Mozilla 0.99?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-03-02 15:44

Hej

Jeg har lige fået den nye Mozilla 0.99 og installeret den. Den virker
væsentlig bedre end tidligere versioner, men.....

Hvorfor kan jeg ikke _sende_ post med den? - All account info er sat op
identisk med Netscape 4.79/128. - Jeg kan sagtens modtage post uden
problemer.

Jeg véd, at i en af de tidligere ver. (0.8 eller 9.91?) var der et lign.
problem, - kan det være det samme, der er vendt itlbage igen?

Jeg har dobbeltchecket alle indst., og jeg er så sikker på, de er
korrekte, at jeg næsten vil sige, at jeg vil æde min gamle hat på, at de
står, som de skal......

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-02 17:01

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har dobbeltchecket alle indst., og jeg er så sikker på, de er
> korrekte, at jeg næsten vil sige, at jeg vil æde min gamle hat på, at de
> står, som de skal......

Tjah, det virker her uden problemer.

Eftersom dine indstillinger er dobbeltchecket korrekte, er den eneste
anden forskel jeg kan komme i tanker om, operativsystemet. Tillad mig
derfor at anbefale at du opgraderer til OS X.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Zorilla

Dato : 13-03-02 19:29

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in message
Hej

>Jeg har lige fået den nye Mozilla 0.99 og installeret den. Den virker

Jeg har flere gange set navnet Mozilla her i gruppen når snakken går
angående browser. Hvad er det egentlig
Hvor får jeg fat i den? Hvordan installeres den ? Jeg synes jeg mindes et
eller andet om at det snarere er en standard/overbygning/protokol... fremfor
en separat browser. Er jeg helt galt på den ?

Peter

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 13-03-02 19:39

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> [...]
> eller andet om at det snarere er en standard/overbygning/protokol... fremfor
> en separat browser. Er jeg helt galt på den ?

Mozilla er en open source udgave af Netscape.
Du finder den, og yderligere oplysninger, her:

http://www.mozilla.org

mvh.
Kaj.
--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-02 20:48

"Zorilla" <zorilla@mac.com> writes:

> Hvor får jeg fat i den? Hvordan installeres den ? Jeg synes jeg mindes et
> eller andet om at det snarere er en standard/overbygning/protokol... fremfor
> en separat browser. Er jeg helt galt på den ?

Det er en separat browser, som du henter fra www.mozilla.org.

Den lever op til monsternavnet, men det er ret godt program. Det er dog ret kraevende.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 13-03-02 21:07

> [...]

> eller andet om at det snarere er en standard/overbygning/protokol... fremfor
> en separat browser. Er jeg helt galt på den ?

Kig på www.mozilla.org. Da Netscape for vel 2-3 år siden frigav
kildekoden til Navigator, blev dette optaget som et projekt af nogle
venlige mennesker, dette har siden medført browseren Mozilla. Netscape
bygger svjv stadig Navigator på (nu mozillas) kode, det gode er at så
får du teoretisk et bedre og mere testet produkt, omend 6.0 måske vil
afkræfte den teori. Det dårlige er at Netscapes udgave er at den er
bagefter Mozilla, hvilket medføre nye rettelser ikke blot bliver rullet
ind der fra dag til dag. Fordele og ulemper ved begge, men der er
heldigvis også de andre som IE og iCab.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-02 21:38

jonasen@it.dk (Jan Jonasen) writes:

> Kig på www.mozilla.org. Da Netscape for vel 2-3 år siden frigav
> kildekoden til Navigator, blev dette optaget som et projekt af nogle
> venlige mennesker, dette har siden medført browseren Mozilla. Netscape

Ikke helt. Netscape har haft hovedparten af udviklerne paa Mozilla
ansat til formaalet, med det udtrykkelige formaal at lave en browser
som Netscape senere kunne saelge.

Problemet har bare vaeret at Netscape frigav en stor klump ufaerdig
kode, i stedet for kildeteksten til version 4. Havde de gjort det i
stedet, havde Netscape ikke tabt paa Windowsplatformen til IE.
Mozilla er et MEGET bedre program end IE, men Netscape-6.0 udgaven af
det, er ret gumpetung.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : MartinPetersen

Dato : 13-03-02 22:24

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har dobbeltchecket alle indst., og jeg er så sikker på, de er
> korrekte, at jeg næsten vil sige, at jeg vil æde min gamle hat på, at de

Hej Erik
Der er en særlig "outgoing server settings" under indstillingerne til
mail og news; den har du været inde i, ikke?
Min sender uden problemer.
Eller rettere; næsten, for pludselig stod hele mail/news-vinduet og
nærmest blinkede grågrønt og så meget "beta-agtigt" ud, indtil jeg
åbnede newsservermappen. Nu virker det normalt igen.
Og så er det irriterende at Mozilla stadig ikke kan huske
indstillingerne (som fx. at lade de nyeste mails stå øverst i inboxen ...)

v.h.
Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-03-02 03:17

Hej Martin

MartinPetersen wrote:

> Der er en særlig "outgoing server settings" under indstillingerne til
> mail og news; den har du været inde i, ikke?

Jeps, den er prøvet i begge indstillinger, men den vil stadig ikke sende, men
meget gerne modtage, - og web fungerer upåklageligt, - og den er ved at
'komme op i fart', så den nu er næsten lige så hurtig som NC 4.79/128bits
ver..

> [...]
> nærmest blinkede grågrønt og så meget "beta-agtigt" ud, indtil jeg
> åbnede newsservermappen. Nu virker det normalt igen.

Så _er_ der noget galt!! - Min lavede nøjagtig det samme nummer - bortset
fra, at min skærm blev helt hvid, (- eller rettere sort, da jeg bruger
CloseView med omvendt kontrast.). Men som din kom den tilbage igen efter at
jeg havde klikket på newsmappen.

> Og så er det irriterende at Mozilla stadig ikke kan huske
> indstillingerne (som fx. at lade de nyeste mails stå øverst i inboxen ...)

Det mener jeg da, den kan.... Prøv at klikke i dato-kolonnen _2_ gange, så
skulle den skifte til at nyeste kommer øverst. - Gælder også i un-threaded
news indlæg. Men OK, jeg nåede ikke at prøve det i denne udg., men har
tidligere prøvet.

Jeg har nu fjernet alt Mozilla igen, og vil lige køre en HD test med
DiskWarrior og se, om det skulle være et par directory fejl, - og så prøve at
geninstallere.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 08:26

> [...]
> meget gerne modtage, - og web fungerer upåklageligt, - og den er ved at
> 'komme op i fart', så den nu er næsten lige så hurtig som NC 4.79/128bits

Jeg har smidt et dump af min opsaetning af udgaaende post i dk.binaer
(3C904EE6.3070703@bigfoot.com - msgid er skrevet af). Den fungerer.

Du kan eventuelt checke i Bugzilla om Mac OS 9 udgaven har problemer
med at sende post.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : MartinPetersen

Dato : 14-03-02 09:01

> [...]
> skulle den skifte til at nyeste kommer øverst. - Gælder også i un-threaded
> news indlæg. Men OK, jeg nåede ikke at prøve det i denne udg., men har

Nu fik jeg løst dette: Views, sort by date, descending. Og den husker!

Martin

Fra : MartinPetersen

Dato : 14-03-02 09:14

MartinPetersen wrote:

> Nu fik jeg løst dette: Views, sort by date, descending. Og den husker!

Rettelse: Den husker det IKKE ... Man skal hver gang ind og enten vælge
"descending" som nævnt ovenfor, eller klikke på "date"-bjælken.
Altså: Stadig irriterende.

Martin

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 14-03-02 14:23

Erik Richard Sørensen wrote:

> Jeg har lige fået den nye Mozilla 0.99 og installeret den. Den virker
> væsentlig bedre end tidligere versioner, men.....

ENIG!

Hvilken version - classic eller X

Jeg har i øvrigt haft classic i en lille måneds tid og opgraderingen gik godt
denne gang.

Jeg har haft problemer før (vers 0.9.7 tror jeg nok) - så startede jeg fra
bunden af: jeg havde slettet mine prefs. og Mozilla-mappen i Doc-mappen
(d.v.s. gemt et andet sted for en sikkerheds skyld) og startede _helt_ fra
bunden af. - Så kørte det igen.

Ellers må du jo tjekke dine SMTP-opsætninger en gang til - det kan jo være at
du har overset noget.

/Ulrich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-03-02 16:32

Hej Ulrich

Ulrich Oswald wrote:

> ENIG!
>
> Hvilken version - classic eller X

Kun classic. Jeg kan ikke køre X pga. de manglende forstørrelsessystemer i X.

> [...]
> (d.v.s. gemt et andet sted for en sikkerheds skyld) og startede _helt_ fra

Det er også det, jeg vil prøve nu. Har lige slettet det hele igen for at få
'jort rent bord'.

> Ellers må du jo tjekke dine SMTP-opsætninger en gang til - det kan jo være at
> du har overset noget.

Checkede én gang til, før jeg slettede det hele, og jo, indstillingerne _var_
korrekte, så der er ikke andet for end 'på'n igen'...

Men Martin P. har tilsyneladende også haft lidt problemer, så jeg synes, der er
noget, der tyder på, at der er en fejl et eller andet sted, - nå, vi får se.

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 15-03-02 11:25

> [...]

> er noget, der tyder på, at der er en fejl et eller andet sted, - nå, vi får

Held og lykke i hvert fald - Mozilla er jo p.t. den bedste
"non-profit"-browser.

/Ulrich