Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken film eller filter?
Fra : HB Nielsen

Dato : 12-03-02 19:03

Jeg skal tage biller til noget skugespil, hvilket jeg også gjore sidste år
og der blev mine billeder meget gule af blannings lys. Lyset der er tilstede
er halogen lamper, og jeg brugte en Nikon F70 med et 28-80mm obj., en sigma
500super flash og en kodak ultra film.
Kamera, obj og flash har jeg ikke råd til at skifte ud. Så hvis der er nogle
der har et godt råd som f.eks. en anden film, et filter (og isåfald hvilket)
eller et andet godt råd vil jeg blive meget glad.

HB

CowShit: www.fusk.subnet.dk

Fra : Clark Kent

Dato : 12-03-02 19:17

Et blåfilter skulle kunne tage gulstikket.................

HB Nielsen <hb_nielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6lfsf$f00$1@sunsite.dk...

Fra : Futte

Dato : 12-03-02 20:49

"HB Nielsen" <hb_nielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvilket)
> eller et andet godt råd vil jeg blive meget glad.

Hvis jeg har forstået det rigtigt bruger du både de eksisterende lamper og
flash. Så er det sådan set let nok. Et CC filter der ændrer din
farvetemperatur fra 5600 til 3200 kelvin (ravfarvet, jeg mener det hedder
85 ) sættes på din flash ev. med et gummibånd eller lignende. ( købes i ark
hos Zimmermann på H C Ørstedsvej i Kbh.) Sæt en kunstlys film i kameraet (
3200 kelvin). Så kan du skifte mellem flash og det eksisterende lys som det
passer dig.

Jørgen

Fra : HB Nielsen

Dato : 12-03-02 23:34

Hvilken film mærke vil du anbefale???

Fra : Futte

Dato : 13-03-02 16:06

> Hvilken film mærke vil du anbefale???

Det kan jeg ikke hjælpe dig med, jeg har, i de sidste 20 år, mest arbejdet
med film - og tv kamera.
Spørg din lokale fotohandler hvad de har på lager eller kan skaffe. Men hvis
du sørger for at få en rimelig hurtig film, gør du det lettere for dig
selv. Du skal nok også spørge om positiv / negativ film og kopi muligheder
både papir og digital.
Her er link til : http://www.zimmermann.dk

Hilsen
Jørgen