Servlet forward request til JSP og content~
Fra : Thomas Tolborg

Dato : 28-01-01 14:07

Hejsa

Jeg har en servlet som forwarder HTTPServletRequest til en JSP med:

getServletConfig().getServletContext().getRequestDispatcher("/filnavn.jsp").
forward(req, res);

Jeg vil dog gerne sætte contentType i min JSP fil til xml. Det lader til at
man ikke kan sætte contentType på response inden man forwarder, fordi
response bliver clearet i processen.
Jeg har derfor prøvet at sætte contentType i toppen af min JSP fil således:

<%@ page language="java" contentType="text/xml"%>

men den fyrer stadig min JSP af som text/html.

Jeg har prøvet at kalde JSP filen direkte. Der bliver den fint vist med
contentType text/xml. Men så snart jeg kalder den gennem min forward i
servletten, så bliver det til text/html.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Thomas Tolborg

Dato : 28-01-01 20:30

> [...]
> contentType text/xml. Men så snart jeg kalder den gennem min forward i
> servletten, så bliver det til text/html.

Nå... jeg løste selv problemet.. Der skulle bare en <%
response.setContentType("text/xml");%>
til. Hvad bruger man så <%@ page language="java" contentType="text/xml"%>
til?
underligt..