Hvad skal man dog købe til capture ?
Fra : Rhythm

Dato : 13-03-02 14:02

Kors hvor er det svært at se skoven for bare træer.
Jeg skal have fat i et kort der desuden har en tv-in funktion så jeg kan
køre capture
for at få lagt de gamle hjemmevideoer ind på VCD´ere istedet for.
Men hvad pokker skal man dog vælge ? Man ser et hav af kort på markedet af
kort der kan,
men hvilket er godt ?
Det er lige meget om det er PCI eller AGP bare det har utroligt flotte
billeder.
Prisklassen har jeg sat til en 4500kr-5000 kr, men kan i anbefale et kort
der bare er
supergod til capture ?

Mvh
Rhythm

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-03-02 14:03

WinTV-PVT, virker også som TV og video.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Gerner

Dato : 13-03-02 19:32

On Wed, 13 Mar 2002 14:01:51 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote:

>Kors hvor er det svært at se skoven for bare træer.
Men hvilke træer har du så set på ?

>Jeg skal have fat i et kort der desuden har en tv-in funktion så jeg kan
>køre capture

Hvorfor mon det hedder tv-in og tv-out, når det faktisk for en del er video der
tales om ?

>for at få lagt de gamle hjemmevideoer ind på VCD´ere istedet for.

VCD betyder også Video Capture Device. Hvad betyder din vcd ?
Er det bare en alm. 74 min cdrw medie ?

>Men hvad pokker skal man dog vælge ? Man ser et hav af kort på markedet af
>kort der kan,
>men hvilket er godt ?

Tja, mit kort er godt til små grabbings, men skal du have et kort der
konverterer fra analog video til vcd "on the fly", skal du nok se på hvad for
software der følger med.

>Det er lige meget om det er PCI eller AGP bare det har utroligt flotte
>billeder.

Man kan skam også få videograbbere til USB, f.eks. D-link produkter.

>Prisklassen har jeg sat til en 4500kr-5000 kr, men kan i anbefale et kort
>der bare er
>supergod til capture ?

Til den pris vil jeg formode alle kort, du kan finde, er supergode. Normalprisen
for vidiograbberkort (vcd) ligger på under 1000 Kr.
http://shop.hall.dk/group.asp?group=121
USB video capture device

Beskrivelse:
USB video capture device with video editing software. S-jack and RCA video
input, USB output.

Kun medtaget som eksempel på pris og ikke reklame.

Fra : Thomas

Dato : 14-03-02 12:53

> [...]
> billeder.
> Prisklassen har jeg sat til en 4500kr-5000 kr, men kan i anbefale et kort

Du skal nok ikke købe et Win TV kort, som er foreslået. Jeg har et Hauppauge
Win TV kort, som er fint nok til at se lidt TV på PC'en med, men så heller
ikke mere. Du kan ikke grabbe i en ordentlig kvalitet med en god fps. Jeg
har dog ikke noget alternativ, men du skal nok op i den prisklasse du
snakker om, for at få noget, som virker.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Rhythm

Dato : 14-03-02 14:27

> [...]
> har dog ikke noget alternativ, men du skal nok op i den prisklasse du
> snakker om, for at få noget, som virker.

Jeg har godt nok et Asus V3800 TNT2 kort med tv-in funktion men kvaliteten
er ikke
så god igen og den har det med at droppe en masse billeder af en eller anden
grund.
Jeg håbede på at nogen kendte et kort der er bedre hvor der desuden følger
en noget
bedre capture software med end den Asus indspiller.
Gerner, kender du den der USB dims med kvaliteten osv ?

Mvh
Rhythm

Fra : Gerner

Dato : 14-03-02 20:56

On Thu, 14 Mar 2002 14:26:55 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote:

>Gerner, kender du den der USB dims med kvaliteten osv ?

Nej, for jeg er godt tilfreds med mit asus agp v7700 gts deluxe med capture,
selv om den ikke vil møde dit krav til kvalitet og hastighed, så passer den til
mit lille brug. Den ligger nok i stil med dit nuværende kort.

Fra : Rhythm

Dato : 14-03-02 21:08

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den til
> mit lille brug. Den ligger nok i stil med dit nuværende kort.

Nå ok, det kunne jo være.

Mvh
Rhythm

Fra : Thomas

Dato : 14-03-02 20:17

> [...]
> er ikke
> så god igen og den har det med at droppe en masse billeder af en eller

Det er nok nogenlunde samme teknik, som sidder i et billigt TV-kort.