Andet multimedie
bentjuul 3670
filtre /overflader til Photoshop 6.0
Fra : Steen

Dato : 13-03-02 06:19

Der skulle findes en masse filtre/overflader af forskellige materialer
til Photoshop.

Det de skal bruges til, at at kunne skifte taget på et hus, sætte
andre vinduer i, udskifte trægavl osv. så at ombygning/tilbygning kan
illustreres på en digital billede, at det eksisterende..........

Er ikke klar over om det fåes som enkelte billeder , eller som
filtre........

Fra : itgrafen

Dato : 13-03-02 07:55

"Steen" skrev d. 13-03-02 06:19 dette indlæg :

> Der skulle findes en masse filtre/overflader af forskellige materialer
> til Photoshop.
> Er ikke klar over om det fåes som enkelte billeder , eller som
> filtre........

Så vidt jeg ved, findes de ikke som filtre nogen steder (bortset fra
lidt stenmur der kan findes når man bruger wacum tablet), men du kan
finde billeder med den tekstur du vil bruge og bruge dem til at
"fylde/fill" de emner du skal have ny tekstur på.

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : R.O.

Dato : 13-03-02 12:20

"Steen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message

> Der skulle findes en masse filtre/overflader af forskellige materialer
> til Photoshop.

Ja det er korrekt.

> [...]
> illustreres på en digital billede, at det eksisterende..........
>

> Er ikke klar over om det fåes som enkelte billeder , eller som

Beklager at skuffe dig, men det må så lige være det filtre du aldrig
nogensinde støder på. Du kan da nok sige dig selv at dette ikke kan lade sig
gøre! For at kunne udskifte gavl, vindue, hus whatever, kræves der som med
alt andet filtrearbejde du ønsker at udnytte præcist, at du har en tydelig
"tracemarkering" af det ønskede område på billedet; eg. for at skifte gavlen
er du nødt til at definere gavlens dimensioner og eksakte position ved hjælp
af transparent pixels ellers vil det pågældende filtre køre hele billede
dimensionen (medmindre det selvfølgelig har en form for cut-out funktion).

Nej det eneste måde du kan opnå denne texure udskiftning i Photoshop, er
simpelthen ved at slice nogle forskellige lag så du har de ønskede områder
fritlagt. Dernæst henter du et texturebillede ind (dette skal eventuelt
gøres tileable hvis for småt), træk laget over på det lag du nu ønsker skal
have anden texture. Du bliver selvfølgelig nødt til at lege med blending og
tweak texturen.
Du kan godt få filtre der kan knalde forskellige textures på, men igen
kræver dette selvfølgelig et defineret område (MEN selvgjort er velgjort,
også i dette tilfælde).

Misforstod jeg spørgsmålet?

--
Regards/Hilsen
/R.O

Mail [REMOVE]

Porno?
Beklager at skuffe dig, men jeg har intet lige nu.
Citat fra www.rene.hjorth.com

Fra : Steen

Dato : 13-03-02 20:31

Det er alle disse texturebilleder jeg søger, tagplader mursten tegn,
trægavle.. osv

Fra : R.O.

Dato : 13-03-02 20:55

> Det er alle disse texturebilleder jeg søger, tagplader mursten tegn,
> trægavle.. osv

Jeg kan ikke hjælpe dig mere end til Google. Du bliver nok nødt til at prøve
at finde en CD af en art med disse specifikke textures på ... jeg har aldrig
stødt på disse textures før (andet end stock photos af huse selvfølgelig),
så det bliver nok svært at finde noget gratis.