Firewiredisk problemer på Mac OSX
Fra : Søren Lund

Dato : 13-03-02 21:15

Jeg har en G4 dual 800 mhz som fungere som server for 10-12 Mac'er. Udover
den interne disk er der sat en Onetech Firewire disk på 80 GB på samt en
Onetech 120 GB Firewire på.
Det hele fungere fint bortset fra Onetech 120 GB Firewire disken som får
maskinen til at "fryse" 4-5 gange om dagen. Det eneste man kan gøre er at
lave en "hård" genstart: Derefter checker Mac OSX diskene ( ca. 20 min) og
derefter kommer de fint op. Jeg har prøvet sætte en ny Onetech 120 GB
Firewire disk på, men med helt de samme problemer.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt.

Maskinen køre med Mac OS X version 10.1.2.

Søren

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-03-02 00:40

Søren Lund <srl@get2net.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvad der kan være galt.
>
> Maskinen køre med Mac OS X version 10.1.2.

tjek om dit kabel sidder løst. Det lyder som om der ikke hele tiden er
forbindelse. Kan du reproducere problemet når du booer i Mac OS 9?

<icq:131382336>

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-02 13:24

> [...]

> Firewire disk på, men med helt de samme problemer.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan være galt.
>
> Maskinen køre med Mac OS X version 10.1.2.

ingen hjælp her, men jeg har også noget der ligner: af og til når jeg
slutter en 120 gb onetech harddisk eller titanium på som firewiredisk,
så fryser systemet, hvis jeg unplugger dem kører systemet igen, og så
plejer jeg at kunne sætte dem til igen uden problemer !

iMac grahite 700 Mhz, 10.1.3

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Søren Lund

Dato : 15-03-02 08:00

Disken er formateret som UFS og kan derfor ikke mountes under OS 9. Den er
formateret som UFS, fordi at vi kører et OPI system som klart anbefaler
denne formatering.

Søren

Fra : Peter_Gimm

Dato : 15-03-02 10:20

"Søren Lund" skrev d. 13-03-02 21:15 dette indlæg :
> [...]
> Firewire disk på, men med helt de samme problemer.
>
> Er der nogen der ved hvad der kan være galt.
>
> Maskinen køre med Mac OS X version 10.1.2.

Hej Søren,

Jeg mener at der har været "lidt" problemer med mange af One Techs drev
og OS X. Prøv at ringe til dem og hør om der er kommet en opdateret
firmware.
Når man læser diverse newsgroups, er der konstant kommentarer til One's
drev - specielt efter systemopdateringer.
Det kan også være den FireWire bridge der sidder i drevet der er defekt.
Diskene der sidder i FireWire drevene er jo IDE drev.

http://www.kandu.dk/