Switch fra TDC
Fra : Susanne Pedersen

Dato : 12-03-02 19:50

Hejsa
Er der ikke en der kan give mig lidt hjælp her, da jeg har knoklet med 2
computere i snart 14 dage, de kan ikke begge komme på nettet mere, jeg har
snart prøvet alt.

Jeg har skiftet netkort i begge maskiner, jeg har skiftet ledninger ud 2
gange, men intet hjalp, nu opdagede jeg så i weekenden at det var en forkert
ledning jeg havde fået købt her sidste gang, så nu er jeg startet forfra
igen, med at prøve at få det indstillet, men intet hjælper.

Problemet er nu, at lampen ud for den computer der er tilsluttet nettet og
som også virker, lyser orange, hvilket jeg mener er ½ dublex, når jeg så
sætter maskine nr. 2 til blinker der en grøn lampe ud for den, og selve
netkortets lampe i computer 2 står også og blinker, jeg fatter det ikke, da
der aldrig har været noget i vejen før.

Det er en Switch fra TDC, hvor der er 5 indgange, de 4 kan man bruge, i den
5. skal der sidde en sort prop og dette stik må derfor ikke bruges, jeg har
læst i brochuren at denne prop er til fejlfinding, men ved ikke hvordan jeg
skal gøre det.

Jeg har Windows ME på begge maskiner.

Er der nogen der kan give mig nogle gode råd til, hvad jeg kan prøve, bliver
jeg meget glad, da jeg ellers må opgive nu, ved ikke hvad jeg mere skal
finde på.

Mangler der nogle oplysninger, må I meget gerne lige skrive til mig, da det
er svært at få det hele med.

M.v.h.
Sus