Kattesammenføring - vred ung mand
Fra : Gocows

Dato : 13-03-02 18:02

Nu her på tredjedagen er der ved at ske lidt. Sofus gider nu ikke længere at
hvæse af mig, og har sågar fået adskillige kæleture, men Kaj vil han
simpelthen ikke have noget med at gøre.

Ligeså snart han får øje på ham hvæser og sprutter han, og et par gange er
han sågar begyndt at fare på ham. Kaj er på ingen måde fjendtlig, og sidder
bare og betragter ham, med undtagelse af at flygte et par gange.

Her senest kom kaj fisende hen over mine fødder med sofus lige i hælene med
roterende sømposer. Jeg stoppede sofus, med det resultat at jeg nu sidder og
bløder i et stykke toiletpapir.

Hvor længe vil der almindeligvis gå før de har fået pisset territorie af?

Om ikke andet, bare nok til at de kan ignorere hinanden, for i øjeblikket er
der ikke særligt sjovt at stå imellem de to, og kaj er vist ved at blive
lidt træt af den lille hidsigprop, og at være fange i sit eget hus.

Skal de partout op og slås for at få rangordenen i orden?

Det skal hertil også lige nævnes at sofus rent faktisk har boet sammen med
en anden mis før. Og netop derfor undrer det mig at det er ham der er den
agressive..

Mvh

Anders

Fra : Lone Hjorth

Dato : 13-03-02 19:57

Hej Anders.

Mine erfaringer er at begge gange, hvor jeg har prøvet familiesammenføring,
er de efter en uge holdt op med at hvæse, men stadig ikke blevet gode
venner.

Mine katte var godt nok hunkatte, jeg ved ikke om det kan have noget at
sige, men jeg tror ikke der går så lang tid endnu...

MvH Lotte

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 13-03-02 20:08

"Lone Hjorth" <lone@hjorth.com> wrote in message
> [...]
>
> Mine katte var godt nok hunkatte, jeg ved ikke om det kan have noget at
> sige, men jeg tror ikke der går så lang tid endnu...

Jaeh, vi fik jo to nye katte sidste sommer - og Bøv hvæser STADIGVÆK af
Jack. Men ellers er de fredelige over for hinanden. De to killinger som vi
fik samme dag, men fra to forskellige steder er fine venner nu.

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Kate

Dato : 14-03-02 17:33

Hej Anders

Jeg tror at slåskampe er meget almindelige for at etablere
magtforholdet. Katte har det vidst med at forsøge at ordne det uden alt
for megen kamp hvis de kan. Det er ligeså meget en hvæsekonkurrence,
tror jeg.

Eneste rigtige råd jeg kan give dig er at klippe deres klør. Jeg er
ikke selv vildt skrap til det, så jeg klipper bare lige de skarpe
spidser af så de ikke kan skade hinanden hvis det langer ud efter
hinanden. Min hunkat har det specielt meget med at lange lussinger ud
til højre og ventre hvis drengene kommer for tæt på. Johan er blevet
revet i øjet på den bekostning, ikke så sjovt en lørdag aften kl.22 og
stå med.

Kate