WinXP og TV/Radio kort ?
Fra : ZipZap

Dato : 12-03-02 19:56

Hejsa ...

WinXP pro. ADM 1.4

Har lige købt et Hauppauge WinTV kort med Radio.

Problemet er at computeren kan ikke gå i standby, og har problemer med at
slukke - den hænger hver anden gang.

Hvilket kort, helst med radio, skal man så købe ?

Krav: Stereo TV og Radio, Text TV og gerne RDS på radio.

Eller endnu bedre, løsning på mit problem.

Gorm

Fra : Leony

Dato : 12-03-02 21:11

"ZipZap" <Zip@Zap.Xx> skrev i en meddelelse

> Problemet er at computeren kan ikke gå i standby, og har problemer med at
> slukke - den hænger hver anden gang.

Lyder næsten som en driverkonfilkt eller lignende.
Brugte du de nyeste drivere til XP?

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : ZipZap

Dato : 13-03-02 17:14

> Lyder næsten som en driverkonfilkt eller lignende.
> Brugte du de nyeste drivere til XP?

Jep. Nå det ender nok med at jeg sælger kortet billigt.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 13-03-02 18:05

> [...]

> Krav: Stereo TV og Radio, Text TV og gerne RDS på radio.

> Eller endnu bedre, løsning på mit problem.

Jeg har samme problem. Jeg har dog kun et wintv-pci kort (ingen radio)
og kører pt. uden drivere. På den måde kan jeg lukke ned hver gang,
men hver gang jeg booter popper xp op og spørger hvor driverne
ligger. Man kan dog afinstallere driverne inden man lukker ned, men
det er jo heller ikke praktisk.

Grunden til at det er en acceptabel løsning for mig er at jeg bruger
DScaler (www.dscaler.org) til at vise tv med. Den er MEGET bedre en
wintv softwaren. Der er også teksttv dekodning i dscaler, men ikke
helt så god hvis signalet er dårligt (og ingen danske tegn
endnu). Hvis signalet ellers er godt, så kan den cache alle teksttv
siderne og man venter slet ikke ved side skift (tv2 har ca. 1600
ttv sider).

DScaler har sin egen driver til bt8x8 kortene som den midlertidig
installerer. De fjernes når programmer afsluttes (en grund til at man
IKKE må kille programmet). DScaler har meget god de-interlace som gør
at man praktisk taget slipper for flimmer. CPU forbrug for det
de-interlace filter jeg bruger (Greedy, fast motion) ligger på 5-40%
på en 1.4GHz TB (som jeg har). Der findes capture mulighed i dscaler,
men det simpelt indtil videre (de arbejder på timeshift).

Jeg har mailet hauppauge om nedlukningsproblemet men de påstår de
aldrig har hørt om det problem før. Jeg har oplevet en del andre
problemer med deres drivere (f.eks. BSOD i STREAM.SYS og knap så
fatale ting) men igen påstår de at de aldrig har hørt om problemet
(læs: de er ligeglade så længe kun 1 brokker sig).

mvh Bernhard

Fra : ZipZap

Dato : 13-03-02 19:59

">
> [...]
> endnu). Hvis signalet ellers er godt, så kan den cache alle teksttv
> siderne og man venter slet ikke ved side skift (tv2 har ca. 1600

Hmmm.... det ser noget indviklet ud. ??!??

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 14-03-02 11:00

> ">

> Hmmm.... det ser noget indviklet ud. ??!??

Den har også mange features, men med lidt experimenteren så vil du
finde ud af at den producerer et meget pænt billede. Programmet er
under stadig udvikling og bliver bedre med tiden.

Jeg har læst at teksttv dekodningen i de nyeste versioner (beta)
skulle være forbedret en del. Danske tegn ser også ud til at være
enkelt nok at få på plads.

Efter sigende skulle mange bruge en ekstern DVD afspiller hvor de
sender billedet gennem DScaler og videre til projektorer netop fordi
en projektor, ligesom en monitor, ikke viser interlacede billeder
særlig pænt.

mvh Bernhard

Fra : Thf

Dato : 14-03-02 16:34

Tak for henvisningen, har du en ide om den kan klare et nyt
Winhauge PVR?, jeg har prøvet diverse tunere i setup og kabelnet selector
i setup, men kan ikke få mere end 2-4 kanaler logget, jeg har kabeltv.

Billedet står ellers flot, der hvor den kan fange signalet, dog kniber det
med lyden, mest skraten.

Der er ingen problemer med den medfølgende WinTV software.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 14-03-02 17:57

> [...]

> med lyden, mest skraten.

> Der er ingen problemer med den medfølgende WinTV software.

Puha, nej, det ved jeg ikke. Jeg bruger ikke selv tuneren men har
input via composite fra videoen. Om den kan udnytte PVR tror jeg ikke,
men den kan nok vise billedet (kræver blot bt848/bt878 på
kortet). Lyden har jeg selv lagt direkte fra video til line in på
lydkort så jeg bruger ikke wintv's lyd del.

Du kan jo evt. hoppe ind på foraet (kan tilgåes fra hovesiden) og
checke og evt. stille spørgsmål der.

mvh Bernhard

Fra : Henning

Dato : 13-03-02 19:32

On Tue, 12 Mar 2002 19:56:24 +0100, "ZipZap" <Zip@Zap.Xx> wrote:

>Hejsa ...
>
>WinXP pro. ADM 1.4
>
>Har lige købt et Hauppauge WinTV kort med Radio.

Jeg har det omtalte kort og kører XP. Ingen problemer!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-02 19:39

On Wed, 13 Mar 2002 19:32:00 +0100,
Henning <newsmail@mailme.dk> wrote:

> Jeg har det omtalte kort og kører XP. Ingen problemer!

Det samme her - helt problemfrit. Epox 8KTA3Pro+ bundkort.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : ZipZap

Dato : 13-03-02 20:02

> Jeg har det omtalte kort og kører XP. Ingen problemer!

Hvilke drivere bruger du ?

Kan du gå i stand-by mode, og kan du lukke ned uden at den hænger ?

Det underlige er at jeg flyttede kortet til et andet slot, installerede
driverne og alt virkede fint (bortset fra teletext, som er rædselfuldt
lavet) hele dagen. Næste dag kunne jeg igen ikke gå i standby ....

Så rev jeg kortet ud.