meget ,ved mus
bevægelse

Bare synd at man skal igennem 40 menu for at skifte fra monitor til tv-out
og tilbage igen
Tvtool 6.0beta Virker perfect med dette kort Ctrl+F1 og vupti tvout
Ctrl+F2 og tilbage igen, hvorfor kan et helt hold asus programøre ikke lave
noget tilsvarende.

Jan Rasmussen